ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NARYSUJ SWOJE MYŚLI JAK SKUTECZNIE PREZENTOWAĆ I SPRZEDAWAĆ POMYSŁY NA


ROAM D. / KARTCE PAPIERU

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 36.65 Twoja cena  34,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Graficzne przedstawienie idei
  • Wykorzystanie wrodzonych predyspozycji zmysłu wzroku
  • Najważniejsze biologiczne narzędzia myślenia wizualnego
  • Sześć podstawowych modeli rysunków -- kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego

Rysujesz od zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji -- wszystko zaczęło się od dzieł wykonywanych świecowymi kredkami. Dziś również często tworzysz: szkic mapy dojazdu do dentysty, serce ze strzałą, kreślone palcem na piasku, bazgroły na marginesach notatek szkoleniowych. O ile łatwiej jest przekazać skomplikowaną treść za pomocą zaledwie kilku kresek! A teraz wyobraź sobie, że każdy biznesowy problem można przedstawić jaśniej za pomocą rysunku.

Wszyscy rodzimy się z talentem do myślenia wizualnego -- nie próbuj przekonywać, że nie potrafisz rysować! Już Michał Anioł powiedział: "Umiejętność rysunku jest źródłem i istotą samego malarstwa, rzeźby i architektury, i wszelkiego przedstawienia podpadającego pod zmysły. (...) Rysownik, który stanie się panem tej umiejętności, ma w rękach skarb nieoszacowany". Jednak my nie wymagamy aż takiego mistrzostwa -- wystarczy, że potrafisz narysować kwadrat, strzałkę, ludzika. Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? Popatrz na przykład Herba Kellehera. Głowił się on, w jaki sposób pokonać linie lotnicze funkcjonujące według modelu tradycyjnego. W pewnej chwili chwycił za długopis i serwetkę. Narysował trzy kropki, reprezentujące Dallas, Houston i San Antonio. Dodał trzy proste strzałki, symbolizujące bezpośrednie połączenia lotnicze między tymi miastami. Nie tylko rozwiązał w ten sposób swój problem, lecz również zapewnił sobie doskonały sposób przekonania do swojego pomysłu klientów i inwestorów.

Właściwie wykorzystany prosty rysunek na zwykłej serwetce może okazać się potężniejszy niż Excel czy PowerPoint. Może pomóc nam skrystalizować pomysły, myśleć nieszablonowo i przekazywać wyciągnięte wnioski w taki sposób, aby inni ludzie chwycili je w lot.

  • Sprawdź, czy reprezentujesz osobowość czarnego pióra, czy żółtego zakreślacza. A może jesteś czerwonym długopisem?
  • Zdobądź MBA z myślenia wizualnego.
  • Naszkicuj swój sukces!

Spis treści:

 

Część I: Wprowadzenie
Każdy, zawsze, wszędzie: Rozwiązywanie problemów za pomocą rysunków

  • 1. Zupełnie nowy sposób patrzenia na biznes (9)
  • 2. Jakie problemy, jakie rysunki i kim jesteśmy "my"? (21)
  • 3. Ryzyko, które zawsze się opłaca, czyli cztery etapy myślenia wizualnego (45)

 

Część II: Odkrywanie pomysłów
Lepiej patrzeć, ostrzej widzieć, dalej sięgać wyobraźnią, czyli zasady i narzędzia skutecznego myślenia wizualnego

  • 4. Dziękuję, tylko oglądam (61)
  • 5. Sześć sposobów widzenia (87)
  • 6. SQVID, czyli zajęcia z wyobraźni stosowanej (115)
  • 7. Modele pokazywania (151)

 

Część III: Rozwijanie pomysłów
MBA z myślenia wizualnego, czyli jak wykorzystać myślenie wizualne w praktyce

  • 8. Pokazywanie i MBA z myślenia wizualnego (171)
  • 9. Kim są nasi klienci, czyli rysunki rozwiązujące problemy typu kto/co (177)
  • 10. Ilu kupuje? Rysunki rozwiązujące problemy typu ile (189)
  • 11. Gdzie szukać klientów? Rysunki rozwiązujące problemy typu gdzie (203)
  • 12. Kiedy możemy wprowadzić usprawnienia? Rysunki rozwiązujące problemy typu kiedy (227)
  • 13. W jaki sposób poprawić nasze wyniki? Rysunki rozwiązujące problemy typu jak (247)
  • 14. Po co w ogóle się w to bawić? Rysunki rozwiązujące problemy typu dlaczego (255)

 

Część IV: Przekonywanie do pomysłów
Czas pochwalić się naszym dorobkiem

  • 15. Wszystkiego, co wiem o biznesie, nauczyłem się podczas prezentacji (273)
  • 16. Wyciąganie wniosków... za pomocą rysunków (291)

 

Podziękowania (297)
Dodatek A. Myślenie wizualne w ujęciu naukowym (301)
Dodatek B. Zasobnik dla osób zainteresowanych myśleniem wizualnym (313)


320 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022