ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRAKTATOWA OCHRONA PRAW AUTORSKICH I PRAW POKREWNYCH


BARCZEWSKI M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 43.00 Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zawiera omówienie aktualnie obowiązujących unormowań konwencji międzynarodowych, które tworzą uniwersalny system ochrony praw autorskich i praw pokrewnych.

Znajomość problematyki traktatowej ochrony wspomnianych uprawnień nabrała bowiem niezwykle istotnego znaczenia w dobie globalnego obrotu twórczością. W konsekwencji przeprowadzono analizę zmierzającą do ustalenia, czy dotychczasowe standardy uniwersalne zapewniają dostateczną ochronę zarówno majątkowych, jak i osobistych interesów podmiotów praw autorskich oraz pokrewnych. Wymagało to również przedstawienia środków służących egzekwowaniu odpowiednich obowiązków traktatowych oraz uwzględnienia dostępnych sposobów rozstrzygania sporów międzynarodowych dotyczących realizacji wspomnianych zobowiązań. W pracy omówiono także relacje między uniwersalnym a regionalnymi oraz krajowymi systemami ochrony praw autorskich i pokrewnych.


Spis treści

Wykaz skrótów
Czasopisma
Organizacje, stowarzyszenia, inne
Wprowadzenie

Rozdział I. Traktatowe podstawy uniwersalnego systemu ochrony praw autorskich i pokrewnych

1. Pojęcie praw autorskich i praw pokrewnych
2. Akt paryski Konwencji berneńskiej o ochronie dzieł literackich i artystycznych
2.1. Geneza
2.2. Kolejne wersje tekstu konwencji
2.2.1. Akt berneński - 1886 r.
2.2.2. Dodatkowy akt paryski - 1896 r.
2.2.3. Akt berliński - 1908 r.
2.2.4. Dodatkowy protokół berneński - 1914 r.
2.2.5. Akt rzymski - 1928 r.
2.2.6. Akt brukselski - 1948 r.
2.2.7. Akt sztokholmski - 1967 r.
2.2.8. Akt paryski - 1971 r.
2.3. Przedmiotowy zakres ochrony
2.4. Podmiotowy zakres ochrony
2.4.1. Kryterium autorstwa
2.4.2. Kryterium obywatelstwa
2.4.3. Kryterium miejsca pobytu
2.4.4. Kryteria szczególne
2.5. Czasowy zakres stosowania konwencji
2.6. Zasady ochrony konwencyjnej
2.6.1. Zasada asymilacji
2.6.2. Zasada automatyzmu i niezależności ochrony
2.7. Uprawnienia przewidziane w konwencji
2.7.1. Prawa osobiste (art. 6bis)
2.7.2. Prawo zezwalania na tłumaczenie (art. 8)
2.7.3. Prawo zezwalania na reprodukcję (art. 9)
2.7.4. Prawo zezwalania na wystawienie, wykonanie i recytację dzieła (art. 11, art. 11ter)
2.7.5. Prawa nadawcze (art. 11bis)
2.7.6. Prawo zezwalania na opracowanie dzieła zależnego (art. 12)
2.7.7. Prawo zezwalania na nagranie dzieła (art. 13)
2.7.8. Prawa filmowe (art. 14)
2.7.9. Prawo do wynagrodzenia za odsprzedaż oryginału dzieła (art. 14)
2.8. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
2.9. Czasowe ramy ochrony uprawnień
2.10. Szczególne ułatwienia dla państw rozwijających się
3. Powszechna konwencja o prawie autorskim
3.1. Geneza i stosunek do Konwencji berneńskiej
3.2. Zakres ochrony konwencyjnej
3.3. Formalne przesłanki ochrony
3.4. Zasada asymilacji i uprawnienia przewidziane w konwencji
3.5. Czasowe ramy ochrony uprawnień
4. Międzynarodowa konwencja o ochronie wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych
4.1. Geneza
4.2. Zakres ochrony konwencyjnej
4.3. Formalne przesłanki ochrony
4.4. Uprawnienia przewidziane w konwencji
4.4.1. Prawa wykonawców
4.4.2. Prawa producentów fonogramów
4.4.3. Prawa organizacji nadawczych
4.5. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
4.6. Czasowe ramy ochrony uprawnień
5. Podsumowanie

Rozdział II. Rozwój uniwersalnego systemu ochrony praw autorskich i pokrewnych pod wpływem współczesnego postępu technicznego

1. Ochrona przed niedozwolonym powielaniem fonogramów oraz rozpowszechnianiem programów za pośrednictwem satelity
1.1. Konwencja o ochronie producentów fonogramów przed ich niedozwolonym powielaniem
1.1.1. Geneza i stosunek do innych umów międzynarodowych
1.1.2. Zakres ochrony konwencyjnej
1.1.3. Formalne przesłanki ochrony
1.1.4. Obowiązek zapewnienia ochrony przed naruszeniami
1.1.5. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
1.1.6. Czasowe ramy ochrony konwencyjnej
1.2. Konwencja dotycząca rozpowszechniania sygnału programu przekazywanego za pośrednictwem satelity
1.2.1. Geneza i stosunek do innych umów międzynarodowych
1.2.2. Zakres ochrony konwencyjnej
1.2.3. Obowiązek zapewnienia ochrony przed naruszeniami
1.2.4. Ograniczenia ochrony konwencyjnej
1.2.5. Czasowe ramy ochrony konwencyjnej
2. Ochrona praw autorskich i pokrewnych przed naruszeniami związanymi z zastosowaniem technologii cyfrowych
2.1. Geneza traktatów WIPO z 1996 r.
2.2. Traktat WIPO o prawie autorskim
2.2.1. Stosunek do innych umów międzynarodowych
2.2.2. Zakres ochrony traktatowej
2.2.3. Uprawnienia przewidziane w traktacie
2.2.3.1. Prawo zezwalania na wprowadzanie do obrotu - art. 6
2.2.3.2. Prawo najmu - art. 7
2.2.3.3. Prawo publicznego komunikowania - art. 8
2.2.3.4. Ochrona środków technicznych i informacji o zarządzaniu prawami - art. 11, 12
2.2.3.5. Prawo zezwalania na reprodukcję dzieła
2.2.4. Ograniczenia ochrony traktatowej
2.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach
2.3.1. Stosunek do innych umów międzynarodowych
2.3.2. Zakres ochrony traktatowej
2.3.3. Zasady ochrony konwencyjnej
2.3.4. Uprawnienia przewidziane w traktacie
2.3.5. Ograniczenia ochrony traktatowej
2.3.6. Czasowe ramy ochrony uprawnień
3. Nowe problemy związane z postępem technicznym
3.1. Problem rejestracji audiowizualnych
3.2. Problem ochrony organizacji nadawczych
3.3. Problem jurysdykcji w odniesieniu do naruszeń praw autorskich i pokrewnych w sieci internetowej
4. Podsumowanie

Rozdział III. Ochrona praw autorskich i pokrewnych w umowach dotyczących stosunków handlowych

1. Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPS)
1.1. Geneza
1.2. Charakter porozumienia i jego stosunek do innych umów międzynarodowych
1.3. Zakres ochrony
1.4. Zasady ochrony
1.5. Uprawnienia przewidziane w porozumieniu
1.5.1. Prawa autorskie
1.5.2. Prawa pokrewne
1.5.2.1. Prawa wykonawców - art. 14 ust. 1
1.5.2.2. Prawa producentów fonogramów - art. 14 ust. 2
1.5.2.3. Prawa organizacji nadawczych - art. 14 ust. 3
1.6. Ograniczenia ochrony
1.7. Czas ochrony
2. Porozumienia o współpracy WTO oraz WIPO
3. Porozumienia o wolnym handlu
4. Podsumowanie

Rozdział IV. Egzekwowanie przestrzegania zobowiązań traktatowych oraz rozstrzyganie sporów międzynarodowych dotyczących praw autorskich i pokrewnych

1. Uwagi wprowadzające
2. Podstawowe reguły dochodzenia i egzekwowania praw autorskich i pokrewnych przewidziane w Porozumieniu TRIPS
3. Rodzaje środków i procedur ustalanych na podstawie Porozumienia TRIPS
3.1. Procedury cywilne i administracyjne
3.1.1. Dowody
3.1.2. Zabezpieczenie roszczeń i inne środki zaradcze
3.1.3. Odszkodowanie
3.1.4. Prawo do informacji
3.1.5. Wynagrodzenie szkody pozwanemu
3.2. Środki tymczasowe
3.3. Środki stosowane przy kontroli granicznej
3.4. Procedury karne i kary
4. Regulacje Wspólnoty Europejskiej dotyczące egzekwowania praw autorskich i pokrewnych
5. Rozstrzyganie sporów międzynarodowych
5.1. Tradycyjne sposoby rozstrzygania sporów
5.2. Rola Światowej Organizacji Handlu
5.2.1. Procedura rozstrzygania sporów
5.2.1.1. Konsultacje
5.2.1.2. Zespół orzekający
5.2.1.3. Postępowanie apelacyjne
5.2.1.4. Wykonanie zaleceń i orzeczeń
5.2.1.5. Arbitraż
5.2.2. Przykłady dotychczas rozstrzyganych sporów
5.2.2.1. USA - Japonia (WT/DS28) oraz Wspólnoty Europejskie - Japonia (WT/DS42)
5.2.2.2. USA - Irlandia (WT/DS82) oraz USA - Wspólnota Europejska (WT/DS115)
5.2.2.3. Wspólnota Europejska - USA (WT/DS160)
6. Podsumowanie

Rozdział V. Relacje między uniwersalnym a regionalnymi oraz wybranymi krajowymi systemami ochrony praw autorskich i pokrewnych

1. Uwagi wprowadzające
2. Systemy regionalne
2.1. Systemy europejskie
2.1.1. Wspólnota Europejska
2.1.2. Rada Europy
2.2. Systemy pozaeuropejskie
2.2.1. Systemy amerykańskie
2.2.1.1. Porozumienia o wolnym handlu
2.2.1.2. Wspólnota Andyjska
2.2.2. System afrykański
3. Wybrane systemy krajowe
3.1. Rzeczpospolita Polska
3.2. Zjednoczone Królestwo
3.3. Federacja Rosyjska
3.4. Kenia
4. Podsumowanie

Konkluzje
Bibliografia

1. Materiały źródłowe
2. Literatura

208 stron, A5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022