ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWO REGION ROZWÓJ


STRUŻYCKI M. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 65.50 Twoja cena  62,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji.

W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie.

W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z władzami regionu. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Regionalność w procesach zarządzania przedsiębiorstwami

1.1. Istota regionalności a zarządzanie przedsiębiorstwami

1.2. Tożsamość regionalna w budowaniu nowych wartości w przedsiębiorstwach

1.3. Więzi informacyjne i tendencje partnerskie w regionie jako czynnik umocnienia pozycji przedsiębiorstwa

1.4. Globalizacja rynków a tożsamość regionalna

1.5. Aspekty ekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami w regionie

Bibliografia

Rozdział 2. Ewolucja współczesnego przedsiębiorstwa a regionalne aspekty jego funkcjonowania

2.1. Przedsiębiorstwo a region – kontekst merytoryczny i metodyczne implikacje podjętych badań

2.1.1. Wykształcanie się przedsiębiorstwa w systemie społeczno-gospodarczym – główne nurty

2.1.2. Modele funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw – perspektywa systemowych przesłanek ich ewolucji

2.1.3. Region jako środowisko przeobrażeń przedsiębiorstw – wybrane wyznaczniki regionalizmu oraz atrybuty podmiotowości przedsiębiorstw

2.2. Uwarunkowania regionalne a atrybuty przedsiębiorstw i efekty ich działalności – wyniki i wnioski z badań

2.2.1. Uwarunkowania regionalne w przekroju głównych wyznaczników przedsiębiorstwa – wybrane przekroje szczegółowe

2.2.2. Modele funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw – perspektywa uwarunkowań regionalnych

2.2.3. Możliwości i ograniczenia ewolucji współczesnego przedsiębiorstwa w gospodarce regionalnej – wnioski końcowe

Bibliografia

Rozdział 3. Konkurencja jako mechanizm sprawczy rozwoju regionalnego

3.1. Konkurencyjność regionalna

3.2. Zrównoważony rozwój regionalny jako czynnik konkurencji

3.3. Przedsiębiorczość regionalna jako ogniwo w procesach konkurencji

3.4. Kapitał intelektualny a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa w regionie

Bibliografia

Rozdział 4. Tworzenie nowych wartości w przedsiębiorstwie z nastawieniem na wzrost i rozwój

4.1. Uwarunkowania wzrostu i rozwoju przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej i w regionie

4.2. Znaczenie kluczowych czynników sukcesu w rozwoju przedsiębiorstwa

4.3. Znaczenie zarządzania strategicznego w tworzeniu wartości

4.4. Znaczenie zarządzania innowacją w tworzeniu wartości

4.5. Znaczenie strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w tworzeniu wartości

4.6. Szkolenie pracowników jako proces tworzenia nowych wartości

Bibliografia

Rozdział 5. Finansowe formy wspierania rozwoju przedsiębiorstw w regionie

5.1. Wprowadzenie

5.2. Wykorzystanie pomocy publicznej w przedsiębiorstwach

5.3. Wsparcie rozwoju przedsiębiorstw przez samorządy

5.4. Rozwój przedsiębiorstw w regionie a fundusze strukturalne

Bibliografia

Rozdział 6. Harmonizowanie interesów gospodarczych i społecznych jako element strategii przedsiębiorstw

6.1. Strategie regionalne jako podstawa wspierania przedsiębiorczości

6.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako nowa płaszczyzna konkurowania

6.2.1. Umiejscowienie działań CSR w strategii firmy

6.2.2. Korzyści z przyjmowania podejścia społecznie odpowiedzialnego

6.2.2.1. CSR jako obszar wspólnych przedsięwzięć

6.2.2.2. W co warto inwestować?

6.2.3. Próba oceny

6.3. Regionalna administracja gospodarcza i jej rola w rozwoju przedsiębiorstw

Bibliografia

Rozdział 7. Przedsiębiorstwa w rozwoju regionalnym

7.1. Przedsiębiorstwo na rynku lokalnym, regionalnym i globalnym

7.1.1. Zmiany terytorialnego zasięgu działania przedsiębiorstw

7.1.2. Uwarunkowania zasięgu działania rynkowego przedsiębiorstw

7.1.3. Strategie rozszerzania zasięgu terytorialnego działania przedsiębiorstwa

7.1.4. Efekty rozszerzenia zasięgu terytorialnego działania przedsiębiorstw

7.2. Przedsiębiorstwo w rozwoju regionalnym – metody oceny pozycji przedsiębiorstw

7.2.1. Problemy rozwoju regionalnego

7.2.2. Finansowe i statystyczne mierniki oceny pozycji przedsiębiorstw w regionie

7.3. Empiryczna weryfikacja metod oceny pozycji przedsiębiorstw w regionie

7.3.1. Efektywnościowe zróżnicowanie przedsiębiorstw w regionie

7.3.2. Współczynnik koncentracji przychodów

7.3.3. Taksonomiczna ocena pozycji przedsiębiorstwa w regionie
Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel


264 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022