Książka adresowana do studentów, uczniów szkół średnich, rodziców, nauczycieli
i pedagogów.
Książka pomaga opanować techniki skutecznego uczenia się. Opisuje operacje
myślowe potrzebne do zrozumienia i zapamiętania materiału, który jest przerabiany na
wyższych uczelniach i szkołach średnich. Opisuje też typowe problemy studentów z
motywacją i podaje pewne sugestie, jak sobie z nimi radzić.
Opanowanie zasad i technik opisanych w niniejszej książce pomoże uczyć się
wydajniej i uzyskiwać lepsze oceny.
Nie wystarczy wiedzieć, że trzeba zrozumieć temat, zadawać pytania czy przypomnieć
sobie przeczytany materiał. Trzeba wiedzieć, jak konkretnie wykonać te zadania i – co
równie ważne- w jaki sposób można samemu ocenić, czy wykonuje się je prawidłowo.
Podobnie w odniesieniu do motywacji nie wystarczy powiedzieć studentom, aby byli
dojrzali, wyznaczali cele, nie denerwowali się podczas egzaminu lub, aby uczyli się na
własnych błędach. Trzeba wiedzieć jak tego dokonać w praktyce.
Fragment recenzji: Lee M. Piersona:
“Książka Locke`a jest zwięzłą prezentacją skutecznych metod uczenia się. Autor
przedstawia co najmniej jeden ważny temat (monitorowanie swojej nauki, tj. świadome
kontrolowanie efektywności swojego wysiłku umysłowego), którego nie napotkałem w
innych publikacjach tego typu.
Ta książka okazała się bardzo użyteczna na prowadzonych przeze mnie zajęciach
praktycznych z umiejętności posługiwania się umysłem.”
Edwin A. Locke jest profesorem na Uniwersytecie w Maryland i
absolwentem Harvardu. Autor licznych książek i artykułów z dziedziny psychologii i
biznesu. Międzynarodowe uznanie zapewniły mu badania w dziedzinie stawiania celów i
motywacji w pracy.
Prezentowane w książce metody efektywnego uczenia się są wynikiem wieloletnich
badań przeprowadzonych z udziałem studentów wyższej uczelni.
186 stron, oprawa miękka