BADANIA EKSPERYMENTALNE W PSYCHOLOGII I PEDAGOGICE
BRZEZIŃSKI J. wydawnictwo: SCHOLAR , rok wydania 2008, wydanie II cena netto: 47.50 Twoja cena 45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka BADANIA EKSPERYMENTALNE W PSYCHOLOGII I PEDAGOGICE
seria Wykłady z Psychologii, t. 1
Seria Wykłady z Psychologii obejmuje autorskie ujęcie podstawowych
dziedzin psychologii, wchodzących w obręb programu pięcioletnich studiów magisterskich
na tym kierunku. Poszczególne książki z tej serii, napisane przez badaczy o
długoletnim doświadczeniu dydaktycznym i znaczących osiągnięciach naukowych, są
adresowane przede wszystkim do studentów psychologii, ale mogą też być z pożytkiem
wykorzystane przez studentów pokrewnych kierunków.
W serii Wykłady z Psychologii ukazują się książki, które odnoszą się do
przedmiotów ujętych w Minimalnych wymaganiach programowych opracowanych przez Radę
Główną Szkolnictwa Wyższego oraz w Standardach akredytacji kierunku studiów
psychologia Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej - zarówno z grupy przedmiotów
podstawowych, jak i grupy przedmiotów ujętych w programach różnych specjalności
(psychologii klinicznej, psychologii edukacji, psychologii organizacji i zarządzania
itd.). W następnych tomach - obok nowatorskiego podręcznika Wstęp do psychologii -
zaprezentowane zostaną także najnowsze obszary badań w zakresie podstaw i zastosowań
psychologii, m.in.: psychologia wychowawcza, biologiczne podstawy zachowań, psychologia
rehabilitacji.
Psychologia i pedagogika są naukami empirycznymi, a to oznacza, że jedyną drogą
wprowadzenia do nich nowych twierdzeń i teorii jest konfrontacja z danymi empirycznymi.
Powtarzalność badań stanowi istotną cechę poznania naukowego. Metoda eksperymentu
jest taką metodą, która pozwala na powtarzalność badania, czyniąc je
intersubiektywnie komunikowalnym oraz intersubiektywnie kontrolowalnym i dostarcza wiedzy
o najwyższym stopniu pewności.
Podręcznik wprowadza Czytelnika - studenta psychologii, pedagogiki i dyscyplin
pokrewnych (np. socjologii) - w podstawy eksperymentu zarówno laboratoryjnego, jak i
terenowego, opartego na porównaniach dwugrupowych i na porównaniach wielogrupowych
(odwołującego się do statystycznego modelu analizy wariancji).
Obejmuje on pewne "minimum" metodologiczne, którego opanowanie przez
Czytelnika umożliwia poprawne zaplanowanie i przeprowadzenie badań eksperymentalnych.
Autor włożył wiele wysiłku, aby te skomplikowane zagadnienia wyłożyć w sposób
systematyczny i przystępny dla osób z podstawowym przygotowaniem statystycznym.
280 stron, B5, twarda oprawa
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PSYCHOTERAPIA I PORADNICTWO TOM 1. FELTHAN C. HORTON I.
- PSYCHOTERAPIA SKONCETROWANA NA SCHEMATACH YOUNG J. RAFAELI E.
- PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA ROZWIĄZANE TAJEMNICE KENRICK D. NEUBERG S. CIALDINI R.
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI RED. LEWIS M. HAVILAND-JONES J.M.
- PSYCHOTERAPIA I PORADNICTWO TOM 2. FELTHAN C. HORTON I.
- KIEDY PANIKUJESZ NOWA PSYCHOTERAPIA STANÓW LĘKOWYCH KTÓRA ODMIENI TWOJE ŻYCIE BURNS D.D.
- PSYCHOTERAPIA GRUPOWA KRÓTKI PRZEWODNIK DLA TERAPEUTÓW YALOM I. VINOGRADOV S.
- PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA ARONSON E. WILSON T.D. AKERT R.M
- NATURA EMOCJI PODSTWOWE ZAGADNIENIA EKMAN P. DAVIDSON R.J.
- ANALIZA STATYSTYCZNA W PSYCHOLOGII I PEDAGOGICE FERGUSON G.A. TAKABE Y.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|