ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LOBBING GRUP BIZNESU W UNII EUROPEJSKIEJ


CZUB J.F.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 54.89 Twoja cena  52,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autor omawia istotę, genezę i specyfikę grup biznesu na szczeblu UE i w poszczególnych krajach członkowskich.

Przedstawia zinstytucjonalizowane i niezinstytucjonalizowane metody wpływu wykorzystywane w kampaniach lobbingowych. Odwołuje się do konkretnych sytuacji związanych z działalnością lobbingową. Poddaje ewaluacji określone kampanie lobbingowe.

Książka stanowi swego rodzaju przewodnik pozwalający zrozumieć mechanizmy podejmowania decyzji na poziomie Unii z perspektywy działań grup biznesu. Publikacja jest kierowana zarówno do praktyków, jak i środowiska akademickiego.


Jarosław Filip Czub – doktor politologii, asystent w Katedrze Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2000–2002 odbył staż w Solon (USA, stan Ohio) w dziale marketingu w firmie Swagelok Marketing Co. Ukończył studia podyplomowe w zakresie marketingu sportowego (SGH, 2005–2006), w zakresie prawa europejskiego (UW, 2009–2010) oraz w zakresie bankowości (SGH, 2010–2011). Autor m.in. publikacji: Reprezentacja polskich grup biznesowych w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej a rzetelne rzecznictwo interesów („Przegląd Politologiczny” nr 4/2010), Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. Słownik (2011, współautor), Efektywność reprezentacji interesów Polski w Unii Europejskiej, w: Reprezentacja polskich grup interesu w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej (2011), System Polityczny Finlandii, w: Systemy polityczne państw Unii Europejskiej (w druku).


Spis treści:

Wykaz skrótów

Wstęp

ROZDZIAŁ I
Organizacje biznesu - konceptualizacja pojęć
1.1.Istota organizacji biznesu
1.2.Geneza i rozwój organizacji biznesu
1.3.Specyfika organizacji biznesu

ROZDZIAŁ 2
Organizacje biznesu na poziomie UE i w poszczególnych krajach członkowskich UE
2.1.Typologia organizacji biznesu
2.2.Organizacje biznesu na poziomie unijnym
2.2.1.Zasady członkostwa
2.2.2.Struktura organizacyjna
2.2.3.Programy i cele
2.2.4.Funkcje

ROZDZIAŁ 3
Zinstytucjonalizowane formy wpływu organizacji biznesu na funkcjonowanie Unii Europejskiej
3.1.Zinstytucjonalizowane formy wpływu grup biznesu na instytucje UE
3.2.Rozwój strategii grup biznesu
3.3.Formy i techniki wpływu grup biznesu
3.3.1.Wpływ formalny i nieformalny grup biznesu
3.3.2.Wpływ bezpośredni i pośredni grup biznesu
3.3.3.Metody wymiany informacji
3.3.4.Wpływ ofensywny i defensywny grup biznesu
3.3.5.Wpływ oddolny i odgórny grup biznesu
3.4.Marketingowe formy wpływu grup biznesu
3.4.1.Wpływ internetowy (web-lobbing)
3.4.2.Lobbing koalicyjny
3.4.3.Budowanie wizerunku
3.4.4.Wpływ medialny
3.4.5.Wpływ adaptacyjny grup biznesu
3.4.6."Mickey Mouse"
3.5."Procesowe" instrumenty wpływu grup biznesu
3.5.1.Komunikacja telefoniczna
3.5.2.Poczta elektroniczna
3.5.3.Wizyty personalne - social contacts
3.5.4.Spotkania robocze i spotkania ad hoc
3.5.5.Listy
3.5.6.Materiały informacyjne
3.5.7.Seminaria i konferencje tematyczne

ROZDZIAŁ 4
Efekty działań organizacji biznesu
4.1.Wpływ grup biznesu na strategie UE
4.1.1.Wpływ grup biznesu na określenie strategii przedakcesyjnej
4.1.2.Wpływ grup biznesu na określenie strategii lizbońskiej
4.2.Znaczenie grup biznesu w wielopoziomowym systemie politycznym UE
4.2.1.Skutki prawne oddziaływania grup biznesu na poziomie unijnym
4.2.2.Skutki prawne oddziaływania grup biznesu na poziomie narodowym
4.2.3.Skutki prawne oddziaływania grup biznesu na poziomie regionalnym
4.2.4.Skutki prawne oddziaływania grup biznesu na poziomie sektorowym
4.3.Skutki prawne negatywnego wpływu grup biznesu
4.4.Korupcyjne konotacje lobbingu

Zakończenie

Załączniki
Załącznik I
Załącznik II

Bibliografia
Materiały i dokumenty
Publikacje zwarte
Artykuły
Strony internetowe

Spis tabel

Indeks


270 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022