ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.20 41,04   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ETOS PEDAGOGÓW/NAUCZYCIELI AKADEMICKICH MIĘDZY AKADEMICKIM SACRUM


SAWCZUK W. / A RYNKOWYM PROFANUM

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 43.20 Twoja cena  41,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Docenić należy przede wszystkim autora za podjęcie tak ważnej, ale subtelnej kwestii, jaką jest etos. W świadomości potocznej pojęcie to funkcjonuje, ale głównie w wymiarze czasu przeszłego. Często też odnoszony jest do pewnych konkretnych zawodów, takich jak lekarz czy prawnik. Próba zmierzenia się z tą kategorią na przykładzie nauczycieli akademickich – i to pracowników uniwersytetów polskich – jest ze wszech miar słuszna.


Wstęp

Rozdział I.
Między ciągłością a zmianą
1.1. Etos - wybrane definicje, aspekty, konteksty
1.2. Nauczyciel akademicki - dylematy nierozpoznanej oczywistości
1.3. Uniwersytet - w kręgu zadań i możliwości

Rozdział II.
Założenia metodologiczne badań własnych
2.1. Wprowadzenie
2.2. Ilościowa a jakościowa perspektywa badawcza - cel, przedmiot i problemy badań
2.3. Metody badawcze
2.4. Próba badawcza oraz teren badań
2.5. Organizacja i przebieg badań
2.6. Uwikłanie badacza - problemy i atuty
2.7. Przyjęte strategie analityczne

Rozdział III.
Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a kariera zawodowa/praca zawodowa
3.1. Wprowadzenie
3.2. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a kariera zawodowa/praca zawodowa w świetle kwestionariusza ankiety
3.3. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a kariera zawodowa/praca zawodowa w świetle pogłębionych wywiadów indywidualnych z uwzględnieniem "biografii tematycznej"
3.4. Podsumowanie

Rozdział IV.
Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi w świetle kwestionariusza ankiety
4.3. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi w świetle pogłębionych wywiadów indywidualnych z uwzględnieniem "biografii tematycznej"
4.4. Podsumowanie

Rozdział IV.
Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci
5.1. Wprowadzenie
5.2. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci w świetle kwestionariusza ankiety
5.3. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci w świetle pogłębionych wywiadów indywidualnych z uwzględnieniem "biografii tematycznej"
5.4. Podsumowanie

Rozdział VI.
Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzienność
6.1. Wprowadzenie
6.2. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzienność w świetle kwestionariusza ankiety
6.3. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzienność w świetle pogłębionych wywiadów indywidualnych z uwzględnieniem "biografii tematycznej"
6.4. Podsumowanie

Rozdział VII.
Pedagodzy/nauczyciele akademiccy - specyfika zawodu a rodzina
7 1. Wprowadzenie
7 2. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy - specyfika zawodu a rodzina w świetle kwestionariusza ankiety
7 3. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy - specyfika zawodu a rodzina w świetle pogłębionych wywiadów indywidualnych z uwzględnieniem "biografii tematycznej"
7.4. Podsumowanie

Rozdział VIII.
Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim
8.1. Wprowadzenie
8.2. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim w świetle kwestionariusza ankiety
8.3. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim w świetle pogłębionych wywiadów indywidualnych z uwzględnieniem "biografii tematycznej"
8.4. Podsumowanie

Rozdział IX.
"Pierwsze skojarzenie" - między zadowoleniem, samorealizacją a "pruskim konceptem" (suplement)

Zakończenie
Bibliografia
Aneksy
Abstract


354 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022