ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 64.60 61,37   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACYJNOŚĆ ORGANIZACJI W STRATEGII INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO


WIŚNIEWSKA J. JANASZ K. / ROZWOJU

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 64.60 Twoja cena  61,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji została omówiona skomplikowana problematyka innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju.

Proces globalizacji sprzyja rozszerzaniu się międzynarodowych powiązań ekonomicznych i kooperacji międzynarodowej. Rozwijają się również wspólne przedsięwzięcia techniczne i badania naukowe. Wszystko to wymaga znajomości występujących prawidłowości, mechanizmów i tendencji innowacyjno-rozwojowych, przewartościowania kryteriów ocen, zasad działania stymulatorów oraz rozpoznania barier innowacji.

W książce przedstawiono zagadnienia determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy jako kategorie współczesnych organizacji
Władysław Janasz

1.1. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
1.2. Rodzaje przedsiębiorczości
1.3. Metody i uwarunkowania działań przedsiębiorczych

Rozdział 2. Kreatywność i innowacyjność w organizacji
Władysław Janasz

2.1. Pojęcie i znaczenie kreatywności
2.2. Uwarunkowania kreatywności
2.3. Zarządzanie kreatywnością
2.4. Gospodarka kreatywna
2.5. Innowacje w organizacji

Rozdział 3. Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw
Joanna Wiśniewska

3.1. Potencjał technologiczny i rodzaje technologii w przedsiębiorstwie
3.2. Podstawowe procesy w zarządzaniu technologią przedsiębiorstw
3.3. Współczesne koncepcje i kierunki kształtowania zasobów technologicznych przedsiębiorstw

Rozdział 4. Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw
Roman Tylżanowski

4.1. Istota i klasyfikacja czynników innowacyjności
4.2. Wewnętrzne uwarunkowania innowacyjności polskich przedsiębiorstw
4.3. Zewnętrzne determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw

Rozdział 5. Sfera badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach
Katarzyna Szopik-Depczyńska

5.1. Ewolucja procesu innowacyjnego w kontekście działalności badawczo-rozwojowej
5.2. Atrybuty działalności B+R
5.3. Rozwój metod zarządzania obszarem B+R

Rozdział 6. Determinanty aktywności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach
Katarzyna Szopik-Depczyńska

6.1. Egzo- i endogeniczne uwarunkowania działalności B+R - studia literaturowe
6.2. Uwarunkowania działalności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach przemysłowych województwa zachodniopomorskiego
6.3. Probitowe i logitowe modele ekonometryczne wpływu determinant aktywności badawczo-rozwojowej na przedsiębiorstwa przemysłowe województwa zachodniopomorskiego

Rozdział 7. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej (B+R) w korporacjach transnarodowych w Polsce - identyfikacja zjawiska
Katarzyna Kozioł-Nadolna

7.1. Internacjonalizacja sfery B+R
7.2. Potencjał sektora B+R w Polsce
7.3. Korporacje transnarodowe prowadzące działalność B+R w Polsce

Rozdział 8. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce w latach 2006-2009 - wybrane aspekty
Katarzyna Kozioł-Nadolna

8.1. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w zakresie innowacji technologicznych
8.2. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w zakresie innowacji nietechnologicznych

Rozdział 9. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw usługowych a wyzwania strategiczne UE
Joanna Wiśniewska

9.1. Miejsce sektora usług w realizacji strategii Unii Europejskiej
9.2. Pomiar i ocena działalności innowacyjnej w sektorze usług
9.3. Innowacyjność przedsiębiorstw usługowych w UE

Rozdział 10. Finansowanie innowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa
Krzysztof Janasz

10.1. Rola kapitału w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
10.2. Formy i sposoby finansowania przedsięwzięć innowacyjnych przez kapitał
10.3. Kapitał w rozwoju innowacyjnym przedsiębiorstw - wyniki badań

Rozdział 11. Partnerstwo publiczno-prywatne jako partnerstwo innowacyjne
Krzysztof Janasz

11.1. Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
11.2. Rodzaje i formy organizacyjne PPP
11.3. Finansowanie projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
11.4. Partnerstwo publiczno prywatne w Polsce w latach 2009-2011

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków


294 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022