ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W PRAKTYCE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW


ŁOBEJKO ST. PIERŚCIONEK ZD.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 43.00 Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Rozwój gospodarczy Polski w coraz większym stopniu stymulują przedsiębiorstwa wkraczające i skutecznie konkurujące na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynników zdobywania przewagi konkurencyjnej umożliwiających stabilny rozwój przedsiębiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego też bardzo ważnym zagadnieniem staje się poznanie, w jaki sposób wyłaniająca się nowa klasa polskich przedsiębiorstw skutecznie konkurujących na rynkach europejskich tworzy i rozwija źródła swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat procesów i mechanizmów tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasobów i umiejętności stanowiących źródło przewagi konkurencyjnej może pomóc w procesie dalszego zwiększania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jej posiadanie staje się obecnie warunkiem koniecznym do prawidłowego stosowania nowoczesnych metod i narzędzi umożliwiających tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności.

Ważną rolę w tym procesie odgrywa poziom zaawansowania zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Jest on wypadkową poziomu wiedzy posiadanej przez polskich menedżerów oraz systemowych rozwiązań stymulujących zarządy przedsiębiorstw do podjęcia stosownych działań.

Wiedza płynąca z poznania źródeł konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach UE, sposobów i metod ich kreowania oraz miejsca i roli w procesie zarządzania strategicznego powinna stanowić podstawę zarówno do zwiększania liczby przedsiębiorstw zdobywających rynki europejskie, jak i umacniania już zdobytej pozycji rynkowej. W tym dynamicznie rozwijającym się procesie internacjonalizacji działalności gospodarczej istotną rolę odgrywa umiejętne wykorzystanie teorii zarządzania strategicznego.

 


Spis treści:

 

Wstęp

 

1. Teorie źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz ich postrzeganie przez praktyków

1.1. Tradycyjne i nowe koncepcje źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa

1.2. Wiodące zasobowe koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa

1.3. Postrzeganie źródeł konkurencyjności przez badaczy oraz praktyków

 

2. Założenia i metody badania źródeł konkurencyjności przedsiębiorstw

Wprowadzenie

2.1. Najważniejsze badania krajowe w zakresie źródeł konkurencyjności przedsiębiorstw

2.2. Koncepcja badania źródeł konkurencyjności w opinii menedżerów polskich przedsiębiorstw

2.2.1. Ogólne założenia

2.2.2. Opracowanie kwestionariusza ankiety

2.2.3. Dobór przedsiębiorstw do badań ankietowych oraz do badań metodą wywiadu

2.2.4. Charakterystyka próby badawczej

Podsumowanie

 

3. Poziom świadomości menedżerów w zakresie zarządzania strategicznego w polskich przedsiębiorstwach

Wprowadzenie

3.1. Wzorce zaangażowania menedżerów w zarządzanie strategiczne

3.2. Wskaźniki zaangażowania menedżerów w zarządzanie strategiczne

3.3. Wybrane badania dotyczące zaangażowania polskich menedżerów w działania o charakterze strategicznym

3.4. Ocena zaangażowania menedżerów najwyższego i średniego szczebla w zarządzanie strategiczne - weryfikacja empiryczna

3.4.1. Założenia badania

3.4.2. Ocena poziomu zaangażowania czasu kadry kierowniczej w zarządzanie strategiczne

3.4.3. Ocena rzeczywistego zaangażowania kadry menedżerskiej w zarządzanie strategiczne

Podsumowanie

 

4. Źródła konkurencyjności przedsiębiorstwa w opinii menedżerów

Wprowadzenie

4.1. Czynniki i mechanizmy wewnętrzne konkurencyjności przedsiębiorstw

4.2. Identyfikacja ukrytych i unikalnych źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa

4.3. Czynniki i mechanizmy wewnętrzne powiązane z wartościami preferowanymi przez odbiorców

4.4. Wiedza menedżerów o czynnikach i mechanizmach konkurencyjności przedsiębiorstwa

Podsumowanie

 

5. Tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności w praktyce

Wprowadzenie

5.1. Metody tworzenia i rozwijania konkurencyjnych zasobów i umiejętności

5.2. Cele badania oraz opis zastosowanej metody badawczej

5.3. Analiza metod tworzenia i rozwijania konkurencyjnych zasobów i umiejętności w praktyce zarządzania w polskich przedsiębiorstwach

Podsumowanie

 

6. Uwarunkowania i bariery wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw

Wprowadzenie

6.1. Uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw

6.1.1. Klasyfikacja czynników

6.1.2. Zmiany w otoczeniu zewnętrznym przedsiębiorstw w opinii ekspertów i przedsiębiorców

6.2. Wewnętrzne bariery wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw . . . . 204

6.3. Bariery wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw tkwiące w otoczeniu zewnętrznym

6.3.1. Zewnętrzne otoczenie krajowe

6.3.2. Zewnętrzne otoczenie międzynarodowe

6.4. Kierunki działań wspomagających wzrost konkurencyjności polskich przedsiębiorstw

Podsumowanie

 

7. Ocena zaawansowania zarządzania strategicznego w praktyce polskich przedsiębiorstw

Wprowadzenie

7.1. Kryteria zastosowania zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie

7.2. Zakres problematyki strategicznej w badanych przedsiębiorstwach

7.3. Metody opracowywania przedsięwzięć rozwojowych w badanych przedsiębiorstwach

7.4. Sposób postrzegania przez menedżerów czynników i mechanizmów (źródeł) konkurencyjności

7.5. Dodatkowe kryteria oceny zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie

Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Załączniki


296 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022