ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA KOMUNIKOWANIA SIĘ DLA MENEDŻERÓW


RZEPA T.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 66.80 Twoja cena  63,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka stanowi efekt wieloletniej współpracy z kadrą kierowniczą polskich firm. Autorka przystępnie prezentuje najważniejsze zasady komunikacji językowej i pozajęzykowej, mówi o przeszkodach w porozumiewaniu się, o tworzeniu własnego wizerunku, o sztuce argumentowania, o przejawach kłamstwa i ich rozpoznawaniu.   

Autorka na podstawie wielu przykładów zaczerpniętych z życia polskich firm charakteryzuje reguły skutecznego zachowania w sytuacjach komunikacyjnych, typowych dla każdej pracy wymagającej ciągłego kontaktowania się z innymi ludźmi. Książka jest więc przewodnikiem po prawidłowościach przemawiania, prowadzenia zebrań, dyskusji i prezentacji, a także - rozmów oceniających, dyscyplinujących i kwalifikacyjnych. Z pewnością przyczyni się do polepszenia funkcjonowania każdego kierownika, przywódcy, negocjatora, mówcy, polityka itp., dla których komunikacyjne sytuacje są zawodową codziennością. 


Teresa Rzepa - psycholog, prof. zw. dr hab., jest kierownikiem Zakładu Psychologii w Instytucie Socjologii i Psychologii Uniwersytetu Szczecińskiego. Od kilkunastu lat współpracuje z ogólnopolskimi firmami jako doradca personalny i trener kadry kierowniczej. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół psychologii organizacji i zarządzania, psychologii społecznej i historii myśli psychologicznej (zwłaszcza polskiej). Autorka i redaktorka wielu prac z zakresu psychologii komunikowania się (Psychologia komunikowania się, 2001; Komunikowanie się w sytuacjach społecznych, 2002); psychologii organizacji i zarządzania (Z problematyki doradztwa personalnego, 2001, 2002; Psychologia w zarządzaniu, 2004) i historii myśli psychologicznej (Życie psychiczne i drogi do niego, 1998; O interpretowaniu psychologicznym. W kręgu Szkoły Lwowsko-Warszawskiej, 2002).


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Co warto wiedzieć o komunikowaniu się?

1.1. Proces komunikowania się - jego elementy i warunki
   1.1.1. Kod językowy
   1.1.2. Język kobiecy
   1.1.3. Komunikacja niewerbalna
1.2. Co najbardziej przeszkadza w skutecznym komunikowaniu się?

Rozdział 2. Ciemne strony komunikowania się

2.1. Kłamstwo, fałszowanie, zatajanie
2.2. Jak rozpoznać kłamcę?
2.3. Techniki manipulacji
2.4. Gry komunikacyjne

Rozdział 3. Komunikowanie się podczas zebrań

3.1. Zasady ogólne
3.2. Zalecenia szczegółowe
   3.2.1. Sztuka argumentowania
   3.2.2. Sztuka prowadzenia sporów
   3.2.3. Dysonans poznawczy
   3.2.4. Stymulowanie dyskusji

Rozdział 4. Komunikowanie się podczas rozmów indywidualnych

4.1. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
4.2. Przebieg rozmowy oceniającej

Rozdział 5. Komunikowanie się podczas rozmów kwalifikacyjnych

5.1. Etap I. Powitanie i wprowadzenie do rozmowy
5.2. Etap II. Rozmowa właściwa
5.3. Etap III. Zamknięcie rozmowy i pożegnanie

Bibliografia

288 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022