Celem książki „Rozwój daje radość” jest omówienie różnych poziomów
funkcjonowania dzieci głęboko upośledzonych oraz przedstawienie zasad postępowania z
nimi.
Autorzy, oprócz szczegółowego omówienia rozmaitych zajęć, m. in.:
muzykoterapii, zajęć muzyczno-rytmicznych, stymulacji polisensorycznej, stymulacji
wzroku i słuchu, chromatoterapii, pracy nad poczuciem schematu ciała, przedstawiają:
1) podstawowe zasady postępowania dla nauczycieli i rodziców w pracy z osobami
niepełnosprawnymi ruchowo,
2) propozycje prowadzenia dokumentacji dzieci wraz ze wzorami kart diagnostycznych,
3) udział rodziny w edukacji dziecka.
Książka jest podręcznikiem, który stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną dla
nauczycieli i rodziców, którzy podejmują się tak trudnego zadania, jakim jest terapia
dzieci upośledzonych w stopniu głębokim.
Spis treści:
I. Komunikacja
II. Terapia indywidualna
III. Samodzielne jedzenie i kontrola potrzeb fizjologicznych
IV. Zajęcia w grupie
V. Dokumentowanie pracy
VI. Zestawy ćwiczeń
Aneks-Karty obserwacyjne
256 stron, B5, oprawa miękka