|

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI WYDANIE V
ARMSTRONG M. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2010, wydanie V cena netto: 183.70 Twoja cena 174,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Książka zawiera całościowe omówienie problematyki zarządzania
zasobami ludzkimi pokazanej na bardzo szerokim tle - od uwarunkowań międzynarodowych do
poziomu pojedynczego pracownika.
WSTĘP
str. 21
CZĘŚĆ I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
str. 23
ROZDZIAŁ 1 PRAKTYKA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
str. 25
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 25
Cele edukacyjne
str. 25
Wprowadzenie
str. 26
Definicja zarządzania zasobami ludzkimi
str. 26
Cele ZZL
str. 27
Teorie ZZL
str. 28
Właściwości ZZL
str. 29
Rozwój koncepcji ZZL
str. 34
Zastrzeżenia dotyczące koncepcji ZZL
str. 35
Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi
str. 38
Etyczny wymiar ZZL
str. 39
Praktyka zarządzania zasobami ludzkimi - podsumowanie
str. 40
Pytania
str. 41
ROZDZIAŁ 2 STRATEGICZNE ZZL
str. 43
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 43
Cele edukacyjne
str. 43
Wprowadzenie
str. 44
Podstawy teoretyczne strategicznego ZZL
str. 44
Definicja strategicznego ZZL
str. 46
Strategiczne ZZL oparte na zasobach
str. 47
Dopasowanie strategiczne
str. 49
Perspektywy strategicznego ZZL
str. 50
Metoda najlepszej praktyki
str. 50
Metoda najlepszego dopasowania
str. 52
Pakietowanie
str. 54
Rzeczywistość strategicznego ZZL
str. 56
Konsekwencje praktyczne teorii strategicznego ZZL
str. 56
Strategiczne ZZL - podsumowanie
str. 58
Pytania
str. 59
ROZDZIAŁ 3 STRATEGIE ZZL
str. 60
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 60
Cele edukacyjne
str. 60
Wprowadzenie
str. 61
Czym są strategie ZZL?
str. 61
Ogólne strategie ZZL
str. 62
Szczegółowe strategie ZZL
str. 65
Kryteria skuteczności strategii ZZL
str. 65
Formułowanie strategii ZZL
str. 66
Zagadnienia związane z tworzeniem strategii ZZL
str. 67
Wdrażanie strategii ZZL
str. 70
Strategie ZZL - podsumowanie
str. 72
Pytania
str. 73
ROZDZIAŁ 4 ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM
str. 74
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 74
Cele edukacyjne
str. 74
Wprowadzenie
str. 75
Definicja zarządzania kapitałem ludzkim
str. 75
Koncepcja kapitału ludzkiego
str. 75
Elementy kapitału ludzkiego
str. 76
Mierzenie kapitału ludzkiego
str. 78
Wewnętrzne raportowanie na temat kapitału ludzkiego
str. 81
Zewnętrzne raportowanie na temat kapitału ludzkiego
str. 84
Wprowadzanie ZKL
str. 84
Zarządzanie kapitałem ludzkim - podsumowanie
str. 85
Pytania
str. 86
ROZDZIAŁ 5 ROLA I ORGANIZACJA DZIAŁU HR
str. 87
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 87
Cele edukacyjne
str. 87
Wprowadzenie
str. 88
Rola działu HR
str. 88
Organizowanie działu HR
str. 90
Ocena działu HR
str. 93
Centra usług
str. 97
Outsourcing funkcji HR
str. 97
Offshoring
str. 98
Korzystanie z usług konsultantów do spraw zarządzania
str. 99
Marketing działu HR
str. 100
Budżet działu HR
str. 100
Rola menedżerów operacyjnych we wdrażaniu polityki dotyczącej zasobów ludzkich
str. 101
Rola i organizacja działu HR - podsumowanie
str. 102
Pytania
str. 104
ROZDZIAŁ 6 ROLA SPECJALISTÓW HR
str. 106
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 106
Cele edukacyjne
str. 106
Wprowadzenie
str. 107
Podstawowa rola
str. 107
Rola partnera biznesowego
str. 108
Strategiczna rola specjalistów HR
str. 110
Rola agenta zmian
str. 112
Rola wewnętrznego konsultanta
str. 113
Świadczenie usług
str. 113
Rola strażnika wartości
str. 114
Modele ról w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi
str. 114
Uzyskiwanie poparcia i zaangażowania
str. 118
Kwestie etyczne
str. 120
Profesjonalizm w zarządzaniu zasobami ludzkimi
str. 121
Niejasność związana z rolą specjalistów HR
str. 122
Konflikt dotyczący udziału ZZL w działalności przedsiębiorstwa
str. 123
Czego wymaga się od specjalistów HR
str. 124
Stały rozwój zawodowy
str. 128
Rola specjalisty HR - podsumowanie
str. 128
Pytania
str. 130
ROZDZIAŁ 7 WPŁYW ZZL NA WYNIKI ORGANIZACJI
str. 132
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 132
Cele edukacyjne
str. 132
Wprowadzenie
str. 133
Wpływ zarządzania zasobami ludzkimi
str. 133
W jaki sposób strategie ZZL wpływają na wyniki
str. 137
W jaki sposób praktyki ZZL wpływają na wyniki organizacji
str. 140
Wpływ ZZL na wyniki organizacji - podsumowanie
str. 140
Pytania
str. 142
ROZDZIAŁ 8 MIĘDZYNARODOWE ZZL
str. 144
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 144
Cele edukacyjne
str. 144
Wprowadzenie
str. 144
Definicja międzynarodowego ZZL
str. 145
Zagadnienia związane z międzynarodowym ZZL
str. 145
Globalna polityka i praktyka ZZL
str. 149
Zarządzanie pracownikami delegowanymi do pracy za granicą
str. 150
Międzynarodowe ZZL - podsumowanie
str. 154
Pytania
str. 155
ROZDZIAŁ 9 SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW
str. 157
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 157
Cele edukacyjne
str. 157
Wprowadzenie
str. 157
Definicja strategicznej odpowiedzialności społecznej
str. 158
Działania z zakresu CSR
str. 159
Uzasadnienie CSR
str. 160
Tworzenie strategii CSR
str. 161
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - podsumowanie
str. 163
Pytania
str. 164
ROZDZIAŁ 10 METODY BADAWCZE STOSOWANE W ZZL
str. 165
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 165
Cele edukacyjne
str. 166
Wprowadzenie
str. 166
Charakter badań
str. 166
Filozofia badań
str. 167
Planowanie i prowadzenie programów badawczych
str. 168
Przegląd literatury
str. 170
Ilościowe i jakościowe metody badawcze
str. 171
Metody gromadzenia danych
str. 172
Sposoby rozumowania związane z badaniami
str. 176
Analiza statystyczna
str. 179
Metody badawcze stosowane w ZZL - podsumowanie
str. 183
Pytania
str. 185
CZĘŚĆ II PROCESY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
str. 187
ROZDZIAŁ 11 ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI OPARTE NA KOMPETENCJACH
str. 189
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 189
Cele edukacyjne
str. 189
Wprowadzenie
str. 190
Typy kompetencji
str. 190
Struktury kompetencji
str. 192
Stopień wykorzystania kompetencji
str. 195
Zastosowania zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach
str. 196
Tworzenie struktur kompetencji
str. 198
Kompetencje a inteligencja emocjonalna
str. 200
Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach - podsumowanie
str. 201
Pytania
str. 202
ROZDZIAŁ 12 ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
str. 203
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 203
Cele edukacyjne
str. 203
Wprowadzenie
str. 203
Definicja zarządzania wiedzą
str. 204
Pojęcie wiedzy
str. 205
Cel i znaczenie zarządzania wiedzą
str. 206
Strategie zarządzania wiedzą
str. 207
Systemy zarządzania wiedzą
str. 208
Zagadnienia dotyczące zarządzania wiedzą
str. 208
Wkład działu HR w zarządzanie wiedzą
str. 210
Zarządzanie wiedzą - podsumowanie
str. 211
Pytania
str. 212
ROZDZIAŁ 13 WYDAJNE SYSTEMY PRACY
str. 213
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 213
Cele edukacyjne
str. 213
Wprowadzenie
str. 213
Kultura efektywności
str. 214
Definicja efektywnego systemu pracy
str. 215
Cechy efektywnego systemu pracy
str. 216
Elementy HPWS
str. 218
Wpływ efektywnych systemów pracy
str. 220
Zastrzeżenia dotyczące wpływu HPWS
str. 222
Opracowanie efektywnego systemu pracy
str. 223
Efektywne systemy pracy - podsumowanie
str. 226
Pytania
str. 227
CZĘŚĆ III PRACA I ZATRUDNIENIE
str. 229
ROZDZIAŁ 14 PRACA
str. 231
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 231
Cele edukacyjne
str. 231
Wprowadzenie
str. 231
Charakter pracy
str. 232
Czynniki organizacyjne wpływające na pracę
str. 234
Zmiany wzorca zatrudnienia
str. 236
Przyszłość pracy
str. 236
Praca - podsumowanie
str. 237
Pytania
str. 238
ROZDZIAŁ 15 STOSUNEK PRACY
str. 239
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 239
Cele edukacyjne
str. 239
Wprowadzenie
str. 240
Definicja stosunku pracy
str. 240
Podstawa stosunku pracy
str. 240
Umowy o stosunku pracy
str. 241
Co dzieje się ze stosunkiem pracy
str. 243
Zarządzanie stosunkiem pracy
str. 244
Tworzenie organizacji o wysokim stopniu zaufania
str. 245
Teorie wyjaśniające stosunek pracy
str. 248
Stosunek pracy - podsumowanie
str. 250
Pytania
str. 251
ROZDZIAŁ 16 KONTRAKT PSYCHOLOGICZNY
str. 252
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 252
Cele edukacyjne
str. 252
Wprowadzenie
str. 252
Definicja kontraktu psychologicznego
str. 253
Kontrakt psychologiczny a stosunek pracy
str. 254
Znaczenie kontraktu psychologicznego
str. 256
Zmiany w kontrakcie psychologicznym
str. 257
Stan kontraktu psychologicznego w roku
str. 2004
str. 258
Jak rozwijają się kontrakty psychologiczne
str. 258
Rozwój i utrzymanie pozytywnego kontraktu psychologicznego
str. 259
Kontrakt psychologiczny - podsumowanie
str. 260
Pytania
str. 261
CZĘŚĆ IV ZACHOWANIE ORGANIZACYJNE
str. 263
ROZDZIAŁ 17 ISTOTA ZACHOWANIA ORGANIZACYJNEGO
str. 265
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 265
Cele edukacyjne
str. 265
Wprowadzenie
str. 265
Definicja zachowania organizacyjnego
str. 266
Cechy zachowania organizacyjnego
str. 266
Zachowanie organizacyjne a nauki społeczne i nauki o zachowaniu
str. 267
Wyjaśnienie zachowania organizacyjnego
str. 267
Czynniki wpływające na zachowanie organizacyjne
str. 268
Źródła i zastosowania teorii zachowania organizacyjnego
str. 268
Znaczenie teorii zachowania organizacyjnego
str. 269
Istota zachowania organizacyjnego - podsumowanie
str. 269
Pytania
str. 270
ROZDZIAŁ 18 CECHY PRACOWNIKÓW
str. 271
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 271
Cele edukacyjne
str. 271
Wprowadzenie
str. 272
Różnice indywidualne
str. 272
Cechy osobowościowe
str. 274
Typy zachowań
str. 279
Implikacje dla specjalistów HR
str. 282
Cechy pracowników - podsumowanie
str. 283
Pytania
str. 284
ROZDZIAŁ 19 MOTYWACJA
str. 285
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 285
Cele edukacyjne
str. 286
Wprowadzenie
str. 286
Definicja motywacji
str. 286
Typy motywacji
str. 287
Teorie motywacji
str. 288
Motywacja i pieniądze
str. 296
Strategie motywacji
str. 297
Motywacja - podsumowanie
str. 298
Pytania
str. 299
ROZDZIAŁ 20 ZAANGAŻOWANIE I POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI
str. 300
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 300
Cele edukacyjne
str. 300
Wprowadzenie
str. 301
Porównanie koncepcji zaangażowania i przynależności
str. 302
Zaangażowanie pracownika
str. 302
Poczucie przynależności do organizacji
str. 309
Wkład działu HR w kształtowanie poczucia przynależności
str. 314
Zaangażowanie i przynależność - podsumowanie
str. 315
Pytania
str. 317
ROZDZIAŁ 21 FUNKCJONOWANIE ORGANIZACJI
str. 318
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 318
Cele edukacyjne
str. 319
Wprowadzenie
str. 319
Teorie organizacji
str. 320
Struktura organizacji
str. 325
Typy organizacji
str. 326
Procesy organizacyjne
str. 329
Funkcjonowanie organizacji - podsumowanie
str. 337
Pytania
str. 338
ROZDZIAŁ 22 KULTURA ORGANIZACYJNA
str. 339
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 339
Cele edukacyjne
str. 339
Wprowadzenie
str. 340
Definicja kultury organizacyjnej
str. 340
Definicja klimatu organizacyjnego
str. 341
Jak rozwija się kultura organizacyjna
str. 342
Zróżnicowanie kultur
str. 342
Elementy kultury
str. 342
Klasyfikacja kultury organizacyjnej
str. 345
Ocena kultury organizacyjnej
str. 346
Pomiar klimatu organizacyjnego
str. 347
Odpowiednia kultura
str. 348
Wsparcie i zmiana kultury
str. 349
Kultura organizacyjna - podsumowanie
str. 350
Pytania
str. 352
CZĘŚĆ V PROJEKTOWANIE I ROZWÓJ ORGANIZACJI
str. 353
ROZDZIAŁ 23 PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI
str. 355
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 355
Cele edukacyjne
str. 355
Wprowadzenie
str. 356
Proces organizowania
str. 356
Cele projektowania organizacji
str. 357
Przegląd organizacji
str. 358
Kto wykonuje pracę?
str. 363
Projektowanie organizacji - podsumowanie
str. 363
Pytania
str. 364
ROZDZIAŁ 24 ROZWÓJ ORGANIZACJI
str. 365
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 365
Cele edukacyjne
str. 365
Wprowadzenie
str. 366
Definicja rozwoju organizacji
str. 366
Programy rozwoju organizacji
str. 367
Założenia i wartości rozwoju organizacji
str. 367
Działania rozwoju organizacji
str. 368
Rozwój organizacji - podsumowanie
str. 370
Pytania
str. 371
ROZDZIAŁ 25 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
str. 372
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 372
Cele edukacyjne
str. 372
Wprowadzenie
str. 373
Rodzaje zmiany
str. 373
Proces zmiany
str. 374
Modele zmiany
str. 375
Opór wobec zmiany
str. 378
Wdrażanie zmiany
str. 380
Wytyczne dotyczące zarządzania zmianą
str. 380
Transformacja organizacji
str. 381
Rola działu HR w zarządzaniu zmianą
str. 384
Zarządzanie zmianą - podsumowanie
str. 385
Pytania
str. 387
ROZDZIAŁ 26 ANALIZA STANOWISKA PRACY, ROLI, KOMPETENCJI ORAZ UMIEJĘTNOŚCI
str. 388
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 388
Cele edukacyjne
str. 389
Wprowadzenie
str. 389
Definicje
str. 389
Analiza stanowiska pracy
str. 391
Opisy stanowisk
str. 394
Analiza roli i profile roli
str. 396
Profile roli podstawowej
str. 396
Modelowanie kompetencji behawioralnych
str. 397
Analiza kompetencji technicznych
str. 403
Analiza umiejętności
str. 404
Analiza stanowiska pracy, roli, kompetencji i umiejętności - podsumowanie
str. 406
Pytania
str. 407
ROZDZIAŁ 27 PROJEKTOWANIE I ROZWÓJ STANOWISKA PRACY ORAZ ROLI ZAWODOWEJ
str. 408
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 408
Cele edukacyjne
str. 408
Wprowadzenie
str. 408
Projektowanie stanowiska pracy
str. 409
Kształtowanie roli
str. 414
Projektowanie i rozwój stanowiska pracy oraz roli - podsumowanie
str. 414
Pytania
str. 415
CZĘŚĆ VI POZYSKIWANIE ZASOBÓW LUDZKICH
str. 417
ROZDZIAŁ 28 STRATEGIA POZYSKIWANIA ZASOBÓW LUDZKICH
str. 419
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 419
Cele edukacyjne
str. 419
Wprowadzenie
str. 419
Cel strategii pozyskiwania zasobów ludzkich
str. 420
Pozyskiwanie zasobów w ramach strategicznego ZZL
str. 420
Integrowanie pozyskiwania zasobów ze strategiami biznesowymi
str. 421
Elementy strategii pozyskiwania zasobów ludzkich
str. 421
Łączenie strategii i działań związanych z pozyskiwaniem zasobów
str. 422
Strategia pozyskiwania zasobów ludzkich - podsumowanie
str. 422
Pytania
str. 423
ROZDZIAŁ 29 PLANOWANIE ZASOBÓW LUDZKICH
str. 424
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 424
Cele edukacyjne
str. 424
Wprowadzenie
str. 424
Definicja planowania zasobów ludzkich
str. 425
Cele planowania zasobów ludzkich
str. 426
Stosowanie planowania zasobów ludzkich
str. 426
Podejścia do planowania zasobów ludzkich
str. 427
Planowanie zasobów ludzkich - podsumowanie
str. 431
Pytania
str. 431
ROZDZIAŁ 30 PRAKTYKI POZYSKIWANIA ZASOBÓW LUDZKICH
str. 432
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 432
Cele edukacyjne
str. 432
Wprowadzenie
str. 433
Propozycja wartości dla pracowników
str. 433
Marka pracodawcy
str. 433
Rotacja pracowników
str. 434
Zapobieganie odejściom pracowników
str. 438
Zarządzanie absencją
str. 440
Planowanie elastyczności
str. 443
Praktyka pozyskiwania zasobów - podsumowanie
str. 445
Pytania
str. 447
ROZDZIAŁ 31 REKRUTACJA I SELEKCJA
str. 448
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 448
Cele edukacyjne
str. 448
Wprowadzenie
str. 449
Proces rekrutacji i selekcji
str. 449
Definiowanie wymagań
str. 449
Planowanie rekrutacji
str. 451
Przyciągnięcie kandydatów
str. 452
Przetwarzanie aplikacji
str. 459
Metody selekcji
str. 461
Radzenie sobie z problemami rekrutacyjnymi
str. 465
Referencje i oferty
str. 465
Rekrutacja i selekcja - podsumowanie
str. 468
Pytania
str. 470
ROZDZIAŁ 32 ROZMOWA REKRUTACYJNA
str. 471
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 471
Cele edukacyjne
str. 471
Wprowadzenie
str. 472
Cel
str. 472
Podstawa rozmowy - wymagania wobec kandydata
str. 472
Charakter rozmowy - uzyskanie informacji
str. 473
Zalety i wady rozmów
str. 474
Przygotowania przed rozmową
str. 475
Przygotowanie
str. 476
Planowanie rozmowy
str. 477
Typy rozmów
str. 477
Techniki prowadzenia rozmów - rozpoczęcie i zakończenie
str. 481
Techniki prowadzenia rozmów - zadawanie pytań
str. 481
Umiejętności prowadzenia rozmów rekrutacyjnych
str. 487
Przechodzenie do zakończenia
str. 488
Przeprowadzanie rozmów rekrutacyjnych - podsumowanie
str. 490
Pytania
str. 491
ROZDZIAŁ 33 TESTY SELEKCYJNE
str. 492
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 492
Cele edukacyjne
str. 492
Wprowadzenie
str. 493
Testy psychologiczne
str. 493
Testy umiejętności
str. 496
Cechy dobrego testu
str. 496
Interpretacja wyników testów
str. 498
Wybór testu
str. 498
Wykorzystanie testów w procedurach selekcji
str. 499
Dobre praktyki w testowaniu psychologicznym
str. 499
Testy selekcyjne - podsumowanie
str. 501
Pytania
str. 501
ROZDZIAŁ 34 ZARZĄDZANIE TALENTAMI
str. 502
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 502
Cele edukacyjne
str. 502
Wprowadzenie
str. 502
Znaczenie zarządzania talentami
str. 503
Proces zarządzania talentami
str. 504
Tworzenie strategii zarządzania talentami
str. 507
Planowanie sukcesji zarządzania
str. 508
Zarządzanie talentami - podsumowanie
str. 509
Pytania
str. 510
ROZDZIAŁ 35 ZARZĄDZANIE KARIERĄ
str. 511
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 511
Cele edukacyjne
str. 511
Wprowadzenie
str. 512
Definicja zarządzania karierą
str. 512
Cele
str. 512
Etapy kariery
str. 512
Strategia rozwoju kariery
str. 514
Działania składające się na zarządzanie karierą
str. 514
Proces zarządzania karierą
str. 515
Samozarządzanie karierą
str. 518
Zarządzanie karierą - podsumowanie
str. 519
Pytania
str. 520
ROZDZIAŁ 36 WPROWADZENIE DO ORGANIZACJI
str. 521
Cele edukacyjne
str. 521
Wprowadzenie
str. 521
Wprowadzenie: co to jest i dlaczego jest ważne
str. 521
Przyjęcie
str. 522
Dokumentacja
str. 523
Wprowadzenie do firmy - wstępny instruktaż
str. 523
Wprowadzenie na miejsce pracy
str. 524
Formalne kursy wprowadzające
str. 524
Szkolenie stanowiskowe
str. 525
Wprowadzenie do organizacji - podsumowanie
str. 525
Pytania
str. 526
ROZDZIAŁ 37 ODEJŚCIE Z ORGANIZACJI
str. 527
Cele edukacyjne
str. 527
Wprowadzenie
str. 527
Redukcja etatów
str. 527
Zwolnienie
str. 529
Emerytura
str. 530
Zwolnienia z organizacji - podsumowanie
str. 530
Pytania
str. 531
CZĘŚĆ VII ZARZĄDZANIE WYDAJNOŚCIĄ
str. 533
ROZDZIAŁ 38 ZARZĄDZANIE WYDAJNOŚCIĄ
str. 535
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 535
Cele edukacyjne
str. 535
Wprowadzenie
str. 536
Definicja zarządzania wydajnością
str. 536
Cele zarządzania wydajnością
str. 537
Cechy zarządzania wydajnością
str. 537
Teorie stanowiące podstawę zarządzania wydajnością
str. 538
Cykl zarządzania wydajnością
str. 539
Przeprowadzanie przeglądu wydajności
str. 543
Ocena wydajności
str. 545
Postępowanie w przypadku osób osiągających słabe wyniki
str. 548
Wprowadzenie zarządzania wydajnością
str. 550
Kierownicy operacyjni a zarządzanie wydajnością
str. 552
Proces zarządzania wydajnością - podsumowanie
str. 553
Pytania
str. 555
ROZDZIAŁ 39 OCENA
str. 360 STOPNI
str. 556
Cele edukacyjne
str. 556
Wprowadzenie
str. 556
Zastosowanie oceny
str. 360 stopni
str. 557
Ocena
str. 360 stopni - metodologia
str. 557
Ocena
str. 360 stopni - zalety i wady
str. 558
Opracowanie i wdrożenie
str. 559
Ocena
str. 360 stopni - podsumowanie
str. 560
Pytania
str. 561
CZĘŚĆ VIII UCZENIE SIĘ I ROZWÓJ
str. 563
ROZDZIAŁ 40 STRATEGIA UCZENIA SIĘ I ROZWOJU
str. 565
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 565
Cele edukacyjne
str. 565
Wprowadzenie
str. 565
Cechy strategii uczenia się i rozwoju
str. 566
Kultura uczenia się
str. 567
Organizacja ucząca się
str. 568
Wpływ uczenia się i rozwoju na wyniki organizacji
str. 570
Strategia uczenia się i rozwoju - podsumowanie
str. 571
Pytania
str. 572
ROZDZIAŁ 41 PROCES UCZENIA SIĘ I ROZWOJU
str. 573
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 573
Cele edukacyjne
str. 574
Wprowadzenie
str. 574
Definicja uczenia się i rozwoju
str. 574
Elementy uczenia się i rozwoju
str. 575
Metody uczenia się i rozwoju
str. 576
Uczenie się nieformalne i sformalizowane
str. 576
E-learning
str. 580
Nauczanie mieszane
str. 582
Samodzielne uczenie się
str. 583
Rozwój
str. 583
Szkolenie
str. 585
Proces uczenia się i rozwoju - podsumowanie
str. 588
Pytania
str. 589
ROZDZIAŁ 42 PROGRAMY I WYDARZENIA ZWIĄZANE Z UCZENIEM SIĘ I ROZWOJEM
str. 591
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 591
Cele edukacyjne
str. 591
Wprowadzenie
str. 592
Uzasadnienie biznesowe uczenia się i rozwoju
str. 592
Planowanie i realizowanie programów i wydarzeń dotyczących uczenia się
str. 593
Odpowiedzialność za uczenie się
str. 596
Określenie potrzeb szkoleniowych
str. 597
Ocena uczenia się
str. 600
Programy i wydarzenia dotyczące uczenia się i rozwoju - podsumowanie
str. 604
Pytania
str. 605
ROZDZIAŁ 43 JAK LUDZIE SIĘ UCZĄ
str. 606
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 606
Cele edukacyjne
str. 606
Wprowadzenie
str. 607
Definicja uczenia się
str. 607
Proces uczenia się
str. 608
Teoria uczenia się
str. 608
Style uczenia się
str. 609
Uczenie się uczenia
str. 612
Krzywa uczenia się
str. 612
Motywacja do uczenia się
str. 613
Zastosowanie teorii i koncepcji dotyczących uczenia się
str. 614
Jak ludzie się uczą - podsumowanie
str. 615
Pytania
str. 616
ROZDZIAŁ 44 UCZENIE SIĘ W RAMACH ORGANIZACJI
str. 617
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 617
Cele edukacyjne
str. 617
Wprowadzenie
str. 617
Definicja uczenia się w ramach organizacji
str. 618
Proces uczenia się w ramach organizacji
str. 619
Wyniki uczenia się w ramach organizacji
str. 620
Badanie oceniające
str. 621
Uczenie się w ramach organizacji a organizacja ucząca się
str. 621
Uczenie się w ramach organizacji - podsumowanie
str. 621
Pytania
str. 622
ROZDZIAŁ 45 ROZWÓJ KADRY KIEROWNICZEJ
str. 623
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 623
Cele edukacyjne
str. 623
Wprowadzenie
str. 624
Polityka rozwoju kadry kierowniczej
str. 624
Strategia rozwoju kadry kierowniczej
str. 625
Podejścia do rozwoju kadry kierowniczej
str. 626
Zintegrowana metoda rozwoju kadry kierowniczej
str. 629
Odpowiedzialność za rozwój kadry kierowniczej
str. 630
Kryteria rozwoju kadry kierowniczej
str. 631
Rozwój kadry kierowniczej - podsumowanie
str. 632
Pytania
str. 633
CZĘŚĆ IX WYNAGRADZANIE PRACOWNIKÓW
str. 635
ROZDZIAŁ 46 ZARZĄDZANIE WYNAGRODZENIAMI
str. 637
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 637
Cele edukacyjne
str. 637
Wprowadzenie
str. 638
Definicja zarządzania wynagrodzeniami
str. 638
Filozofia zarządzania wynagrodzeniami
str. 639
System wynagradzania
str. 640
Wynagrodzenia całkowite
str. 643
Strategia wynagradzania
str. 646
Zarządzanie wynagrodzeniami a potencjał zarządzania operacyjnego
str. 651
Zarządzanie wynagrodzeniami - podsumowanie
str. 651
Pytania
str. 652
ROZDZIAŁ 47 WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACY
str. 654
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 654
Cele edukacyjne
str. 655
Wprowadzenie
str. 655
Definicja wartościowania stanowisk pracy
str. 656
Sposoby wartościowania stanowisk pracy
str. 656
Analityczne systemy wartościowania stanowisk pracy
str. 657
Metody nieanalityczne
str. 660
Wycena rynkowa
str. 663
Wybór metody
str. 664
Projektowanie analitycznego systemu wartościowania punktowego
str. 668
Projektowanie analitycznego systemu dopasowywania stanowisk
str. 674
Równa płaca za pracę o takiej samej wartości
str. 674
Wnioski
str. 677
Wartościowanie stanowisk pracy - podsumowanie
str. 677
Pytania
str. 679
ROZDZIAŁ 48 ANALIZA STAWEK RYNKOWYCH
str. 680
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 680
Cele edukacyjne
str. 680
Wprowadzenie
str. 681
Koncepcja stawki rynkowej
str. 681
Porównywanie stanowisk pracy
str. 682
Wykorzystanie stanowisk wzorcowych
str. 683
Źródła informacji
str. 684
Interpretacja i prezentacja danych
str. 687
Korzystanie z danych pochodzących z przeglądu
str. 688
Analiza stawek rynkowych - podsumowanie
str. 688
Pytania
str. 689
ROZDZIAŁ 49 STRUKTURY ZASZEREGOWANIA I STRUKTURY PŁAC
str. 690
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 690
Cele edukacyjne
str. 691
Wprowadzenie
str. 691
Definicje
str. 691
Rodzaje struktur zaszeregowania i struktur płac
str. 693
Sposoby budowy struktur zaszeregowania i struktur płac
str. 700
Struktury zaszeregowania i struktury płac - podsumowanie
str. 704
Pytania
str. 706
ROZDZIAŁ 50 PŁACA UWARUNKOWANA SYTUACYJNIE
str. 707
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 707
Cele edukacyjne
str. 707
Wprowadzenie
str. 708
Płaca uwarunkowana sytuacyjnie jako motywator
str. 708
Argumenty za płacą uwarunkowaną sytuacyjnie i przeciwko niej
str. 709
Alternatywne opcje wobec płacy uwarunkowanej sytuacyjnie
str. 711
Kryteria sukcesu
str. 712
Płaca uzależniona od efektów
str. 713
Płaca uzależniona od kompetencji
str. 714
Płaca uzależniona od wkładu
str. 716
Płaca uzależniona od umiejętności
str. 718
Gotowość do wprowadzenie indywidualnej płacy uwarunkowanej sytuacyjnie
str. 719
Tworzenie i wdrażanie systemu indywidualnej płacy uwarunkowanej sytuacyjnie
str. 720
Płaca uzależniona od stażu pracy
str. 720
Podsumowanie informacji dotyczących systemów indywidualnej płacy uwarunkowanej
sytuacyjnie.
str. 721
Systemy bonusów
str. 721
Płaca zespołowa
str. 723
Systemy motywacji obejmujące całą organizację
str. 724
Wybór metody
str. 725
Płaca uwarunkowana sytuacyjnie - podsumowanie
str. 725
Pytania
str. 727
ROZDZIAŁ 51 WYNAGRADZANIE SPECJALNYCH GRUP PRACOWNIKÓW
str. 728
Cele edukacyjne
str. 728
Zarządzanie wynagrodzeniami dyrektorów oraz kadry kierowniczej
str. 728
Zarządzanie wynagrodzeniami pracowników działu sprzedaży
str. 730
Wynagradzanie pracowników fizycznych
str. 731
Wynagradzanie specjalnych grup - podsumowanie
str. 734
Pytania
str. 734
ROZDZIAŁ 52 ŚWIADCZENIA PRACOWNICZE, PROGRAMY EMERYTALNE ORAZ DODATKI
str. 735
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 735
Cele edukacyjne
str. 735
Świadczenia pracownicze
str. 736
Programy emerytalne
str. 738
Komunikowanie polityki dotyczącej świadczeń emerytalnych
str. 741
Sprawozdanie dotyczące całkowitego wynagrodzenia
str. 741
Dodatki i inne świadczenia
str. 741
Świadczenia pracownicze, programy emerytalne oraz dodatki - podsumowanie
str. 742
Pytania
str. 743
ROZDZIAŁ 53 ZARZĄDZANIE SYSTEMAMI WYNAGRODZEŃ
str. 744
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 744
Cele edukacyjne
str. 744
Wprowadzenie
str. 745
Kontrola wynagrodzeń
str. 745
Monitorowanie oraz ocena polityki i praktyk wynagrodzeń
str. 746
Przeprowadzanie przeglądów płacowych
str. 747
Procedury wynagradzania
str. 751
Zarządzanie rozwojem systemów wynagrodzeń
str. 752
Przekazywanie odpowiedzialności za wynagradzanie menedżerom operacyjnym
str. 754
Komunikowanie się z pracownikami
str. 755
Zarządzanie systemami wynagrodzeń - podsumowanie
str. 756
Pytania
str. 757
CZĘŚĆ X STOSUNKI PRACY
str. 759
ROZDZIAŁ 54 ZARYS STOSUNKÓW PRACY
str. 761
Podstawowe terminy i koncepcje
str. 761
Cele edukacyjne
str. 761
Wprowadzenie
str. 762
Podstawa stosunków pracy
str. 762
Stosunki przemysłowe jako system zasad
str. 764
Rodzaje regulacji i zasad w stosunkach przemysłowych
str. 765
Rokowania zbiorowe
str. 766
Poglądy monolityczne i pluralistyczne
str. 768
Koncepcja partnerstwa społecznego
str. 769
Indywidualizm i kolektywizm
str. 770
Woluntaryzm i jego schyłek
str. 770
Stosunki pracy z punktu widzenia zarządzania zasobami ludzkimi
str. 771
Kontekst stosunków przemysłowych
str. 772
Rozwój stosunków przemysłowych
str. 773
Strony w stosunkach pracy
str. 776
Zarys stosunków pracy - podsumowanie
str. 782
Pytania
str. 784
ROZDZIAŁ 55 STOSUNKI PRACY - PROCESY I WYNIKI
str. 785
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 785
Cele edukacyjne
str. 786
Wprowadzenie
str. 786
Polityka w zakresie stosunków pracy
str. 786
Strategie w zakresie stosunków pracy
str. 789
Klimat stosunków pracy
str. 789
Uznawanie związków zawodowych
str. 791
Ustalenia dotyczące rokowań zbiorowych
str. 792
Wyniki rokowań zbiorowych
str. 793
Procesy nieformalne w stosunkach pracy
str. 799
Inne formy stosunków przemysłowych
str. 799
Negocjowanie i prowadzenie rokowań
str. 801
Zarządzanie z udziałem związków zawodowych
str. 804
Zarządzanie bez udziału związków zawodowych
str. 806
Obecny stan stosunków pracy
str. 807
Rozpatrywanie kwestii związanych z zatrudnieniem
str. 808
Stosunki pracy, procesy i wyniki - podsumowanie
str. 808
Pytania
str. 809
ROZDZIAŁ 56 GŁOS PRACOWNICZY
str. 811
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 811
Cele edukacyjne
str. 811
Wprowadzenie
str. 812
Znaczenie głosu pracowniczego
str. 812
Formy głosu pracowniczego
str. 813
Struktura koncepcji głosu pracowniczego
str. 814
Sposoby wyrażania głosu pracowniczego
str. 814
Konsultacja wielostronna
str. 817
Badanie postaw
str. 818
Metoda sugestii
str. 819
Efektywność partycypacji i włączania pracowników w życie organizacji
str. 820
Planowanie głosu pracowniczego
str. 820
Dyrektywy UE oddziałujące na procedury głosu pracowniczego
str. 821
Głos pracowniczy - podsumowanie
str. 821
Pytania
str. 822
ROZDZIAŁ 57 KOMUNIKOWANIE SIĘ Z PRACOWNIKAMI
str. 824
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 824
Cele edukacyjne
str. 824
Wprowadzenie
str. 824
Znaczenie komunikacji z pracownikami
str. 825
Co powinno być przedmiotem komunikacji?
str. 825
Podejścia do komunikacji
str. 825
Metody komunikacji
str. 826
Strategia komunikowania się z pracownikami
str. 828
Komunikowanie się - podsumowanie
str. 828
Pytania
str. 829
CZĘŚĆ XI BEZPIECZEŃSTWO, HIGIENA I DOBROSTAN PRACOWNIKA
str. 831
ROZDZIAŁ 58 BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY
str. 833
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 833
Cele edukacyjne
str. 833
Wprowadzenie
str. 834
Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
str. 834
Strategie polityki dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy
str. 835
Ogólna informacja o polityce firmy
str. 835
Organizacja pracy przedsiębiorstwa
str. 836
Ocena ryzyka
str. 836
Audyty dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
str. 838
Kontrole dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
str. 840
Zapobieganie wypadkom
str. 841
Programy ochrony zdrowia w pracy
str. 841
Pomiar funkcjonowania przedsiębiorstwa w kontekście bezpieczeństwa i higieny pracy
str. 842
Sygnalizowanie potrzeby udoskonalenia praktyk dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
str. 843
Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
str. 844
Organizowanie strategii i działań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
str. 844
Bezpieczeństwo i higiena pracy - podsumowanie
str. 845
Pytania
str. 847
ROZDZIAŁ 59 DOBROSTAN PRACOWNIKA
str. 848
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 848
Cele edukacyjne
str. 848
Wprowadzenie
str. 848
Poprawa środowiska pracy
str. 849
Świadczenia dla osób prywatnych
str. 854
Zbiorowe świadczenia dla pracowników
str. 855
Dobrostan pracownika - podsumowanie
str. 855
Pytania
str. 857
CZĘŚĆ XII POLITYKA, PROCEDURY I SYSTEMY ZZL
str. 859
ROZDZIAŁ 60 POLITYKA KADROWA
str. 861
Cele edukacyjne
str. 861
Wprowadzenie
str. 861
Dlaczego firma powinna prowadzić politykę kadrową?
str. 861
Ogólny kształt polityki kadrowej
str. 862
Strategie polityki kadrowej
str. 863
Formułowanie strategii polityki kadrowej
str. 870
Wdrażanie strategii polityki kadrowej
str. 871
Strategie polityki kadrowej - podsumowanie
str. 871
Pytania
str. 872
ROZDZIAŁ 61 PROCEDURY KADROWE
str. 873
Cele edukacyjne
str. 873
Czym są procedury kadrowe?
str. 873
Procedura dotycząca wydajności
str. 874
Procedura dyscyplinarna
str. 875
Procedura rozpatrywania skarg
str. 877
Procedura dotycząca redukcji etatów
str. 878
Pytania
str. 881
ROZDZIAŁ 62 KADROWE SYSTEMY INFORMACYJNE
str. 882
Podstawowe pojęcia i terminy
str. 882
Cele edukacyjne
str. 882
Wprowadzenie
str. 882
Przyczyny wprowadzania systemu HRIS
str. 883
Funkcje systemu HRIS
str. 883
Cechy systemu HRIS
str. 884
Wprowadzanie systemu HRIS
str. 886
Kadrowe systemy informacyjne - podsumowanie
str. 886
Pytania
str. 888
ZAŁĄCZNIKI
str. 889
ZAŁĄCZNIK A PRZYKŁADOWA ANKIETA BADAJĄCA ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW W PRACĘ
I POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI DO ORGANIZACJI
str. 891
ZAŁĄCZNIK B PRZYKŁADOWA ANKIETA BADAJĄCA ZARZĄDZANIE EFEKTYWNOŚCIĄ
str. 893
ZAŁĄCZNIK C PRZYKŁADOWA ANKIETA DOTYCZĄCA WYNAGRODZENIA
str. 894
ZAŁĄCZNIK D DZIAŁANIA I METODY KSZTAŁCENIA I ROZWOJU
str. 896
SPIS ILUSTRACJI
str. 905
SPIS TABEL
str. 907
INDEKS NAZWISK
str. 909
INDEKS RZECZOWY
str. 915
926 stron, A4, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|