PLANOWANIE STRATEGICZNE W MAŁEJ FIRMIE
(…) Książka poświęcona jest zagadnieniom stosowania planowania
strategicznego w małych przedsiębiorstwach.
Uwagę zwraca jej oryginalne ujęcie, jak i implikacje dla praktyki.
Przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów nauk ekonomicznych i zarządzania, ale i
dla wszystkich osób chcących samodzielnie zapoznać się z pojęciami i osiągnięciami
w dziedzinie współczesnej teorii i praktyki zarządzania małymi przedsiębiorstwami.
Planowanie strategiczne jest ważnym narzędziem w ustalaniu podstawowych celów
działalności przedsiębiorstw oraz sposobów ich osiągania.(…)
Spis treści:
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1
MIEJSCE PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W PLANOWANIU PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Poglądy na planowanie w przedsiębiorstwie
1.2. Funkcja planowania w przedsiębiorstwie na tle innych funkcji zarządzania
1.3. Rodzaje planów w przedsiębiorstwie
1.4. Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie
1.5. Planowanie strategiczne a myślenie strategiczne i strategia
1.6. Silne i słabe strony planowania strategicznego
1.7. Wielkość firmy a planowanie
ROZDZIAŁ 2
SPECYFIKA MAŁEJ FIRMY, JEJ ROZWOJU I PLANOWANIA
2.1. Pojęcie, rodzaje i specyfika małej firmy
2.1.1. Pojęcie małej firmy
2.1.2. Rodzaje małych firm
2.1.3. Specyfika działalności małych firm
2.2. Znaczenie małych firm w gospodarce polskiej
2.3. Wzrost i rozwój małej firmy
2.4. Strategie przedsiębiorcze i konkurencyjne małych firm
2.4.1. Przedsiębiorczość i strategie przedsiębiorcze
2.4.2. Konkurencyjność i strategie konkurencyjne
2.4.3. Przewaga konkurencyjna małych firm strategie konkurencyjne
małych firm
2.5. Planowanie w małych firmach
2.6. Planowanie strategiczne w małych firmach
ROZDZIAŁ 3
WYBRANE METODY PLANOWANIA STRATEGICZNEGO
3.1. Charakterystyka metod planowania strategicznego
3.2. Metody analizy otoczenia
3.3. Metody analizy wnętrza przedsiębiorstwa
3.4. Metody zintegrowane
ROZDZIAŁ 4
SPECYFIKA, OGRANICZENIA I METODY PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W MAŁYM
PRZEDSIĘBIORSTWIE W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH
4.1. Cele i założenia badań
4.2. Charakterystyka badań
4.3. Konkurencyjność firmy na rynku
4.4. Planowanie w firmie
4.5. Planowanie a cechy rynku
4.6. Analiza firm, w których stosowane jest planowanie formalne i w których nie ma
planowania formalnego.
4.7. Wyznaczanie współczynników korelacji: planowanie - wybrane cechy planowania
4.8. Wyniki analizy przypadków
PODSUMOWANIE I WNIOSKI
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety dla właścicieli małych przedsiębiorstw
"PLANOWANIE STRATEGICZNE W MAŁEJ FIRMIE"
Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu dla właścicieli małych firm
245 stron, B5, oprawa miękka
msp