ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA AUDIOWIZUALNE KONFLIKT REGULACYJNY W DOBIE CYFRYZACJI


CHAŁUBIŃSKA-JĘTKIEWICZ K.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 115.50 Twoja cena  109,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji przedstawiono problematykę związaną z procesem cyfryzacji w dziedzinie mediów audiowizualnych, odgrywających ważną społecznie rolę informacyjną, gospodarczą a także kulturotwórczą.

Przeprowadzono analizę konfliktu regulacyjnego będącego konsekwencją zróżnicowanego spojrzenia na interes publiczny w mediach audiowizualnych.

Ponadto szczegółowo przedstawiono zagadnienia dotyczące:

- znaczenia mediów audiowizualnych realizujących zadania publiczne, w tym - ochronę praw jednostki i kształtowanie tożsamości narodowej i kultury,
- moralności publicznej jako głównego wyznacznika ochrony celów interesu publicznego na poziomie narodowym,
- pojęcia misji publicznej oznaczającej określenie podstawowych celów interesu publicznego w mediach audiowizualnych,
- znaczenia zasady must carry jako instrumentu ochrony interesu publicznego w mediach audiowizualnych w dobie cyfryzacji,
- instrumentów ochrony interesu publicznego w mediach audiowizualnych,
- roli władzy publicznej w ochronie interesu publicznego w mediach audiowizualnych.

Publikacja zawiera analizę wybranych orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego.


Spis treści:

 

Wykaz skrótów
str. 13

Od Autorki
str. 17

Wprowadzenie
str. 19

Rozdział I
Pojęcie interesu publicznego. Zagadnienie dualizmu regulacyjnego
str. 31

1. Definicja interesu publicznego. Wybrane zagadnienia
str. 32

1.1. Interes publiczny a cele i funkcje administracji publicznej
str. 38

1.2. Interes publiczny a interes prywatny i społeczeństwo
str. 42

1.3. Interes publiczny w systemie mediów audiowizualnych
str. 48

2. Dualizm regulacyjny w sektorze mediów audiowizualnych w warunkach cyfryzacji
str. 49

2.1. Podstawy prawne dualizmu regulacyjnego a cyfryzacja
str. 55

2.2. Dualizm prawny w polskim sektorze audiowizualnym
str. 61

2.3. Wyjątki dotyczące ochrony sektora audiowizualnego
str. 63

Podsumowanie
str. 66

Rozdział II
Konflikt regulacyjny: zróżnicowane spojrzenie na interes publiczny w mediach audiowizualnych
str. 68

1. Cele interesu publicznego w prawie mediów audiowizualnych
str. 70

1.1. Kształtowanie się pojęcia interesu publicznego z perspektywy polskiej akcesji do UE
str. 77

1.2. Interes publiczny: wymagany poziom definiowania. Uwagi ogólne
str. 78

1.3. Miejsce problematyki audiowizualnej w regulacjach prawa unijnego
str. 81

1.4. Zagadnienia instytucjonalne
str. 83

2. Dualizm regulacyjny: problem wyboru poziomu definiowania celów interesu publicznego
str. 85

2.1. Relacje między interesem publicznym w ujęciu narodowym a interesem ogólnym w ujęciu europejskim. Zagadnienia wstępne
str. 87

2.2. Polityka audiowizualna jako wytyczna interesu ogólnego w ujęciu europejskim
str. 88

2.3. Polityka audiowizualna a wymogi imperatywne interesu publicznego
str. 89

2.4. Problematyka dualizmu regulacyjnego w wybranym orzecznictwie krajowych sądów konstytucyjnych
str. 93

2.5. Cele interesu ogólnego w ujęciu europejskim jako wyznacznik interesu publicznego w ujęciu narodowym, na przykładzie wybranego orzecznictwa ETS
str. 100

Podsumowanie
str. 106

Rozdział III
Konflikt regulacyjny: moralność publiczna i misja publiczna jako wyznaczniki różnic w pojmowaniu interesu publicznego
str. 108

1. Moralność publiczna jako przedmiot ochrony
str. 110

1.1. Pojęcie moralności publicznej
str. 112

1.2. Badanie moralności publicznej: wybór poziomu definicji
str. 118

1.3. Ustalenia treści moralności publicznej
str. 122

1.4. Ochrona moralności publicznej w polskim prawie medialnym
str. 126

1.5. Elementy wspólne w polityce audiowizualnej Unii Europejskiej
str. 133

2. Misja publiczna: definiowanie zadań publicznych w mediach audiowizualnych
str. 135

2.1. Definicja misji publicznej a interes publiczny
str. 137

2.2. Misja publiczna - zadania publiczne
str. 142

2.3. Poziom definiowania
str. 146

Rozdział IV
Europejskie kierunki regulacyjne a interes publiczny w ujęciu narodowym w sektorze mediów audiowizualnych
str. 155

1. Instrumenty ochrony: definicja rynku regulowanego
str. 156

1.1. Europejska polityka regulacyjna
str. 159

1.2. Rynek w ujęciu ekonomicznym i prawnym
str. 165

2. Rynek regulowany. Zagadnienia proceduralne
str. 171

2.1. Postępowanie konsultacyjne
str. 172

2.2. Postępowanie konsolidacyjne
str. 173

2.3. Obowiązki regulacyjne
str. 176

2.4. Ograniczenia regulacyjne w ustawie - Prawo telekomunikacyjne
str. 179

3. Charakterystyka polskiego systemu koncesjonowania w dziedzinie mediów audiowizualnych
str. 181

3.1. Decyzja administracyjna organu administracji publicznej jako środek ochrony interesu publicznego w ujęciu narodowym
str. 186

3.2. Koncesja - zagadnienia ogólne
str. 188

3.3. Przetarg koncesyjny
str. 193

Podsumowanie
str. 197

Rozdział V
Zasada must carry jako instrument ochrony interesu publicznego w ujęciu narodowym w sektorze mediów audiowizualnych
str. 200

1. Definicja pojęcia must carry
str. 202

1.1. Zasada must carry w polskim systemie prawa
str. 206

1.2. Ocena stanu prawnego zasady must carry w UE, w świetle przemian technologicznych przekazu audiowizualnego
str. 210

2. Zasada must carry a ochrona interesu publicznego w świetle orzecznictwa sądowego
str. 221

2.1. Zasada must carry a ochrona interesu publicznego w świetle postanowień Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z dnia 13 grudnia 2007 r.
str. 222

2.2. Problematyka zasady must carry w świetle orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego oraz potrzeby zmian związane z procesem cyfryzacji
str. 226

Podsumowanie
str. 236

Rozdział VI
Władze publiczne w konflikcie regulacyjnym mediów audiowizualnych
str. 238

1. Polska administracja publiczna w sferze mediów audiowizualnych
str. 241

1.1. Pozycja ustrojowa polskiego regulatora rynku komunikacji elektronicznej. Kompetencje regulacyjne
str. 243

1.2. Pozycja ustrojowa KRRiT. Kompetencje kontrolne
str. 248

1.3. Problematyka konfliktu regulacyjnego w obszarze polskiej administracji mediów audiowizualnych
str. 259

2. Administracja unijna w obszarze regulacji sektora mediów audiowizualnych
str. 262

2.1. Organy administracji publicznej w nowym pakiecie dyrektyw sektora komunikacji elektronicznej i medialnych usług audiowizualnych
str. 264

2.2. Europejski Urząd ds. Rynku Łączności Elektronicznej jako organ wyznaczający kierunek wspólnej polityki regulacyjnej
str. 268

3. Europejska polityka regulacyjna w sektorze mediów audiowizualnych a pozycja i uprawnienia władz publicznych
str. 281

Podsumowanie
str. 287

Wnioski
str. 291

Bibliografia
str. 307

Źródła prawa
str. 337

Orzecznictwo
str. 349


356 stron, B6, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022