ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPÓLNE I SWOISTE ZAGADNIENIA EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB


GAJDZICA Z. RED. / Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

wydawnictwo: HUMANITAS , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 52.36 Twoja cena  49,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

WSPÓLNE I SWOISTE ZAGADNIENIA EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM


(…) Stwierdzenie, że społeczna i edukacyjna sytuacja osób z upośledzeniem umysłowym jest złożona, zwykle traktujemy jako truizm. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że oddaje on w pełni okoliczności rozwoju omawianej grupy osób. W zasadzie każdy wymiar życia społecznego, podobnie jak praktycznie wszystkie aspekty edukacji, rozpatrywane w kontekście możliwości versus ograniczeń ludzi dotkniętych upośledzeniem umysłowym stają się zagadnieniem złożonym. Trudno je rozpoznawać i interpretować w kontekście jednej teorii, na jednej płaszczyźnie czy rejestrować w jednym formacie. Nie można, zatem przyrównać ich do obrazu dagerotypu, który z natury spłaszcza rzeczywistość. Bardziej adekwatny wydaje się, więc hologram, który wprawdzie utrudnia proces triangulacji i wyjaśniania, ponieważ zmusza do wielowymiarowego i wieloaspektowego traktowania rozwoju, ale umożliwia spojrzenie na omawiane zagadnienia z wielu – czasem bardzo odległych – punktów widzenia.(…)


Spis treści:

Wprowadzenie

I. UWARUNKOWANIA SYTUACJI SPOŁECZNEJ OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

Jacek J. Bleszyński
Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

Anna Porczyńska
Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym

Ilona Fajfer
Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin

Danuta Jankowska
Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne.Przegląd stanowisk

II. UCZEŃ Z LEKKIM UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ

Anna Zamkowska
Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu łekkim w szkole ogólnodostępnej

Bernadeta Szczupał
Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Żaneta Pietras
Lekcja wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozwoju emocjonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym

Zenon Gajdzica
W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym

III. OBSZARY REHABILITACJI SPOŁECZNEJ OSÓB Z GŁĘBSZYM I GŁĘBOKIM UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

Ditta Baczała
Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku)

Sylwia Wrona
Rodzina i personel placówek opiekuńczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym

Dorota Prysak
Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej

Szymon Godawa
Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekście terapii Gestalt

Grażyna Adamczyk
Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym


168 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022