ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ KOBIET W POLSCE


ROLLNIK-SADOWSKA E.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 52.00 Twoja cena  49,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji została ukazana wielość uwarunkowań, w których działają polskie przedsiębiorstwa, w tym także firmy prowadzone przez kobiety – począwszy od kwestii politycznoprawnych i ekonomicznych, poprzez czynniki technologiczne i infrastrukturalne, kończąc na aspektach kulturowych. Ponadto, w książce można odnaleźć analizę sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce. Wartość tej analizy polega na ukazaniu dynamiki sytuacji na rynku pracy w okresie kilkunastu lat – niemal w całym okresie po transformacji polityczno gospodarczej.

Książka ukazuje zjawisko kobiecej przedsiębiorczości, biorąc pod uwagę aspekty nieuwzględniane w innych pozycjach (na przykład politykę rynku pracy na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet w Polsce).


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Przedsiębiorczość – analiza zjawiska

1.1. Pojęcie, istota i funkcje przedsiębiorczości

1.2. Uwarunkowania przedsiębiorczości – przegląd kluczowych czynników, przykłady pomiaru

   1.2.1. Uwarunkowania polityczno-prawne

   1.2.2. Uwarunkowania ekonomiczne

   1.2.3. Uwarunkowania technologiczne i infrastrukturalne

   1.2.4. Uwarunkowania społeczno-kulturowe

   1.2.5. Przykłady pomiaru warunków prowadzenia działalności gospodarczej

1.3. Ogólna charakterystyka przedsiębiorczości we współczesnej Polsce – analiza danych statystycznych

1.4. Przedsiębiorczość na Podlasiu

Rozdział 2. Sytuacja kobiet na rynku pracy w Polsce i w województwie podlaskim

2.1. Ogólna charakterystyka aktywności zawodowej kobiet w Polsce

2.2. Aktywność zawodowa kobiet w Polsce w latach 1992–2008

2.3. Zatrudnienie kobiet w Polsce w latach 1992–2008

2.4. Bezrobocie kobiet w Polsce w latach 1992–2008

2.5. Kobiety na rynku pracy w województwie podlaskim w latach 2000–2008

Rozdział 3. Przedsiębiorczość jako forma zawodowej aktywności kobiet w Polsce – diagnoza, wybrane działania polityki rynku pracy

3.1. Stan przedsiębiorczości kobiet – analiza danych zastanych

   3.1.1. Skala i struktura zjawiska

   3.1.2. Cechy społeczno-demograficzne przedsiębiorczyń

   3.1.3. Powody otwierania własnych firm przez kobiety

   3.1.4. Styl zarządzania preferowany przez kobiety-przedsiębiorczynie

   3.1.5. Bariery przedsiębiorczości kobiet w Polsce

3.2. Polityka rynku pracy na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet

   3.2.1. Wsparcie instytucjonalne

   3.2.2. Programy aktywizacji zawodowej kobiet bezrobotnych zamierzających założyć działalność gospodarczą

   3.2.3. Programy pomocowe wspierające absolwentki w zakładaniu własnych firm

   3.2.4. Programy wspomagające właścicielki firm w rozwoju już funkcjonujących przedsiębiorstw

   3.2.5. Ocena funkcjonujących form wsparcia przedsiębiorczości kobiet i możliwości usprawnienia działania

Rozdział 4. Przedsiębiorczość kobiet – mieszkanek województwa podlaskiego – wyniki własnych badań sondażowych

4.1. Charakterystyka badań własnych

   4.1.1. Teren prowadzenia badań

   4.1.2. Przedmiot i problematyka badawcza

   4.1.3. Zastosowane metody badawcze i prezentacja próby

4.2. Wyniki badań wśród podlaskich przedsiębiorczyń

   4.2.1. Cechy społeczno-demograficzne respondentek

   4.2.2. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe i okoliczności podjęcia działalności gospodarczej

   4.2.3. Charakterystyka obecnej działalności gospodarczej

   4.2.4. Ocena prowadzenia firmy jako formy aktywności zawodowej

   4.2.5. Otoczenie biznesu – opinie, doświadczenia

   4.2.6. Styl zarządzania

   4.2.7. Życie rodzinne

   4.2.8. Życiowe cele i wartości wśród badanych kobiet

4.3. Wyniki badań wśród kobiet bezrobotnych przygotowujących się do podjęcia działalności gospodarczej

   4.3.1. Cechy społeczno-demograficzne

   4.3.2. Plany dotyczące założenia własnej działalności

   4.3.3. Życiowe cele i wartości

Zakończenie
Załączniki
Bibliografia

Spis tabel i wykresów


263 strony,B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022