ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

REKLAMACJE JAK PRZYJMOWAĆ PORADNIK DLA SPRZEDAWCÓW


JELEŃSKA A.

wydawnictwo: WSZECHNICA PODATKOWA , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 42.90 Twoja cena  40,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Rękojmia za wady, niezgodność towaru z umową i gwarancją

  • Kiedy sprzedawca może odrzucić reklamację?

  • Reklamacje przy sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa albo na odległość

  • Rozliczenie reklamacji u sprzedawcy

 

Powszechnie przyjmuje się, że reklamacja jest to żądanie klienta skierowane do sprzedawcy bądź wykonawcy usługi, pozostające w związku z niezadowalającą jakością towaru czy usługi, przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak też żądanie zwrotu pieniędzy zapłaconych za towar czy usługę albo obniżenia ceny.

 

 Unormowania dopuszczające możliwość składania różnego rodzaju żądań przez kupujących rozrzucone są po wielu aktach prawnych.

W niniejszej książce omówione zostały zasady przyjmowania reklamacji m.in. w oparciu o przepisy:

  

  • ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - regulującej np. odpowiedzialność sprzedawcy z powodu niezgodności towaru z umową i gwarancję przy sprzedaży konsumenckiej;

  • Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady oraz o gwarancji jakości w obrocie pozakonsumenckim;

  • ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny - przewidującej np. prawo konsumenta do odstąpienia, bez żadnego powodu, od umowy sprzedaży w przypadku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość (m.in. przez Internet).

  

Oprócz ogólnych zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, w książce omówione zostały także sposoby rozliczania przez sprzedawcę uznanych reklamacji. W poradniku zawarto wiele gotowych wzorów pism, a wszystkie zagadnienia przedstawione zostały na przykładach.



ROZDZIAŁ I
KILKA SŁÓW O REKLAMACJACH

ROZDZIAŁ II
RĘKOJMIA ZA WADY
1.Kiedy sprzedawca odpowiada za wady sprzedanej rzeczy?
2.Jakie uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują kupującemu?
3.Kiedy kupujący traci swe uprawnienia?
4.Rękojmia przy sprzedaży zwierząt

R0ZDZIAŁ III
REKLAMACJE PRZY SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ
1.Sprzedaż konsumencka
2.Kiedy sprzedawca odpowiada wobec kupującego?
3.Do kiedy konsument może zgłosić reklamację?
4.Kiedy sprzedawca może odrzucić reklamację konsumenta?
5.Uprawnienia kupującego
6.Roszczenie zwrotne sprzedawcy

ROZDZIAŁ IV
GWARANCJA
1.Gwarancja jakości w obrocie pozakonsumenckim
2.Gwarancja przy sprzedaży konsumenckiej

ROZDZIAŁ V
REKLAMACJE PRZY SPRZEDAŻY NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA
1.Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady, niezgodności towaru z umową lub gwarancji
2.Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa
3.Umowy zawierane na odległość

ROZDZIAŁ VI
KTO ROZSTRZYGNIE SPÓR Z KONSUMENTEM?
1.Zbieraj dowody
2.Jak spór rozwiązać polubownie?

ROZDZIAŁ VII
ROZLICZENIE REKLAMACJI U SPRZEDAWCY
1.Podział reklamacji
2.Zwrot towarów albo obniżenie należności za towar
3.Wymiana towaru
4.Naprawa towaru

PRZEPISY PRAWNE

WYKAZ WZORÓW PISM


144 strony, Format: 20.5x14.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022