ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPOMAGANIE I FINANSOWANIE ROZWOJU MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW


MATEJUN M. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 89.40 Twoja cena  84,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce przedstawiono podstawowe założenia, kierunki i instrumenty wspomagania oraz źródła finansowania rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw.

Praca składa się z czterech części, które dotyczą:

- determinantów rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej,

- założeń i wytycznych dla programów wspierania firm sektora MSP,

- wykorzystania instrumentów wspomagania rozwoju w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw,

- zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju firm sektora MSP.

Publikacja kierowana jest do studentów i pracowników naukowych zajmujących się przedsiębiorczością oraz zarządzaniem rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw. Powinna również zainteresować praktyków gospodarczych – przedsiębiorców i menedżerów z firm sektora MSP, a także decydentów i pracowników instytucji otoczenia małego i średniego biznesu odpowiedzialnych za opracowywanie założeń i wdrażanie programów wspomagania tej kategorii przedsiębiorstw.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. Determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej

1. Stan i rozwój sektora MSP w Polsce
Anna Nehring

2. Regionalne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Anna Skowronek-Mielczarek

3. Małe i średnie przedsiębiorstwa na terenach słabo rozwiniętych
Przemysław Kobus, Janusz Zrobek

4. Rola lokalnego samorządu terytorialnego w pokonywaniu barier rozwoju przedsiębiorstw sektora MSP
Aleksy Banasiak

5. Pespektywy i bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw akademickich
Zbigniew Chyba

6. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości akademickiej w Polsce
Magdalena Grębosz, Aleksandra Makowska

Część II . Założenia i wytyczne dla programów wspierania firm sektora MSP

7. Potrzeby MSP w zakresie informacji strategicznej a możliwości ich zaspokojenia przy wykorzystaniu zewnętrznych instytucji publicznych – wyniki badań
Agnieszka Sopińska

8. Modele zarządzania ryzykiem w sektorze MSP
Sylwia Flaszewska, Michał Marczak

9. Controlling strategiczny
Dagmara Chachuła

10. Niepowodzenia projektów biznesowych – przyczyny, kierunki doboru rozwiązań
Małgorzata Wiśniewska

11. Rozwój branży drzewno-meblowej poprzez klastering oraz zewnętrzne źródła finansowania na przykładzie regionu elbląskiego
Rafał Kućmański

Część III. Wykorzystanie instrumentów wspierania rozwoju w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw

12. Instrumenty wspierania rozwoju firm sektora MSP w teorii i w praktyce zarządzania
Marek Matejun

13. Systemy wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej
Iwona Ewa Tomaszewska

14. Wsparcie działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw z funduszy unijnych
Renata Lisowska, Katarzyna Szymańska

15. Innowacyjność MSP w świetle kryteriów wyboru projektów finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP)
Andrzej Pawluczuk

16. Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 w regionie zachodniopomorskim – na przykładzie zakładu obróbki drewna
Krzysztof Wiktorowski

17. Obszary i instrumenty wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań na przykładzie województwa łódzkiego
Renata Lisowska, Robert Stanisławski

Część IV. Zewnętrzne źródła finansowania rozwoju firm sektora MSP

18. Źródła finansowania małych i średnich przedsiębiorstw w aglomeracji łódzkiej
Iwona Staniec, Piotr Malicki

19. Fundusze unijne jako źródło finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych w małych i średnich przedsiębiorstwach
Katarzyna Żmija

20. Kredyt bankowy ważnym źródłem finansowania działalności sektora MSP
Anita Antczak

21. Fundusze wysokiego ryzyka w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstw sektora MSP
Krzysztof Misiołek

22. Aniołowie biznesu – remedium na bariery rozwoju przedsiębiorczości
Zuzanna Paciorkiewicz, Marek Laszuk


391 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022