cena netto + 5% vat
Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi–menedżerowi,
pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym – to
próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co
raportować? oraz jak raportować?
Zaproponowane wskazówki, mające bezpośrednie zastosowanie do praktyki
biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej
odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.
Spis treści:
Wstęp
Co raportować? – Społeczną odpowiedzialność
Rozdział 1. Współczesne znaczenie społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstw
Wprowadzenie
1.1. Nowa rola przedsiębiorstwa – nowa odpowiedzialność?
1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – definicje,
definicje…
1.3. Obszary społecznej odpowiedzialności – koncepcja zrównoważonego
rozwoju
1.4. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
1.5. Społeczna odpowiedzialność – za… i przeciw
Komu raportować? – Interesariuszom
Rozdział 2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
– elementem współczesnego raportowania biznesowego
Wprowadzenie
2.1. Inwestor vs. interesariusz
2.2. Budowanie „zdrowych” relacji z otoczeniem
2.3. Wartość informacji w relacjach przedsiębiorstwa z jego
interesariuszami
2.4. Współczesne modele raportowania biznesowego
2.5. Raport społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
2.6. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w Polsce i na świecie
Po co raportować? – Konkurencyjność
Rozdział 3. Poziom vs. korzyści raportowania społecznej
odpowiedzialności
Wprowadzenie
3.1. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w ocenie zarządzających
3.2. Koncepcje konkurencyjności a społeczna odpowiedzialność
3.3. Charakterystyka badania
3.4. Analiza poziomu raportowania społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstw w wybranych branżach GPW w Warszawie
3.5. Wpływ ujawnień społecznych, środowiskowych i ekonomicznych na
pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw produkcyjnych, usługowych, banków
Jak raportować? – Zgodnie z 5 elementami modelu
Rozdział 4. Tworzenie raportów społecznej odpowiedzialności
Wprowadzenie
4.1. Strategie komunikacji społecznej odpowiedzialności
4.2. Regulacje w zakresie raportowania społecznej odpowiedzialności
4.3. Proces tworzenia (opracowania) raportu
4.4. Uniwersalny model raportowania społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstwa
A w praktyce…
Rozdział 5. Cechy modelowego raportu społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstwa na przykładach
Wprowadzenie
5.1. Treść i jakość raportów (przykład BASF i PKN Orlen)
5.2. Integracja społecznej odpowiedzialności ze strategią biznesową
(przykład Procter & Gamble)
5.3. Zakres raportowania (przykład Wal-Mart)
5.4. Dialog z interesariuszami (przykład BAT Polska)
5.5. Zewnętrzna weryfikacja raportów w kontekście budowy zaufania
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki
260 stron, B5, oprawa miękka