Do udzielenia skutecznej pomocy osobom z zaburzeniami mowy niezbędne jest
fachowe rozpoznanie problemu na podstawie objawów, wywiadów i odpowiednich badań.
Krótko mówiąc: konieczne jest postawienie trafnej diagnozy logopedycznej.
W niniejszym podręczniku logopedzi praktycy przedstawiają hipotezy, koncepcje i
modele diagnozy, a także omawiają pomocne narzędzia i sprawdzone metody diagnostyczne.
Pokazują, jak dotrzeć do sedna problemu i jak opracować dla pacjenta plan
działań naprawczych.
Poszczególne rozdziały dotyczą między innymi diagnozy zaburzeń artykulacji,
niepłynności mówienia czy psychogennych zaburzeń mowy, a także terapii dzieci z
rozszczepem podniebienia oraz mających trudności w nabywaniu kompetencji komunikacyjnych
i borykających się z dysleksją. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów logopedii
oraz logopedów pracujących w zawodzie.
528 stron, B5, oprawa twarda