ZARZĄDZANIE, DOSKONALENIE, ZMIANY
(...) Przedstawiamy Czytelnikowi do wykorzystania 31 prac (rozdziałów),
których treść mieści się w trzech terminach: Zarządzanie. Doskonalenie. Zmiany.
Doskonaleniem można nazwać działanie, którego wyniki dzisiaj są większe od
wczorajszych, a jutro większe od dzisiejszych. Doskonalenie jest procesem dynamicznym.
Doskonaleniu mogą podlegać procesy, których wynik jest mierzalny (...).
Wstęp
1. Wykorzystanie technologu informacyjnych w podnoszeniu jakości
procesów kształcenia w szkołach wyższych
1.1. Wprowadzenie
1.2. Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego - cele i wyzwania
1.3. Zastosowanie metody e-learningu w Wyższej Szkole Humanitas
1.4. Podsumowanie
Bibliografia
2. Quality criteria for public sector websites in Poland
2.1. Introduction
2.2. Information Quality
2.3. Access to public information in Poland
2.4. Information Quality Guidelines
2.5. Council Resolution on the eEurope Action Plan 2002
2.6. Summary
Bibliography
3. Cena jako element marketingu mix na rynku telefonii
komórkowej
3.1. Proces i metody ustalania ceny
3.2. Strategie cenowe
3.3. Polityka cen
3.4. Praktyczne ujęcie ceny w aspekcie badań własnych
3.5. Podsumowanie
Bibliografia
4. Finansowe i marketingowe nośniki wartości przedsiębiorstwa
4.1. Wstęp
4.2. Nośniki wartości (ang. Yalue Drivers)
4.3. Marketing w budowie wartości przedsiębiorstwa
4.4. Marketingowe nośniki wartości
4.5. Model biznesu a nośnik wartości
4.6. Podsumowanie
Bibliografia
5. Benchmarking jako narzędzie doskonalenia procesu zarządzania
w organizacji
5.1. Filozofia benchmarkingu
5.2. Formy i metody wprowadzania benchmarkingu
5.3. Benchmarking index jako narządzenie doskonalenia zarządzania.
5.4. Doskonalenie zarządzania jakością za pomocą BenchMark BSI
5.5. Podsumowanie
Bibliografia
6. Wpływ nadzwyczajnych gwarancji na funkcjonowanie firmy
6.1. Ogólna charakterystyka gwarancji
6.2. Elementy programów gwarancyjnych
6.3. Zmiany w przedsiębiorstwie towarzyszące nadzwyczajnym gwarancjom
6.4. Podsumowanie
Bibliografia
7. Wybrane zagadnienia integracji łańcucha dostaw
7.1. Wprowadzenie
7.2. Integracja wewnętrzna
7.3. Integracja zewnętrzna
7.4. Podsumowanie
Bibliografia
8. Planning and development of small enterprises in Częstochowa
District
8.1. Introduction
8.2. Basic information about the research and the enterprises beingresearched
8.3. Development of small enterprises and planning ,
8.4. Summary
Bibliography
9. It implementation in the enterprise controlling system
9.1. Introduction
9.2. Designing of controlling information system
9.3. Demands on enterprise controlling system users
9.4. The IT in controlling information system
9.5. Conclusion
Bibliography
10. Sustainability Balanced Scorecard (Karta Wyników oparta na
założeniach Zrównoważonego Rozwoju) w budowie wartości firmy
10.1. Wstęp
10.2. Kryteria ekologiczne i społeczna w budowie wartości firmy
10.3. Sustainability Balanced Scorecard (Karta Wyników oparta na założeniach
Zrównoważonego Rozwoju) - założenia metodologiczne
10.4. Podsumowanie
Bibliografia
11. Human resources management in Social Responsible Corporate
11.1. Human resources management (HRM) and the genesis of Corporate Social Responsibility
(CSR)
11.2. The methodology of research on CSR in Upper Silesia
11.3. General principles of human resources management in the context of CSR
11.4. Recruitment principles, cooperation with agencies
11.5. Social security contributions
11.6. Redundancies, negotiations and cooperation with trade unions
11.7. Impact of the employment policy on its neighbourhood
11.8. Summary - conclusions
12. Environmental labelling as an effective tool of quality
management in the enyironmentally oriented organizations - psychological aspects
12.1. The idea of labelling and environment declarations
12.2. Psychological aspects in management - tools, techniques and the rules of influencing
people
12.3. Analysis of the oppurtunities of psychical influencing people in order to reach a
more effective realization of environmental-labelling programmes‘ requirements
12.4. Summary
Bibliography
13. The advancement of information management processes
13.1. Information management
13.2. The information audit
13.3. Information Technologies
13.4. Summary
Bibliography
14. European Social Fund as an improyement tool for human
resources management
14.1. ESF in Perspective
14.2. ESF in Poland
14.3. Possibilities of improving the HR management by means financed by the Human Capital
Operational Programme
14.4. Summary
Bibliography
15. Marketing as a method of improving the educational
institution management
15.1. Introduction
15.2. Information and Methods of its Analysis at School Level
15.3. Market Segmentation
15.4. Educational Product Structure
15.5. Problem of Price, Distribution and Promotion in Educational Marketing
15.6. Conclusion
Bibliography
16. European Funding as the Source of the Sme Sector Management
Improvement
16.1. Origin of European Funding for the SME Sector in Poland
16.2. Benefiting from the Programs in the Financial Perspective 2004 - 2006
16.3. Possibilities of Benefiting from the Programs in the Financial Perspective 2007 -
2013
16.4. Summary
Bibliography
17. Identyfikacja obszarów huty szkła wymagających
doskonalenia
17.1. Wprowadzenie - charakterystyka badań
17.2. Struktura ocen obszarów wymagających doskonalenia
17.3. Zastosowanie diagramu Pareto - Lorenza do kwantyfikacji obszarów wymagających
doskonalenia w hucie szkła
17.4. Podsumowanie
Bibliografia
18. Komunikacja pracowników w okresie zmian organizacyjnych
18.1. Wstęp
18.2. Pojęcie zmian we współczesnych organizacjach
18.3. Komunikacja w procesie zmian
18.4. Podsumowanie
Bibliografia
19. The Assessment of Usability of Selected Quality Tools to
Assessment of the Level of Discrepancy between Sub-plaster Copulas
19.1. The Manufacturing Process in Technological Approach
19.2. Names and Surnames of the Sub-plaster Copulas Discrepancies
19.3. The Analysis of Discrepancies Based onthe Pareto-Lorenz
Diagram
19.4. Summary
Bibliography
20. Zarządzanie talentami - wyzwanie współczesnych organizacji
20:1. Wprowadzenie
20.2. Wokół definicji talentu i zarządzania talentami
20.3. Etapy zarządzania talentami i programy polskich przedsiębiorców
20.4. Trendy w zarządzaniu talentami w brytyjskich organizacjach
20.5. Podsumowanie
Bibliografia
21. Działania korygujące jako instrument doskonalenia produkcji szyb
samochodowych
21.1. Parametry podmiotu badań szyby samochodowej
21.2. Struktura niezgodności szyby samochodowej
21.3. Kwantyfikacja przyczyn niezgodności szyby i propozycje działań korygujących
Bibliografia
22. The new problems and challenges for the empłoyee assessment
system
22.1. Problems of the empłoyee assessment system
22.2. Challenges for the employee assessment system
22.3. Summary
Bibliography
23. Zarządzanie projektami - wyzwanie nowych czasów
23.1. Wprowadzenie
23.2. Uwarunkowanie w procesie zarządzania projektowami
23.3. Metody stosowane w zarządzaniu projektami
23.4. Podsumowanie
Bibliografia
24. Transport as the factor of the integration and
competitiveness of logistic chains
24.1. Introduction
24.2. Transport as a supply chain integration factor
24.3. Premises of transport integration in supply chains
24.4. Transport as the factor of the competitiveness in logistic chains
24.5. Summary
Bibliography
25. Role of employee assessment in hr management of a
contemporary organization
25.1. Essence and aims of employee assessment
25.2. Principles and criteria of assessment
25.3. Mistakes in employee assessment
25.4. Summary
Bibliography
26. Pracownik w Viralu - komunikacja wewnętrzna w organizacji
26.1. Wstęp
26.2. Internet, witryna i e-mail
26.3. Czatuj z prezesem, czyli chat-room i listy dyskusyjne
26.4. Blogi korporacyjne w komunikacji wewnętrznej
26.5. Podsumowanie
Bibliografia
27. Management of logistical customer service
27.1. Essence and significance of logistics
in the area of distribution in an enterprise
27.2. Determinants of shaping the process of distribution
27.3. Role of customer service in the logistic of the processes of distribution
27.4. Summary
Bibliography
28. Job-Sharing- abstrakcja czy alternatywa? (próba oceny
elastycznej formy pracy jako narzędzia polityki WLB)
28.1. Wprowadzenie
28.2. Dlaczego Work-Life Balance?
28.3. Istota job-sharingu
28.4. Modele job-sharingu
28.5. Zalety i wady job-sharingu z punktu widzenia pracownika
28.6. Zalety i wady job-sharingu z punktu widzenia pracodawcy
28.7. "Dobre Praktyki", czyli warto skorzystać z doświadczeń innych
28.8. Podsumowanie
Bibliografia
29. Doskonalenie metody Servqual
29.1. Tradycyjne podejście do metody Servqual
29.2. Wyniki metody jako iloraz P/O
29.3. Wyniki metody Servqual jak %P-%O
29.4. Kwantyfikacja oczekiwać pracowników
29.5. Wykorzystanie diagramu Pareto - Lorenza dla kwantyfikacji postrzegania w metodzie
Servqual
29.6. Podsumowanie
Bibliografia
30. Doskonalenie jakości kamizelki
30.1. Charakterystyka podmiotu badań
30.2. Ocena jakości procesu produkcyjnego
30.3. Analiza struktury niezgodności kamizelki w różnych kwartałach
30.3.1. Uszeregowanie przyczyn niezgodności w I kwartale
30.3.2. Zastosowanie diagramu Pareto - Lorenza do określenia struktury niezgodności
kamizelki w II kwartale
30.3.3. Struktura niezgodności kamizelki w III kwartale
30.3.4. Analiza struktury niezgodności produkcji kamizelki w IV kwartale
30.4. Podsumowanie
Bibliografia
31. Specificity of Silesian innovative compames
31.1. Innovativeness of Silesia province
31.2. Basic information about the research
31.3. Results of own research
31.4. Summary
Bibliography
Indeks autorów
197 stron, B5, oprawa miękka