cena netto + 5% vat.
Podręcznik stanowi usystematyzowane kompendium wiedzy z zakresu teorii i
praktyki zintegrowanych informatycznych systemów zarządzania wsparte szeroką gamą
studiów przypadku.
Autorzy, Zbigniew Banaszak, Sławomir Kłos, Janusz Mleczko, omówili w nim
kwestie obejmujące zagadnienia automatyzacji metod technicznego i organizacyjnego
przygotowania produkcji, planowania zapotrzebowania materiałowego, zarządzania
zdolnościami produkcyjnymi, zarządzania procesowego i sterowania operatywnego oraz
struktury i funkcjonowania informatycznych zintegrowanych systemów zarządzania klasy MRP
I, MRP II i ERP.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Przepływ produkcji
1.1. Zasoby i procesy
1.1.1. Wyrób i jego baza wiedzy
1.1.2. Zasoby w przedsiębiorstwie
1.1.3. Struktury wyrobów
1.1.4. Definicje procesów wytwarzania
1.1.5. Modele zarządzania produkcją
1.1.6. Zarządzanie zdolnościami produkcyjnymi
1.1.7. Kalkulacje planowanego kosztu wytworzenia
1.2. Zarządzanie logistyczne
1.2.1. Przesłanki zarządzania logistycznego
1.2.2. Infrastruktura środków transportu i składowania
1.2.3. Metody sterowania zapasami
1.3. Współczesne systemy zarządzania TPP
1.3.1. Zintegrowane systemy informatyczne
1.3.2. Obsługa Technicznego Przygotowania Produkcji
1.3.3. Obsługa wybranych branż
1.4. Podsumowanie
1.5. Zadania i pytania kontrolne
Rozdział 2. Strategie zarządzania przepływem produkcji
2.1. JIT
2.1.1. Sterowanie przepływem materiałów
2.1.2. Możliwości i ograniczenia
2.2. ERP
2.2.1. Sterowanie przepływem materiałów
2.2.2. Możliwości i ograniczenia
2.3. OPT/TOC
2.3.1. Sterowanie przepływem materiałów
2.3.2. Możliwości i ograniczenia
2.4. Zasady strategii zarządzania przepływem produkcji
2.5. Podsumowanie
2.6. Zadania i pytania kontrolne
Rozdział 3. Systemy informatyczne zarządzania
3.1. Wprowadzenie do zarządzania danymi i przetwarzania informacji
3.1.1. Pojęcie danych i informacji
3.1.2. Informacje i decyzje w procesach zarządzania
3.1.3. Proces informacyjny zarządzania
3.1.4. Pojęcie systemu informacyjnego i informatycznego przedsiębiorstwa
3.1.5. Struktura systemu informatycznego
3.1.6. System informatyczny jako narzędzie wspomagające zarządzanie
3.2. Technologie systemów informatycznych zarządzania
3.2.1. Baza danych jako podstawowy element systemów informatycznych
3.2.2. Infrastruktura sieciowa systemu informatycznego zarządzania
3.2.3. Interfejs użytkownika i formy prezentacji danych
3.2.4. Urządzenia peryferyjne i systemy identyfikacji
3.2.5. Standardy elektronicznej wymiany danych między systemami informatycznymi
3.2.6. Internet i intranet a informatyczne systemy zarządzania
3.2.7. Systemy przetwarzania danych, hurtownie danych i Business Intelligence
3.2.8. Informatyczne systemy wspomagania zarządzania procesowego
3.3. Charakterystyka informatycznych systemów wspomagających zarządzanie obszarami
funkcjonalnymi przedsiębiorstwa
3.3.1. Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie sprzedażą i systemy
zarządzania relacjami z klientami (CRM)
3.3.2. Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie w obszarach konstrukcji
i technologii (PLM)
3.3.3. Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie zaopatrzeniem i gospodarką
magazynową (MRP)
3.3.4. Informatyczne systemy wspomagające planowanie i sterowanie produkcją (MRP
II)
3.3.5. Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie gospodarką narzędziową
i remontową
3.3.6. Systemy wspomagające zarządzanie produkcją (MES)
3.3.7. Systemy zarządcze informowania kierownictwa
3.4. Informatyczne systemy wspomagające logistykę
3.4.1. System informacyjny w systemie logistycznym przedsiębiorstwa
3.4.2. Funkcjonalność systemów zarządzania łańcuchem dostaw SCM
3.4.3. Funkcjonalność systemów obsługi magazynu
3.4.4. Kierunki rozwoju systemów SCM
3.5. Podsumowanie
3.6. Pytania i zadania kontrolne
Rozdział 4. Komputerowo zintegrowane zarządzanie
4.1. Komputerowo zintegrowane wytwarzanie
4.1.1. Zarządzanie z wykorzystaniem narzędzi kontrolingowych
4.1.2. Zarządzanie w małych i średnich przedsiębiorstwach
4.1.3. Bezpieczeństwo danych w systemach informatycznych
4.2. Zarządzanie operacyjne
4.2.1. Planowanie krótkoterminowe
4.2.2. Studium przypadku — sterowanie przepływem produkcji implementujące algorytm
kanban
4.2.3. Funkcjonalności dyspozytorsko-operatorskie
4.2.4. E-gospodarka
4.2.5. Organizacje wirtualne
4.3. Wdrażanie ZISZ w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach
4.3.1. Potrzeby przedsiębiorstwa
4.3.2. System standardowy, czy dedykowany?
4.3.3. Implementacja ZISZ
4.3.4. Harmonogram realizacji wdrożenia
4.3.5. Typowe zagrożenia utrudniające implementację
4.3.6. Studium przypadku — produkcja na zamówienie
4.4. Podsumowanie
4.5. Pytania i zadania kontrolne
Bibliografia
Indeks
256 stron, B5, oprawa miękka