ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TECHNIKA BIUROWA


MITURA E.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 36.50 Twoja cena  34,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik jest przeznaczony dla młodzieży kształcącej się na różnych poziomach edukacyjnych oraz dla pracowników administracyjno-biurowych. W podręczniku zawarto treści programowe niezbędne do opanowania obsługi profesjonalnego biura.

Książka jest napisana zrozumiałym, przystępnym językiem. Liczne przykłady i ćwiczenia ułatwiają zrozumienie zagadnień. W rozdziale Korespondencja w sprawach osobowych Curriculum Vitae i listy motywacyjne zostały wzbogacone o wersje w językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim i rosyjskim. Interesującym uzupełnieniem jest płyta z filmami zrealizowanymi przez młodzież jako prace dyplomowe lubelskich szkół: Autoprezentacja drogą do sukcesu, Profesjonalny sekretariat; prezentacje w PowerPoint Maszyny do pisania, Czeki i weksle, Techniczne środki wykorzystywane w pracy biurowej oraz ćwiczenia pozwalające na udoskonalenie umiejętności wykorzystywanych w pracy biurowej. Na płycie umieszczono również program specjalistyczny STEMPEL wspomagający pracę administracyjno-biurową.

Z recenzji dr Michała Gołosia, rektora Wyższej Szkoły Stosunków Międzynarodowych i Komunikacji Społecznej w Chełmie:
"Podręcznik Technika Biurowa pod redakcją Elżbiety Mitury jest niezwykle interesującą publikacją przeznaczoną do szerokiego kręgu osób zgłębiających wiedzę z zakresu obsługi administracyjnej firm, pracownika biurowego czy asystenta szefa firmy. Współczesne, nowoczesne, europejskie przedsiębiorstwa wymagają od pracowników wszechstronnej wiedzy z różnych obszarów szeroko rozumianej obsługi biurowej, a recenzowany podręcznik spełnia takie kryteria, dając szansę na zdobycie przedmiotowej wiedzy".

Podręcznik jest w trakcie dopuszczenia do użytku szkolnego.


Spis treści

WSTĘP

Rozdział 1. ORGANIZACJA PRACY BIUROWEJ Elżbieta Mitura, Maria Kęska

1.1. Charakterystyka pracy biurowej
1.2. Informacja w pracy biurowej

Rozdział 2. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Elżbieta Mitura

2.1. Proces komunikacji
2.2. Komunikacja werbalna
2.3. Komunikacja niewerbalna
2.4. Bariery w komunikacji
2.5. Konflikty w biurze i ich rozwiązywanie
2.6. Obcokrajowcy w biurze

Rozdział 3. KIEROWANIE ORGANIZACJĄ I PRACA KIEROWNICZA Anna Oleksiejczuk, Ewa Oleksiejczuk

3.1. Istota kierowania
3.2. Funkcje i czynności kierownicze
3.3. Umiejętności kierownicze
3.4. Style kierowania
3.5. Sytuacyjne wyznaczniki skuteczności kierowania
3.6. Style kierowania ze względu na skuteczność działań kierowniczych
3.7. Zachowania przywódcze w procesie kierowania
3.8. Zachowania informacyjno-decyzyjne kierownika

Rozdział 4. FUNKCJE I ZADANIA SEKRETARIATU Elżbieta Mitura, Maria Kęska

4.1. Rodzaje i zadania sekretariatu
4.2. Materialne środowisko pracy
4.3. Współpraca z przełożonym
4.4. Przyjmowanie interesantów
4.5. Rozmowy telefoniczne
4.6. Etykieta spotkania biznesowego
4.7. Ubiór pracownika biurowego
4.8. Ubiór biznesmena
4.9. BHP przy obsłudze sekretariatu

Rozdział 5. ŚRODKI TECHNICZNE WYKORZYSTYWANE W PRACY BIUROWEJ Elżbieta Mitura, Maria Kęska

5.1. Typowe środki techniczne
5.2. Komputer i urządzenia wspomagające
5.3. Środki łączności
5.4. Urządzenia biurowe
5.5. Środki wykorzystywane do organizacji i archiwizacji biura

Rozdział 6. TWORZENIE TEKSTÓW Elżbieta Mitura, Maria Kęska

6.1. Zasady redagowania tekstów
6.2. Pisanie na klawiaturze metodą bezwzrokową

Rozdział 7. REDAGOWANIE PISM Elżbieta Mitura, Maria Kęska

7.1. Pojęcie i rodzaje pism
7.2. Zasady redagowania pism
7.3. Blankiety korespondencyjne
7.4. Elementy składowe pisma
7.5. Części składowe treści pisma
7.6. Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe
7.7. Skróty i skrótowce
7.8. Adresowanie kopert

Rozdział 8. ORGANIZACJA OBIEGU KORESPONDENCJI Bogumiła Kożuch

8.1. Instrukcja kancelaryjna
8.2. Systemy kancelaryjne
8.3. Przyjmowanie, otwieranie, sprawdzanie korespondencji
8.4. Obieg korespondencji
8.5. Wysyłanie korespondencji
8.6. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów
8.7. Wykorzystywanie informatyki w czynnościach kancelaryjnych
8.8. Program: "STEMPEL" - system obsługi przesyłek
8.9. Postępowanie z pismami tajnymi i poufnymi

Rozdział 9. KORESPONDENCJA W SPRAWACH OSOBOWYCH Elżbieta Mitura, Renata Korba

9.1. Wiadomości wstępne
9.2. Korespondencja dotyczące przyjmowania pracowników
9.3. Korespondencja związana z trwaniem stosunku pracy
9.4. Korespondencja określająca z ustaniem stosunku pracy
9.5. Dokumentacja osobowa w językach obcych
9.5.1. Dokumentacja osobowa w języku angielskim Kowalska Agnieszka
9.5.2. Dokumentacja osobowa w języku niemieckim Wanik Wiesława
9.5.3. Dokumentacja osobowa w języku hiszpańskim Wanik Wiesława
9.5.4. Dokumentacja osobowa w języku rosyjskim Bielewicz Elżbieta
9.5.5. Dokumentacja osobowa w języku francuskim Kowalik Magdalena

Rozdział 10. KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Elżbieta Mitura, Maria Kęska

10.1. Wiadomości wstępne
10.2. Etapy zawierania transakcji

Rozdział 11. KORESPONDENCJA W SPRAWACH ADMINISTRACYJNYCH Justyna Sokołowska

11.1. Organy administracji publicznej - podstawowe zagadnienia
11.2. Pisma związane z postępowaniem administracyjnym
11.3. Skargi i wnioski
11.4. Postępowanie w sprawach wydawania zaświadczeń

Rozdział 12. KORESPONDENCJA W SPRAWACH FINANSOWYCH Krzysztof Kudełka

12.1. Korespondencja w sprawach finansowych
12.2. Rozliczenia z urzędem skarbowym
12.3. Kontakty z ZUS
12.4. Sprawozdawczość finansowa

Rozdział 13. KORESPONDENCJA W SPRAWACH TRANSPORTOWYCH Elżbieta Mitura

13.1. Redagowanie pism w sprawach transportowych

BIBLIOGRAFIA

267 stron, B5, miękka oprawa, CD-ROM

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022