Podjęte w prezentowanej publikacji rozważania na temat granic prawnych
reklamy ujęte zostały w perspektywie prawnoporównawczej.
Ich tłem są rozwiązania normatywne przyjęte w Unii Europejskiej i wybranych
regulacjach państw członkowskich. Zaletą pracy jest nie tylko oparcie studium na
pogłębionej analizie literatury prawniczej krajowej i obcej, ale również szerokie
odniesienia do orzecznictwa sądowego, w tym przede wszystkim precedensowych wyroków
Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Autor nie unika przy tym problemów
kontrowersyjnych i stara się w sposób klarowny przedstawić własne stanowisko w
omawianych kwestiach.
Książka może znaleźć odbiorcę wśród studentów zgłębiających wiedzę w zakresie
marketingu i prawa własności przemysłowej, przedsiębiorców, agencji reklamowych, a
także pełnić służebną funkcję w trudnym, ale organicznie związanym z naszą
integracją procesie otwierania się praktyki stosowania prawa na kulturę europejską.
Robert Stefanicki pracuje jako adiunkt w Zakładzie Prawa
Gospodarczego i Handlowego Instytutu Prawa Cywilnego Wydziału Prawa, Administracji i
Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest stypendystą Fundacji na rzecz Nauki Polskiej
(2001-2002) oraz autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych, m.in. propozycji
legislacyjnych dotyczących problematyki ochrony dóbr osobistych, oferty i reklamy.
257 stron, A5, oprawa miękka