ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 58.30 55,39   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

REWOLUCJA W RAPORTOWANIU BIZNESOWYM INTERESARIUSZE KONKURENCYJNOŚĆ


ROSZKOWSKA P. / SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ /

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 58.30 Twoja cena  55,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat


Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi–menedżerowi, pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym – to próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co raportować? oraz jak raportować?

Zaproponowane wskazówki, mające bez­pośrednie zastosowanie do praktyki biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.


Spis treści:

Wstęp

Co raportować? – Społeczną odpowiedzialność

Rozdział 1. Współczesne znaczenie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Wprowadzenie

1.1. Nowa rola przedsiębiorstwa – nowa odpowiedzialność?

1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – definicje, definicje…

1.3. Obszary społecznej odpowiedzialności – koncepcja zrównoważonego rozwoju

1.4. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

1.5. Społeczna odpowiedzialność – za… i przeciw

Komu raportować? – Interesariuszom

Rozdział 2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa – elementem współczesnego raportowania biznesowego

Wprowadzenie

2.1. Inwestor vs. interesariusz

2.2. Budowanie „zdrowych” relacji z otoczeniem

2.3. Wartość informacji w relacjach przedsiębiorstwa z jego interesariuszami

2.4. Współczesne modele raportowania biznesowego

2.5. Raport społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

2.6. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w Polsce i na świecie

Po co raportować? – Konkurencyjność

Rozdział 3. Poziom vs. korzyści raportowania społecznej odpowiedzialności

Wprowadzenie

3.1. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w ocenie zarządzających

3.2. Koncepcje konkurencyjności a społeczna odpowiedzialność

3.3. Charakterystyka badania

3.4. Analiza poziomu raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wybranych branżach GPW w Warszawie

3.5. Wpływ ujawnień społecznych, środowiskowych i ekonomicznych na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw produkcyjnych, usługowych, banków

Jak raportować? – Zgodnie z 5 elementami modelu

Rozdział 4. Tworzenie raportów społecznej odpowiedzialności

Wprowadzenie

4.1. Strategie komunikacji społecznej odpowiedzialności

4.2. Regulacje w zakresie raportowania społecznej odpowiedzialności

4.3. Proces tworzenia (opracowania) raportu

4.4. Uniwersalny model raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

A w praktyce…

Rozdział 5. Cechy modelowego raportu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na przykładach

Wprowadzenie
5.1. Treść i jakość raportów (przykład BASF i PKN Orlen)

5.2. Integracja społecznej odpowiedzialności ze strategią biznesową (przykład Procter & Gamble)

5.3. Zakres raportowania (przykład Wal-Mart)

5.4. Dialog z interesariuszami (przykład BAT Polska)

5.5. Zewnętrzna weryfikacja raportów w kontekście budowy zaufania

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Załączniki



260 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022