ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA TOM 2. PEDAGOGIKA WOBEC EDUKACJI, POLITYKI ŚWIATOWEJ I BADA


RED. ŚLIWERSKI B.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 79.90 Twoja cena  75,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki, efekt współpracy międzynarodowego grona Autorów z całej Europy. Obok siebie znajdują się tu teksty Autorów z Anglii, Czech, Finlandii, Niemiec, Polski, Włoch, Szwajcarii.

Publikacja składa się z trzech tomów. Pierwszy jest poświęcony podstawom nauk o wychowaniu, czyli historii wychowania, wprowadzeniu we współczesne rozważania, czym jest pedagogika i jakie są jej główne kierunki, oraz zagadnieniom modeli wychowania, wynikającym z przekonania, że wychowanie jest podstawą egzystencji człowieka. Tom wieńczą rozważania o charakterze aksjologicznym, uzupełniającym prezentację podstaw pedagogiki o kwestie etyczne.

Tom drugi ukazuje funkcje, jakie pedagogika pełni w stosunku do edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Mamy zatem podstawy metodologii badań w zakresie pedagogiki, socjologiczne i porównawcze ukazanie stanu pedagogiki i edukacji w różnych krajach, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Unii Europejskiej. Poznajemy też podstawy dydaktyki szkolnej w ciekawie zaprezentowanym modelu, psychologię kształcenia, która wspiera ową dydaktykę, dowiadujemy się, jaka jest rola współczesnego nauczyciela i jego tożsamość oraz w jakich warunkach prawnych przychodzi mu działać.


Spis treści:

Rozdział 7 - Metody badań pedagogicznych
Wprowadzenie
Nauki o wychowaniu jako obszar badań empirycznych
Początki badań pedagogicznych
Naukowe badania pedagogiczne a interwencja pedagogiczna. Pedagogiczne badania w działaniu
Jakościowe metody badawcze w naukach o wychowaniu
Trangulacja metod w badaniach pedagogicznych
Podsumowanie

Rozdział 8 - Pedagogika porównawcza
Wprowadzenie
Zagadnienia teoretyczne pedagogiki porównawczej
Systemy szkolne na świecie i ich typologia
Modele szkolnictwa wyższego w Europie
Wstępne kształcenie nauczycieli w starych krajach UE
Zarządzanie szkolnictwem w krajach UE
Podsumowanie

Rozdział 9 - Dydaktyka szkolna
Wprowadzenie
W kierunku modelu dydaktyki szkolnej
Dydaktyka oraz proces nauczania, nauki i uczenia się
Model dydaktyki szkolnej
Dydaktyka szkolna a teoria uczenia się
Poznawcza teoria uczenia się
Kognitywizm
Pedagogiczne implikacje kognitywistycznej teorii uczenia się
Podsumowanie

Rozdział 10 - Psychologiczne podstawy kształcenia
Wprowadzenie
Przedmiot psychologii kształcenia
Badanie uczenia się i jego uwarunkowań
Opracowanie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej
Warunki efektywnej pracy dydaktycznej
Podsumowanie

Rozdział 11 - Pedeutologia
Historyczny rozwój zawodu
Definicja zawodu nauczyciela
Rozwój zawodowy i życiowy nauczycieli
Myślenie i postępowanie nauczycieli
Kształcenie nauczycieli
Kompetencje nauczycieli
Podsumowanie

Rozdział 12 - Socjologia edukacji
Wprowadzenie
Różnice, nierówności i proces edukacyjny
Edukacja, gospodarka i klasa społeczna
Edukacja, państwo i status
Podsumowanie

Rozdział 13 - Prawo oświatowe
Definicje podstawowych pojęć
Prawo oświatowe
Prawa dziecka
Podsumowanie

523 strony, B5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022