ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.10 51,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MITY I STREOTYPY W POLITYCE PRZESZŁOŚĆ I TERAŹNIEJSZOŚĆ


GOŁOŚ M. KASIŃSKA-METRYKA A. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 54.10 Twoja cena  51,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pojęcie stereotypu wprowadził do dyskursu politycznego – w celu opisania rzeczywistości społecznej – amerykański dziennikarz i znawca, a zarazem analityk opinii publicznej Walter Lippmann.

W 1922 r. Ukazała się drukiem jego książka pod tytułem „Public Opinion”, w której przedmiotem wnikliwej analizy w III rozdziale pracy są stereotypy.


I. Wokół teorii i praktyki funkcjonowania mitów i stereotypów

TERESA SASIŃSKA-KLAS
Stereotypy i ich odzwierciedlenie w opinii publicznej

WŁADYSŁAW SZOSTAK
Mity i stereotypy w komunikacji politycznej

KAROL B. JANOWSKI
W kręgu refleksji nad stereotypami w polityce polskiej

PIOTR OLSZEWSKI
Mit władzy ludu we współczesnej Polsce. Refleksje nad teorią i praktyką polityczną

JERZY ZDAŃSKI
Przywództwo polityczne - stereotypy interpretacyjne a nowoczesna wykładnia pojęcia

WOJCIECH ZIĘTARA
Mit umowy społecznej w liberalizmie Mity i stereotypy a kształtowanie się stosunków międzynarodowych

JERZY JASKIERNIA
Rola mitów i stereotypów w procesie integracji europejskiej

TADEUSZ BRANECKI
Organizacja Narodów Zjednoczonych - kryzys funkcjonowania i potrzeba gruntownej reformy

WITOLD SOKAŁA
Mity i stereotypy w polskiej polityce wschodniej

JOANNA SZYDŁOWSKA
O niektórych aspektach mitu fundacyjnego Ziem Zachodnich i Północnych. Perswazja haseł propagandowych

ANDRZEJ WAWRYNIUK
Dwa narody, trzy religie i jeden obraz

BOGDAN JAROSZ
MI&H npo noflii 1939-1940 POKIB (Radziecki mit o wydarzeniach lat 1939-1940)

ADAM R. BARTNICKI
Władza i społeczeństwo współczesnej Rosji - mity i rzeczywistość

KATARZYNA KRZYWIŃSKA
Jedno państwo, dwa narody - Niemcy 20 lat po zjednoczeniu

MICHAŁ GOŁOŚ, JUSTYNA LASKOWSKA
Idea Kultury Wiodącej "nowym" czy "starym" pomysłem na integrację w Republice Federalnej Niemiec?

ELŻBIETA KUŻELEWSKA
Holendrzy narodem niechętnym integracji europejskiej? Mit czy rzeczywistość?

MARIA RÓŁKOWSKA
Wizerunek Polaków we Włoszech na przełomie XX i XXI wieku -fakty, stereotypy, mity

IZABELA RYCERSKA
Stereotyp Serba i Albańczyka a niepodległość Kosowa

JACEK KASPRZYK
Reformy systemu finansowania kampanii wyborczych w USA - mity czy rzeczywistość?

JANINA KOWALIK
O niektórych uproszczeniach i stereotypach w ocenie funkcjonowania samorządowej gospodarki lokalnej w Polsce

II. Medialne aspekty funkcjonowania mitów i stereotypów

OLEG LESZCZAK
Stereotypy w komercyjnym i politycznym dyskursie reklamowym

MARIA NOWINA KONOPKA
Mit "mądrego społeczeństwa" informacyjnego, czyli rozważania nad tym, czy społeczeństwo informacyjne jest społeczeństwem mądrym

MAGDALENA BSOUL
Poprawność polityczna w procesie mediatyzacji polityki

MARZENA CICHOSZ
Przemiana w herosa. Kreowanie wizerunków polskich polityków

KATARZYNA MACIEJEWSKA-MIESZKOWSKA
Politycy czy polityczni celebryci? - analiza zjawiska na przykładzie wybranych blogów polityków

KATARZYNA STALĄ
Wykorzystanie interaktywnych instrumentów komunikacji w budowaniu zaangażowania wyborców

AGATA TASAK
Stereotypowa wizja liberalizmu i liberała na łamach wybranej prasy katolickiej w okresie przemian ustrojowych w Polsce lat dziewięćdziesiątych

ŁUKASZ ZWEIFFEL
Opisanie Niemiec. Przykłady mitów politycznych środowiska Radia Maryja

MARIUSZ TOMASZEWSKI
Stereotypy zachowań konsumenckich a polityka ekologiczna


436 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022