Książka Psychologia
zachowań konsumenckich prezentuje i wyjaśnia poznawcze, motywacyjne i emocjonalne
procesy tych zachowań oraz analizuje ich wpływ na kształtowanie odpowiednich strategii
marketingowych. Przybliża również zasady konstruowania reklam w odniesieniu do postaw
konsumenckich.
Osoba zawodowo zainteresowana
zagadnieniem znajdzie w tej książce kompendium rzetelnej wiedzy na temat:
psychologicznych aspektów
podejmowania decyzji,
kształtowania konsumenckich
postaw,
tworzenia efektywnych
strategii marketingowych,
znaczenia znaku towarowego i
siły jego oddziaływania,
wykorzystania ceny jako
zabiegu marketingowego,
znaczenia procesu
spostrzegania w reklamie.
A każdy z nas znajdzie tu
odpowiedź na wiele pytań nurtujących współczesnego człowieka uwikłanego w
gmatwaninę codziennych konsumpcyjnych wyborów.
Andrzej Falkowski jest
profesorem nadzw. Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i Uniwersytetu Łódzkiego;
członkiem International Association for Ecological Psychology oraz Association for
Consumer Research. Był stypendystą Fundacji Fulbrighta oraz profesorem wizytującym na
wielu uczelniach zagranicznych, m. in.: University of Michigan, University of Nijmegen,
Metropolitan University of Manchester. Autor i współautor licznych prac z zakresu
psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań rynkowych, w tym: A
Similarity Relation in Cognitive Processes: An Ecological and Information Processing
Approach (Delft: Eburon, 1995); Television spots in Polish presidential election in
1995 (New York: Nova Science, 1999). Jest współredaktorem Handbook of Political
Marketing (Thousand Oaks: Sage, 1999).
Tadeusz Tyszka jest
profesorem w Instytucie Psychologii PAN i Rynkowej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i
Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Główne zainteresowania naukowe - psychologia
oceniania i podejmowania decyzji, a także szerzej - psychologia ekonomiczna. Autor
książek i artykułów na ten temat. Członek międzynarodowych towarzystw naukowych w
dziedzinach podejmowania decyzji i psychologii ekonomicznej. W latach 1992-1994 był
przewodniczącym International Association for Research and Economic Psychology.
Książka Psychologia
zachowań konsumenckich została przygotowana w Centrum Psychologii Rynkowej Wyższej
Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Obaj autorzy są
badaczami związanymi z Centrum.
288 stron