Taka praca nie ma sensu
Cztery zapomniane potrzeby, które dodają energii do osiągania wspaniałych wyników
Taka praca nie ma sensu! należy do tych nielicznych książek, które mają moc
dogłębnego zmieniania naszego życia zawodowego i osobistego.
Wymagania przewyższają nasze możliwości. Etyka „więcej, szybciej” powoduje
powstawanie niewidzialnych, lecz uciążliwych kosztów, które szkodzą naszej
kreatywności, koncentracji, energii i pasji. Codziennie niemal 75 procent pracowników na
całym świecie czuje się nie w pełni zaangażowanych w pracę. Książka przedstawia
przełomowe podejście do regeneracji życia w taki sposób, aby uzyskiwać większą
satysfakcję i wydajność, zarówno w pracy, jak i poza nią.
Zestawiając odkrycia wielu dziedzin nauki zajmujących się osiąganiem wysokich
wyników, Tony Schwartz w przekonujący sposób argumentuje, że ignorujemy cztery
podstawowe potrzeby, których zaspokajanie daje nam energię do osiągania wybitnych
wyników: potrzebę równowagi (fizyczną), bezpieczeństwa (emocjonalną), samorealizacji
(umysłową) i znaczenia (duchową).
Najlepiej funkcjonujemy nie wtedy, gdy przed długi okres pracujemy na wysokich
obrotach, jak komputer, lecz gdy regularnie przechodzimy od zużywania do regenerowania
energii związanej z każdą z tych czterech potrzeb.
Organizacje przeszkadzają w osiąganiu optymalnych wyników, bo ciągle wymagają coraz
więcej. Tymczasem powinny raczej starać się zaspokajać cztery podstawowe potrzeby
ludzi, aby codziennie uwalniać i rozniecać w nich wszystko co najlepsze.
W oparciu o szeroką współpracę z takimi instytucjami, jak Google, Ford, Sony,
Ernst & Young, Shell, IBM, Los Angeles Police Department i Cleveland Clinic, Schwartz
kreśli mapę ukazującą drogę do nowych sposobów pracy. Na poziomie osób
indywidualnych wyjaśnia, w jaki sposób tworzyć codzienne rytuały, które intensywny
wysiłek równoważą regularną regeneracją, wyczerpanie emocjonalne niwelują
ćwiczeniami zapewniającymi większą odporność, krótkotrwałe skupienie na
najpilniejszych sprawach zamieniają w myślenie bardziej kreatywne i strategiczne, a
krótkowzroczne zaangażowanie w doraźne wyniki zastępują przestrzeganiem wartości
prowadzącym do wyższego dobra. Na poziomie organizacyjnym przedstawia nowe praktyki,
kierunki działania i przekazy kulturowe, które z powodzeniem wykorzystują jego klienci.
Książka daje instytucjom, liderom i osobom indywidualnym praktyczne, sprawdzone
strategie lepszego radzenia sobie z coraz większymi wymaganiami, z jakimi mamy do
czynienia w tym coraz bardziej skomplikowanym świecie.
300 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka