"Czytelnik otrzymuje wartościowy podręcznik akademicki z zakresu
pedagogiki specjalnej, starannie prezentujący zagadnienia opieki nad osobami
niepełnosprawnymi. Na szczególną uwagę zasługują analizy zjawisk wychowania i
kształcenia, charakterystyka instytucji pedagogiki specjalnej oraz
pedagogiczno-psychologiczne diagnostyki i poradnictwa. Osobne miejsce zajmuje problematyka
integracji w przedszkolach i systemie szkolnym z uwzględnieniem wsparcia społecznego
oraz kształtowania kompetencji społecznych".
Z recenzji prof. J. Stochmiałka
Podręcznik jest starannie przygotowony do pracy ze studentami na zajęciach z zakresu
pedagogiki specjalnej.
Spis treści:
Przedmowa do wydania polskiego
Wstęp do wydania piątego
Wstęp do wydania trzeciego
Wstęp do wydania pierwszego
Wprowadzenie
1. Ortopedagogika - system w okresie przemian
2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości
3. Podstawy antropologiczne
4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje
5. Paradygmat systemowo-ekologiczny
6. Integracja jako niejednoznaczna zasada
7. Zakres działania ortopedagogicznego
Bibliografia
Indeksy
533 strony, B5, oprawa twarda