ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.00 42,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPUTER W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWYCH


HUK T.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ideą przewodnią książki jest prezentacja, analiza i wskazanie znaczenia koncepcji edukacji skupionej na kształtowaniu umiejętności kluczowych. Wymaga to odmiennych podejść do procesu organizacji nauczania oraz nowych kompetencji nauczycieli. Podejście to umożliwia w konsekwencji osobom młodym przygotowanie się do dalszej nauki oraz dorosłego życia i podjęcia pracy zawodowej. Osobom dorosłym zapewnia możliwości rozwijania i aktualizowania ukształtowanych umiejętności poprzez korzystanie z oferty edukacji ustawicznej w tworzącym się społeczeństwie wiedzy.

Umiejętności kluczowe dotyczą:
- planowania, organizacji i oceny własnej nauki,
- komunikowania się i współdziałania w zespole,
- twórczego rozwiązywania problemów,
- wykorzystania informacji i posługiwania się technologią informacyjną,
- połączenia wiedzy z praktyką,
- rozwijania zainteresowań i sprawności umysłowych oraz rozwiązywania konfliktów.


Spis treści:

Słowo wstępne
Wstęp

Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a umiejętności
1.1. Edukacyjny wymiar pojęcia "umiejętności"
1.2. Kompetencje kluczowe w systemach edukacyjnych krajów Unii Europejskiej

Rozdział 2. Miejsce komputera w teoriach kształtowania umiejętności
2.1. Kognitywne teorie nauczania
2.1.1. Teoria rozwoju poznawczego dziecka Jeana Piageta
2.1.2. Kognitywny model Lwa Wygotskiego
2.1.3. Koncepcja procesu nauczania - uczenia się Seymoura Paperta
2.2. Aspekty społeczne i kulturowe w teorii uczenia się Jerome S. Brunera
2.3. Teoria nauczania programowanego
2.4. Teoria równoległego i rozproszonego modelu przetwarzania informacji
2.5. Teoria wielostronnego kształcenia
2.7. Style uczenia się i nauczania
2.7.1. Style uczenia się
2.7.2. Style nauczania

Rozdział 3. Identyfikacja umiejętności kluczowych na drugim etapie kształcenia w szkole podstawowej
3.1. Planowanie, organizacja i ocena własnej nauki
3.2. Umiejętność komunikowania się
3.3. Współdziałanie w zespole i praca w grupie
3.4. Twórcze rozwiązywanie problemów
3.5. Wykorzystanie informacji i posługiwanie się technologią informacyjną
3.6. Połączenie wiedzy z praktyką
3.7. Rozwijanie zainteresowań i sprawności umysłowych
3.8. Rozwiązywanie konfliktów

Rozdział 4. Komputerowe wspomaganie kształtowania umiejętności kluczowych w szkole podstawowej
4.1. Rodzaj sprzętu komputerowego
4.2. Cechy i funkcje oprogramowania edukacyjnego

Rozdział 5. Metodyczne aspekty nauczania informatyki w szkole podstawowej
5.1. Analiza podstawy programowej z informatyki w szkole podstawowej
5.2. Metody wykorzystywane w nauczaniu informatyki w klasach IV-VI
5.3. Ocena i pomiar umiejętności kluczowych uczniów
5.4. Charakterystyka uwarunkowań związanych z kształtowaniem umiejętności kluczowych

Rozdział 6. Planowanie i przygotowanie procesu kształtowania umiejętności kluczowych

Rozdział 7. Edukacyjne postulaty w procesie kształtowania umiejętności kluczowych

7.1 Wnioski praktyczne

Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz wykresów i rysunków
Wykaz aneksów
Aneks 1. Arkusz oceny prezentacji
Aneks 2. Scenariusze zajęć z informatyki w procesie kształtowania umiejętności kluczowych
Temat: Prawa i obowiązki użytkownika szkolnej pracowni komputerowej
Temat: Zasady przygotowania prezentacji multimedialnej
Temat: Przydatne strony w Internecie. Wykorzystanie elementów importowanych
Temat: Porządkowanie danych pozyskanych z Internetu
Temat: Pozyskiwanie informacji z wykorzystaniem urządzeń Technologii Informacyjnej
Temat: Zastosowanie poczty i komunikatorów internetowych do przekazu informacji w postaci tekstowej, graficznej, dźwiękowej i wideo
Temat: Wykorzystanie sieci lokalnej w pozyskiwaniu potrzebnych informacji
Temat: Projektowanie i przygotowanie prezentacji multimedialnej
Temat: Pokaz i ocena prezentacji multimedialnej

224 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022