ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 99.00 94,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA A DOBRA OSOBISTE


RED. BARTA J., MARKIEWICZ R.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 99.00 Twoja cena  94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka dotyka problematyki bardzo żywo dyskutowanej zarówno w Polsce, jak i w wielu innych krajach, stanowiącej przedmiot licznych procesów oraz orzeczeń sądowych.

Ilustruje poszukiwanie kompromisu między wolnością dziennikarskiej wypowiedzi i wypełnianiem informacyjnych funkcji mediów w społeczeństwie demokratycznym - z jednej strony - a poszanowaniem dóbr osobistych człowieka - z drugiej.

Autorzy stawiają sobie za cel uporządkowanie bogatego dorobku orzecznictwa i literatury prawniczej, poszukując pewnych generalnych tendencji i wspólnych zapatrywań, co stanowi punkt wyjścia do rozważań o istocie dóbr osobistych. Obszar, który możemy definiować jako dobra osobiste, stale ewoluuje i rozszerza się, stąd potrzebna jest dyskusja, gdzie i kiedy możemy mówić o jego naruszeniach.

Publikacja skierowana jest do prawników, dziennikarzyoraz każdego, kto obserwuje, jak otaczająca nas rzeczywistość jest kształtowana i oceniana przez media.


Spis treści

Wykaz skrótów
Akty prawne
Czasopisma i publikatory
Inne
Słowo wstępne

Rozdział I. Wprowadzenie
Rozdział II. Dobra osobiste osób fizycznych
Rozdział III. Dobra osobiste osób prawnych
Rozdział IV. Wyłączenie bezprawności naruszenia
Rozdział V. Ochrona dóbr osobistych uczestników postępowania sądowego a dziennikarska sprawozdawczość sądowa
Rozdział VI. Roszczenia służące ochronie dóbr osobistych
Rozdział VII. Naruszenie powszechnych dóbr osobistych w internecie

Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks znanych osób

 


424 strony, B5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022