Pojęcie stereotypu wprowadził do dyskursu politycznego – w celu
opisania rzeczywistości społecznej – amerykański dziennikarz i znawca, a zarazem
analityk opinii publicznej Walter Lippmann.
W 1922 r. Ukazała się drukiem jego książka pod tytułem „Public
Opinion”, w której przedmiotem wnikliwej analizy w III rozdziale pracy są stereotypy.
I. Wokół teorii i praktyki funkcjonowania mitów i stereotypów
TERESA SASIŃSKA-KLAS
Stereotypy i ich odzwierciedlenie w opinii publicznej
WŁADYSŁAW SZOSTAK
Mity i stereotypy w komunikacji politycznej
KAROL B. JANOWSKI
W kręgu refleksji nad stereotypami w polityce polskiej
PIOTR OLSZEWSKI
Mit władzy ludu we współczesnej Polsce. Refleksje nad teorią i praktyką
polityczną
JERZY ZDAŃSKI
Przywództwo polityczne - stereotypy interpretacyjne a nowoczesna wykładnia
pojęcia
WOJCIECH ZIĘTARA
Mit umowy społecznej w liberalizmie Mity i stereotypy a kształtowanie się
stosunków międzynarodowych
JERZY JASKIERNIA
Rola mitów i stereotypów w procesie integracji europejskiej
TADEUSZ BRANECKI
Organizacja Narodów Zjednoczonych - kryzys funkcjonowania i potrzeba gruntownej
reformy
WITOLD SOKAŁA
Mity i stereotypy w polskiej polityce wschodniej
JOANNA SZYDŁOWSKA
O niektórych aspektach mitu fundacyjnego Ziem Zachodnich i Północnych.
Perswazja haseł propagandowych
ANDRZEJ WAWRYNIUK
Dwa narody, trzy religie i jeden obraz
BOGDAN JAROSZ
MI&H npo noflii 1939-1940 POKIB (Radziecki mit o wydarzeniach lat 1939-1940)
ADAM R. BARTNICKI
Władza i społeczeństwo współczesnej Rosji - mity i rzeczywistość
KATARZYNA KRZYWIŃSKA
Jedno państwo, dwa narody - Niemcy 20 lat po zjednoczeniu
MICHAŁ GOŁOŚ, JUSTYNA LASKOWSKA
Idea Kultury Wiodącej "nowym" czy "starym" pomysłem na
integrację w Republice Federalnej Niemiec?
ELŻBIETA KUŻELEWSKA
Holendrzy narodem niechętnym integracji europejskiej? Mit czy rzeczywistość?
MARIA RÓŁKOWSKA
Wizerunek Polaków we Włoszech na przełomie XX i XXI wieku -fakty, stereotypy,
mity
IZABELA RYCERSKA
Stereotyp Serba i Albańczyka a niepodległość Kosowa
JACEK KASPRZYK
Reformy systemu finansowania kampanii wyborczych w USA - mity czy rzeczywistość?
JANINA KOWALIK
O niektórych uproszczeniach i stereotypach w ocenie funkcjonowania samorządowej
gospodarki lokalnej w Polsce
II. Medialne aspekty funkcjonowania mitów i stereotypów
OLEG LESZCZAK
Stereotypy w komercyjnym i politycznym dyskursie reklamowym
MARIA NOWINA KONOPKA
Mit "mądrego społeczeństwa" informacyjnego, czyli rozważania nad
tym, czy społeczeństwo informacyjne jest społeczeństwem mądrym
MAGDALENA BSOUL
Poprawność polityczna w procesie mediatyzacji polityki
MARZENA CICHOSZ
Przemiana w herosa. Kreowanie wizerunków polskich polityków
KATARZYNA MACIEJEWSKA-MIESZKOWSKA
Politycy czy polityczni celebryci? - analiza zjawiska na przykładzie wybranych
blogów polityków
KATARZYNA STALĄ
Wykorzystanie interaktywnych instrumentów komunikacji w budowaniu zaangażowania
wyborców
AGATA TASAK
Stereotypowa wizja liberalizmu i liberała na łamach wybranej prasy katolickiej w
okresie przemian ustrojowych w Polsce lat dziewięćdziesiątych
ŁUKASZ ZWEIFFEL
Opisanie Niemiec. Przykłady mitów politycznych środowiska Radia Maryja
MARIUSZ TOMASZEWSKI
Stereotypy zachowań konsumenckich a polityka ekologiczna
436 stron, B5, oprawa miękka