W publikacji Autorka szczegółowo wyjaśniła czym jest ADHD, jakie są
przyczyny jego powstania, jakie zaburzenia mogą mu współtowarzyszyć oraz z jakimi
mitami na temat ADHD można się spotkać. Przedstawiła, w jaki sposób przebiega proces
diagnozy ADHD, którzy specjaliści są odpowiedzialni za jej postawienie, jakie
trudności można napotkać w procesie diagnozowania zespołu nadpobudliwości
psychoruchowej. Zobrazowała różnice w funkcjonowaniu osób z ADHD na różnych etapach
ich rozwoju.
W książce zostały ukazane formy pomocy, jakie mogą być udzielane dziecku
nadpobudliwemu i jego rodzinie, wskazano metody, które mogą być wykorzystane przez
rodziców i nauczycieli w pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
Na podstawie badań empirycznych ucznia z ADHD zaprezentowano jego
sytuację rodzinną, szkolną, rozwoju psychofizycznego oraz formy pomocy, jakie są mu
udzielane przez szkołę, rodzinę i inne instytucje.
Adresatami publikacji są wszyscy Ci, którzy mają kontakt z dzieckiem z ADHD i
pragną mu pomóc, a więc rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, studenci
pedagogiki i psychologii.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – ADHD
Rozdział 2. Proces diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
Rozdział 3. Zmiany zachodzące w ADHD wraz z rozwojem dziecka
Rozdział 4. Różnorodne formy pomocy skierowane do osób z ADHD
Rozdział 5. Praca z uczniem nadpobudliwym w klasie szkolnej
Rozdział 6. Praca z dzieckiem nadpobudliwym w domu
Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych
Rozdział 8. Przebieg rozwoju badanych uczniów z zespołem nadpobudliwości
psychoruchowej
Rozdział 9. Środowisko rodzinne uczniów z zespołem nadpobudliwości
psychoruchowej
Rozdział 10. Sytuacja szkolna uczniów z ADHD
Rozdział 11. Formy pomocy udzielanej uczniom z ADHD objętym badaniami
Zakończenie
240 stron, B5, oprawa miękka