ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OPCJA CZY OSOBA UPARTYJNIENIE VERSUS PERSONALIZACJA WYBORACH SAMORZĄD


FLIS J. HESS A. BUKOWSKI M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 38.20 Twoja cena  36,29 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opcja czy osoba

Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych


Co jest kryterium decydującym o rezultacie wyborów samorządowych: opcja czy osoba? Dylemat zawarty w tytule książki pojawia się przy okazji wielu zjawisk towarzyszących wyborom lokalnym.

Wybory to przecież nie tylko sam akt wrzucenia głosu do urny - to wielomiesięczny proces będący wypadkową zachowania licznych podmiotów. Autorzy strukturyzują ten proces zgodnie z modelem swoistej matrycy samorządowej, na którą składają się trzy zasadnicze obszary analizy: po pierwsze, rozwiązania instytucjonalne, w ramach których wybory są realizowane; po drugie, publiczność, występująca w roli wyborców; i wreszcie, po trzecie, media, odgrywające ważną rolę w komunikowaniu towarzyszącym wyborom.

Wspólna prezentacja wyników badań w jednym tomie pozwoliła autorom na wieloaspektową analizę zjawisk towarzyszących wyborom samorządowym, umożliwiła podjęcie próby odpowiedzi na pytania dotyczące czynników wpływu na preferencje wyborcze oraz odwołanie się, w wielu miejscach publikacji, do wyników badań z roku 2006.


Książka wpisuje się w nurt badań polskich politologów, socjologów i medioznawców dotyczących funkcjonowania lokalnych scen politycznych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemu zróżnicowania zachowań aktorów politycznych w skali mikro i makro oraz wpływu mediów, w tym również Internetu, na funkcjonowanie lokalnych aren. Podjęty przez autorów problem badawczy dotyczący odpowiedzi na pytanie, na ile na zachowania wyborców wpływa ich ocena kandydującej osoby, a na ile stosunek do ugrupowania, które ona reprezentuje, pozostaje cały czas aktualny. Publikacja stanowi istotny wkład do badań nad lokalnym życiem politycznym w Polsce i wyborami samorządowymi.

Z recenzji dr. hab. Dariusza Skrzypińskiego


Spis treści:

Wstęp        7

1.    Matryca samorządowa        9
1.1. Rozwiązania instytucjonalne        10
1.2. Publiczność        15
1.3. Media        19

2.    Zachowania wyborcze         29
2.1. Wybory sejmiku        31
2.2. Wybory prezydentów i burmistrzów        46
2.3. Wnioski z badań        54

3.    Perswazja zamiast informacji? Ewolucja roli mediów drukowanych w małopolskich wyborach samorządowych        57
3.1. Założenia badawcze        59
3.2. Dobór próby        62
3.3. Ramy czasowe badań        65
3.4. Przebieg badań        66
3.5. Wnioski z badań        82

4.   Rola witryn www w małopolskich wyborach samorządowych        87
4.1. Rola Internetu w wyborach – stan badań         88
4.2. Potencjał Internetu na szczeblu samorządowym         89
4.3. Uwagi metodologiczne        90
4.4. Prowadzenie kampanii on-line przez kandydatów         92
4.5. Witryny WWW kandydatów a wynik wyborów        98
4.6. Charakterystyka internetowych witryn kandydatów         104
4.7. Wnioski z badań        115

Podsumowanie        119

Literatura        133


142 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022