ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.30 46,84   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODYKA STUDIOWANIA


ANDRZEJCZAK A. RED.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 49.30 Twoja cena  46,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Umiejętności efektywnego poszerzania wiedzy stają się kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w życiu i w pracy zawodowej. Świadomość przebiegu tego procesu oraz towarzyszących mu uwarunkowań pozwala na bardziej refleksyjny dobór odpowiednich metod uczenia się, dzięki którym będzie ono nie tylko bardziej skuteczne, ale i przyjemne.

Podręcznik został przygotowany przede wszystkim z myślą o osobach rozpoczynających naukę na studiach wyższych, ale może okazać się przydatny również dla tych, którzy już studiują i borykają się z trudnościami w nauce. Autorzy postarali się możliwie przystępnie przedstawić prawidłowości przebiegu procesu uczenia się.

Podręcznik, poza charakterystyką pewnych teorii i mechanizmów wyjaśniających proces uczenia się, opisuje także konkretne techniki uczenia się, daje wskazówki dotyczące notowania, sporządzania przypisów i bibliografii, prezentacji ustnych czy też radzenia sobie ze stresem i emocjami podczas zdawania egzaminów. Jednym słowem, Autorzy postanowili przełożyć teorię na praktykę, by przybliżyć istotne zasady samodzielnego studiowania.


Spis treści:

Wstęp  (Aldona Andrzejczak)

Rozdział 1. Uczelnia jako miejsce zdobywania wiedzy i doświadczeń - kultura studiowania (Aldona Andrzejczak)
Wprowadzenie
1.1.Różnice pomiędzy dotychczasową edukacją szkolną a studiowaniem
1.2.Uczelnia jako instytucja ukształtowana historycznie
1.3.Ramy prawne funkcjonowania uczelni
1.4.Władze i sposób zarządzania uczelnią
1.5.Organizacja procesu kształcenia
1.6.Inne formy aktywności na uczelni
1.7.Kultura uczelni, kultura studiowania
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 2. Proces uczenia się oraz cechy indywidualne warunkujące jego przebieg (Anna Wach-Kąkolewicz, Joanna Schmidt)
Wprowadzenie
2.1.Koncepcje psychologiczne i pedagogiczne uczenia się
2.2.Podstawowe założenia współczesnej teorii uczenia się
2.3.Różnice indywidualne w procesie uczenia się - cykl uczenia się Davida Kolba
2.4.Style uczenia się
2.5.Preferencje sensoryczne
2.6.Różnice w zakresie typów inteligencji
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 3. Motywacja do studiowania i sposoby jej podtrzymywania (Anna Wach-Kąkolewicz, Joanna Schmidt)
Wprowadzenie
3.1.Motywacja w świetle paradygmatów psychologicznych
3.2.Mechanizmy leżące u podstaw motywacji do uczenia się
3.3.Uruchomienie zachowania - podjęcie aktywności uczenia się
3.4.Podtrzymywanie aktywności uczenia się i wytrwałości w dążeniu do celu
3.5.Zaniechanie aktywności uczenia się i jej zakończenie
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 4. Funkcjonowanie pamięci (Bartosz Sławecki)
Wprowadzenie
4.1.Pojęcie pamięci
4.2.Fazy procesu zapamiętywania
4.3.Model magazynowy pamięci: pamięć krótkotrwała i długotrwała
4.4.Mechanizmy przenoszenia informacji do pamięci długotrwałej
4.5.Krzywa uczenia się
4.6.Zapobieganie zapominaniu
4.7.Koncepcja poziomów przetwarzania
4.8.Rola własnej aktywności w konstruowaniu wiedzy i umiejętności
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 5. Sposoby notowania (Anna Wach-Kąkolewicz, Bartosz Sławecki)
Wprowadzenie
5.1.Zalety samodzielnego sporządzania notatek
5.2.Forma notatek
5.3.Notowanie na podstawie lektury tekstu i na podstawie wykładu
5.4.Mapy myśli jako alternatywna metoda tworzenia notatek
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 6. Wystąpienia publiczne (Anna Dąbrowska)
Wprowadzenie
6.1.Komunikacja werbalna i niewerbalna
6.2.Wystąpienia publiczne, ich rodzaje i sposoby wygłoszenia
6.3.Programy multimedialne
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 7. Przygotowywanie prac pisemnych (Piotr Świtalski)
Wprowadzenie
7.1.Prace pisemne
7.2.Metodyka wykonywania pracy pisemnej
7.3.Struktura pracy
7.4.Wybór problematyki pracy dyplomowej i sformułowanie jej tematu
7.5.Technika pisania pracy (kwestie redakcyjne)
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 8. Praca w grupie (Katarzyna Hełpa-Liszkowska)
Wprowadzenie
8.1.Pojęcie grupy w świetle nauk społecznych
8.2.Zespół jako szczególny typ grupy
8.3.Dynamika grupy i zespołu
8.4.Role w zespole
8.5.Umiejętność definiowania celów w pracy zespołowej
8.6.Działania indywidualne a grupowe
8.7.Wady i zalety pracy w grupie
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca

Rozdział 9. Radzenie sobie ze stresem (Grażyna Bartkowiak)
Wprowadzenie
9.1.Procesy i funkcje radzenia sobie ze stresem
9.2.Strategie radzenia sobie ze stresem
9.3.Rola zasobów osobistych, społecznych i środowiskowych
9.4.Znaczenie zasobów osobistych w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom stresu
Podsumowanie
Ćwiczenia
Literatura uzupełniająca
Literatura


179 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022