Publikacja jest aktualnie niedostępna
Światowej sławy pedagog przedstawia w niniejszej pracy metodę twórczego rozwoju
dziecka przez ruch i ćwiczenia.
Metoda ruchu rozwijającego:
- wykorzystuje dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do
rozszerzania świadomości samego siebie i pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi;
- ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na
całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego
małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych;
- w Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana przede wszystkim w starszych
oddziałach przedszkola, w klasach 1-4 szkoły podstawowej, przede wszystkim w klasach
integracyjnych oraz w pracy z osobami dorosłymi, z różnymi zaburzeniami rozwojowymi,
nawet z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami psychomotorycznymi.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie
pedagogika specjalna), psychologicznych, rehabilitacji na AWF oraz nauczycieli,
terapeutów, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników pomocy społecznej,
wychowawców przedszkolnych, pielęgniarek oraz rodziców.
131 stron, miękka oprawa