ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.90 54,06   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAWO AUTORSKIE I PRAWA POKREWNE


WPROWADZENIE BARTA J. MARKIEWICZ R.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2008, wydanie IV

cena netto: 56.90 Twoja cena  54,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Janusz Barta i Ryszard Markiewicz, dyrektorzy Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ, przedstawiają czwarte wydanie opracowania całości problematyki prawa autorskiego, stanowiące przewodnik po polskim i międzynarodowym prawie autorskim.

Zostały w nim omówione również kwestie związane z właściwym redagowaniem umów i stosowaniem prawa autorskiego w Internecie.

W drugiej części książka zawiera wybór podstawowych aktów polskiego i międzynarodowego prawa autorskiego.

* Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z aktami wykonawczymi
* Ustawa o ochronie baz danych
* Konwencja berneńska
* Konwencja rzymska
* Porozumienie TRIPS
* Traktat WIPO o prawie autorskim
* Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach
* Dyrektywa o prawie autorskim w społeczeństwie informacyjnym
* Act on Copyright and Related Rights


Spis treści:

Wykaz skrótów
str. 11

Od autorów
str. 15

Rozdział pierwszy. Uwagi wstępne
str. 17

Rozdział drugi. Źródła prawa
str. 23

Rozdział trzeci. Prawo autorskie
str. 25

1. Przedmiot prawa
str. 25
1.1. Uwagi ogólne
str. 25
1.2. Cecha twórczości i indywidualności
str. 28
1.3. Cecha indywidualności w poszczególnych składnikach i rodzajach dzieł
str. 34
1.4. Wyłączenia spod ochrony
str. 39
2. Powstanie i czas ochrony praw autorskich
str. 42
3. Podmiot praw autorskich
str. 45
3.1. Twórca
str. 45
3.2. Współautorstwo
str. 46
3.3. Twórczość pracownicza
str. 49
3.4. Inne podmioty praw autorskich
str. 51
3.5. Następcy prawni
str. 52
4. Autorskie dobra osobiste
str. 53
4.1. Uwagi ogólne
str. 53
4.2. Poszczególne autorskie prawa osobiste
str. 60
4.2.1. Prawo do autorstwa
str. 60
4.2.2. Prawo do integralności utworu
str. 61
4.2.3. Prawo do rzetelnego wykorzystania utworu
str. 64
4.2.4. Prawo do decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności
str. 65
4.2.5. Prawo dostępu do dzieła
str. 66
4.3. Ochrona autorskich dóbr osobistych a stosunki umowne
str. 67
5. Autorskie prawa majątkowe
str. 68
5.1. Treść prawa
str. 68
5.1.1. Uwagi ogólne. Pojęcie korzystania
str. 68
5.1.2. Pola eksploatacji
str. 70
5.1.3. Postacie korzystania z utworu
str. 71
5.1.4. Rozporządzanie utworem i prawo do wynagrodzenia
str. 74
5.1.5. Zezwolenie na wykonywanie prawa autorskiego do dzieła zależnego
str. 76
5.1.6. Droit de suite
str. 77
5.1.7. Zabezpieczenia przed dostępem do utworów
str. 78
5.1.8. Prawa wyłączne do utworu a własność egzemplarza utworu
str. 81
5.2. Wyczerpanie prawa
str. 82
5.3. Ograniczenia treści autorskich praw majątkowych
str. 84
5.3.1. Uwagi wstępne
str. 84
5.3.1.1. Istota i funkcja dozwolonego użytku
str. 84
5.3.1.2. Trzystopniowy test z art. 35 pr. aut.
str. 85
5.3.1.3. Umowy a dozwolony użytek
str. 86
5.3.1.4. Rozpowszechnienie utworu jako warunek dozwolonego użytku
str. 87
5.3.1.5. Obowiązek wymienienia imienia i nazwiska twórcy
str. 88
5.3.1.6. Korzyści majątkowe użytkownika
str. 88
5.3.1.7. Wynagrodzenie twórcy
str. 89
5.3.1.8. Dopuszczalność wprowadzania nowych licencji ustawowych
str. 90
5.3.2. Dozwolony użytek osobisty
str. 91
5.3.3. Cytat
str. 94
5.3.4. Antologia
str. 98
5.3.5. Przedruk
str. 99
5.3.6. Licencje dla bibliotek, szkół i ośrodków dokumentacji
str. 100
5.3.7. Publiczne odtwarzanie programu radiowego lub telewizyjnego
str. 103
5.3.8. Nowe postacie licencji
str. 104
6. Regulacje szczególne
str. 105
6.1. Programy komputerowe
str. 105
6.2. Utwór audiowizualny
str. 108
7. Umowy
str. 111
7.1. Zasada wolności kontraktowej i jej ograniczenia
str. 111
7.1.1. Zasada specyfikacji w umowie pól eksploatacji utworu
str. 115
7.1.1.1. Terminologia
str. 115
7.1.1.2. Obowiązek wymienienia w umowie pól eksploatacji
str. 116
7.1.2. Zakaz obejmowania umową nieznanych (w chwili jej zawierania) pól eksploatacji utworu
str. 118
7.1.3. Zakaz zawierania umów w części dotyczącej wszystkich utworów lub wszystkich utworów określonego rodzaju tego samego twórcy mających powstać w przyszłości
str. 119
7.1.4. Zakaz zbycia i zrzeczenia się prawa do wynagrodzenia
str. 120
7.1.5. Forma umów o przeniesienie autorskich praw majątkowych i umów licencyjnych (art. 53 i art. 67 ust. 5 pr. aut.)
str. 120
7.2. Przepisy względnie obowiązujące
str. 121
8. Ochrona praw autorskich i praw pokrewnych
str. 124
8.1. Autorskie prawa osobiste
str. 124
8.2. Autorskie prawa majątkowe
str. 126
8.2.1. Stwierdzenie naruszenia i podmiot odpowiedzialny
str. 126
8.2.1.1. Bezpośrednie wkroczenie w zakres cudzego prawa autorskiego
str. 126
8.2.1.2. Legitymacja bierna. Pośrednie naruszenie prawa autorskiego
str. 127
8.2.1.3. Legitymacja czynna
str. 131
8.2.2. Odpowiedzialność za naruszenie prawa autorskiego w Internecie
str. 132
8.2.3. Roszczenia
str. 135
8.2.3.1. Roszczenie o zaniechanie naruszania
str. 135
8.2.3.2. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia
str. 135
8.2.3.3. Roszczenie o naprawienie wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych
str. 136
8.2.3.4. Roszczenie o zapłatę sumy pieniężnej
str. 136
8.2.3.5. Roszczenie o wydanie uzyskanych korzyści
str. 137
8.2.3.6. Roszczenie o zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej na rzecz Funduszu Promocji Twórczości
str. 138
8.2.3.7. Roszczenie o ogłoszenie oświadczenia lub wyroku
str. 138
8.2.3.8. Roszczenia informacyjne
str. 139
8.2.3.9. Roszczenia uzupełniające
str. 141
8.2.3.10. Roszczenia związane z usuwaniem zabezpieczeń technicznych i elektronicznych informacji
str. 141
8.2.3.11. Powództwo z art. 189 k.p.c.
str. 142
8.2.4. Przedawnienie
str. 142
8.2.5. Zagadnienia procesowe
str. 143
8.2.5.1. Sąd właściwy
str. 143
8.2.5.2. Ciężar dowodu - zasady ogólne i domniemania
str. 144
8.2.5.3. Ciężar dowodu w procesie o naruszenie praw autorskich
str. 145
8.2.5.4. Wnioski o zabezpieczenie roszczeń i dowodów
str. 146
8.3. Nadużycie prawa autorskiego
str. 148

Rozdział czwarty. Prawa pokrewne
str. 151

1. Uwagi ogólne
str. 151
2. Prawo do artystycznych wykonań
str. 152
3. Prawa do fonogramów i wideogramów
str. 156
4. Prawo do nadań
str. 157
5. Prawa do pierwszych wydań oraz wydań naukowych i krytycznych
str. 158
6. Ochrona praw pokrewnych
str. 160

Rozdział piąty. Sui generis ochrona baz danych
str. 161

1. Uwagi ogólne
str. 161
2. Przedmiot ochrony
str. 162
3. Producent bazy danych
str. 164
4. Treść ochrony
str. 165
5. Czas ochrony
str. 168

Rozdział szósty. Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi. Komisja Prawa Autorskiego
str. 169

1. Uwagi ogólne
str. 169
2. Wykonywanie zbiorowego zarządu w stosunkach wewnętrznych
str. 170
3. Wykonywanie zbiorowego zarządu w stosunkach zewnętrznych
str. 172
4. Tabele wynagrodzeń
str. 174
5. Wielość organizacji zbiorowego zarządzania
str. 174

Rozdział siódmy. Konwencje międzynarodowe
str. 176

1. Konwencja berneńska o ochronie dzieł literackich i artystycznych
str. 176
2. Międzynarodowa konwencja o ochronie wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych
str. 179
3. Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej TRIPS
str. 182
4. Nowe (tzw. internetowe) traktaty WIPO
str. 184
4.1. Traktat WIPO o prawie autorskim
str. 184
4.2. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach
str. 186

Rozdział ósmy. Prawo autorskie w Unii Europejskiej
str. 189

1. Uwagi ogólne
str. 189
2. Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską
str. 190

Rozdział dziewiąty. Prawo karne
str. 196

1. Piractwo i prawo autorskie
str. 196
2. Odpowiedzialność karna
str. 197

Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
str. 201

Rozporządzenie Ministra Kultury i Sztuki z dnia 22 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu działania Komisji Prawa Autorskiego, wynagradzania jej członków, wysokości opłat za postępowanie przed tą Komisją oraz zasad ich wnoszenia
str. 252

Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 17 stycznia 2003 r. w sprawie podmiotów uprawnionych do występowania z wnioskiem o przyznanie środków z Funduszu Promocji Twórczości oraz wymogów formalnych, jakim powinien odpowiadać ten wniosek
str. 257

Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 24 lutego 2003 r. w sprawie wysokości procentu wpłat na Fundusz Promocji Twórczości
str. 260

Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 2 czerwca 2003 r. w sprawie określenia kategorii urządzeń i nośników służących do utrwalania utworów oraz opłat od tych urządzeń i nośników z tytułu ich sprzedaży przez producentów i importerów
str. 262

Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 27 czerwca 2003 r. w sprawie opłat uiszczanych przez posiadaczy urządzeń reprograficznych
str. 269

Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych
str. 272

Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
str. 280

Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o normalizacji
str. 282

Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej
str. 283

Akt paryski konwencji berneńskiej o ochronie dzieł literackich i artystycznych sporządzony w Paryżu dnia 24 lipca 1971 r.
str. 284

Konwencja berneńska o ochronie dzieł literackich i artystycznych z dnia 9 września 1886 r.
str. 284

Międzynarodowa konwencja o ochronie wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych sporządzona w Rzymie dnia 26 października 1961 r.
str. 299

Oświadczenie Rządowe z dnia 6 czerwca 1997 r. w sprawie przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Międzynarodowej konwencji o ochronie wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych sporządzonej w Rzymie dnia 26 października 1961 r.
str. 312

Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej
str. 314

Traktat WIPO o prawie autorskim sporządzony w Genewie dnia 20 grudnia 1996 r.
str. 332

Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach sporządzony w Genewie dnia 20 grudnia 1996 r.
str. 343

Dyrektywa 2001/29/WE Parlamentu Europejskiego oraz Rady z dnia 22 maja 2001 r. w sprawie harmonizacji niektórych aspektów prawa autorskiego i praw pokrewnych w społeczeństwie informacyjnym
str. 359

Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights
str. 386


436 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022