W książce zamieszczono
pełny zbiór przepisów prawnych dotyczących mediów w Polsce. Jest ona przeznaczona dla
osób pracujących w mediach zarówno dziennikarzy, pracowników oraz współpracowników
agencji reklamowych, jak i redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych. Wszystkie te
osoby na co dzień stykają się z prawem, a niejednokrotnie nie zdają sobie sprawy, że
ich działania są regulowane najróżniejszymi przepisami prawa. W książce zebrano
przepisy dotyczące mediów. Jeśli jakaś konkretna ustawa ma przepisy odsyłające do
innych aktów normatywnych, zamieszczono ich odpowiednie fragmenty. Autor starał się,
aby zbiór przepisów zawartych w książce był przyjazny dla wszystkich użytkowników
nie będących zawodowymi prawnikami. Dlatego niektóre akty prawne są zamieszczone w
całości i powtarzane we fragmentach, zależnie od tematyki i zakresu regulacji prawnych.
W przygotowaniu jest druga
część zbioru, poświęcona przepisom prawa międzynarodowego. Znajdą się w niej
najważniejsze Konwencje międzynarodowe jak również wybór aktów prawnych Unii
Europejskiej, które wkrótce będą obowiązywały w Polsce.
Autor Jacek A. Żurawski jest
absolwentem Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Podyplomowego Studium Prawa
Autorskiego, Prasowego i Wydawniczego UW. Opublikował wiele artykułów z zakresu prawa
autorskiego, prawa reklamy, prawa radiofonii i telewizji. Jest autorem zbioru "Prawo
mediów" (1997). Był współpracownikiem Aktualności telewizyjnych, Radia lider,
Wizji publicznej, Zeszytów Europejskich.
632 STRONY