ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.90 56,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPENSACJA SZKÓD KOMUNIKACYJNYCH TRAFFIC ACCIDENT COMPENSATION


LUDWICHOWSKA K. RED. /NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA UBEZPIECZENIOWE/

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 59.90 Twoja cena  56,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat,


Publikacja jest cennym źródłem wiedzy na temat nowoczesnych osiągnięć w dziedzinie kompensacji szkód komunikacyjnych.

Zawiera 18 rozdziałów opracowanych przez przedstawicieli nauki i praktyków z kraju i zagranicy; artykuły anglojęzyczne opatrzono obszernymi streszczeniami w języku polskim. Pierwsza część poświęcona jest rozwiązaniom o charakterze systemowym w zakresie kompensacji szkód wynikłych z wypadków samochodowych, w tym głównie systemom no-fault, stanowiącym atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnego modelu opartego na odpowiedzialności deliktowej i ubezpieczeniu OC. Część druga obejmuje teksty dotyczące tzw. Bezpośredniej likwidacji szkód komunikacyjnych (realizowanej przez ubezpieczycieli OC poszkodowanych z prawem regresu do ubezpieczycieli sprawców), z powodzeniem funkcjonującej w wielu krajach europejskich i prowadzącej m.in.. Do skrócenia postępowania likwidacyjnego oraz obniżenia kosztów. Książka stanowi przyczynek do dyskusji o reformie obowiązującego systemu. Adresowana jest do kadry kierowniczej zakładów ubezpieczeń i stowarzyszeń branżowych oraz przedstawicieli instytucji nadzoru, a także wykładowców i studentów.



This book is a valuable source of information on modern achievements in the field of traffic accident compensation.

It consists of 18 chapters written by academics and practitioners from Poland and abroad. The first part deals with systemic solutions in the field of traffic accident compensation, and mainly with no-fault compensation schemes, which are an attractive alternative to traditional systems based on tortious liability and compulsory third-party liability insurance. The second part deals primarily with the so-called direct claims settlement, which was successfully introduced in several European countries, and which results in, among other things, the reduction of settlement periods. This publication is intended for the benefit of management boards of insurance companies, insurance associations and supervision authorities, as well as lecturers and students. Its goal is to provoke more discussion on the future of existing traffic accident compensation systems.


Spis treści:/ Table of Contents

Wprowadzenie (Katarzyna Ludwichowska)
Introduction (Katarzyna Ludwichowska)

Przedmowa (Franz Fuchs)

Część I. Rozwiązania systemowe w zakresie kompensacji szkód
Partl. Traffic Accident Compensation - Systemie Solutions

1.Zmierzch odpowiedzialności cywilnej za wypadki samochodowe - iluzja czy rzeczywistość? (Eugeniusz Kowalewski)
1.1.Wprowadzenie
1.2.Polski model kompensacji szkód komunikacyjnych
1.3.Instytucja actio directa i jej systemowe znaczenie
1.4.Zasada akcesoryjności i jej deformacja
1.5.Psychologiczny efekt ubezpieczenia OC
1.6.Ubezpieczenie OC sprawcy jako negatywna przesłanka ius moderandi
1.7.Podsumowanie
Summary. The Decline of Civil Liability for Traffic Accidents - lllusion or Reality?

2.Koncepcja no-fault w kompensacji szkód komunikacyjnych (Katarzyna Ludwichowska)
2.1.Uwagi terminologiczne
2.2.Istota modelu no-fault
2.3.No-fault w praktyce
2.4.Uwagi końcowe
Summary. The Concept of No-Fault in Traffic Accident Compensation

3.No-Fault Automobile Insurance in Canada: Recent Trendsand Legał Issues (Barbara Billingsley)
3.1.Introduction
3.2.Canada\'s Systems of Comprehensive Automobile Insurance: The No-Fault/Tort Law Balance
3.3.Canadian Court Rulings on Issues Relevant to the No-Fault/Tort Balance
3.4.Conclusion
Streszczenie. Ubezpieczenie komunikacyjne no-fault w Kanadzie: najnowsze trendy i problemy prawne

4.No-Fault Automobile Insurance in the United States (Laureen Regan)
4.1.Introduction
4.2.Tort versus No-Fault: An Examination of the Evidence
4.3.No-Fault Case Studies
4.4.Conclusion
Streszczenie. Ubezpieczenie komunikacyjne no-fault w Stanach Zjednoczonych

5.The Belgian Traffic Accident Compensation System (Caroline Van Schoubroeck)
5.1.Introduction: Two Compensation Regimes for Traffic Accidents
5.2.Key Features of the Common Regime of Tort Law and Liability Insurance
5.3.Traffic Accidents Involving a Motor Vehicle
5.4.Finał Observations
Streszczenie. Belgijski system kompensacji szkód komunikacyjnych

6.Traffic Accident Compensation in Sweden (Erland Strómback)
6.1.Introductory Remarks
6.2.Evolution of the Traffic Accident Compensation System
6.3.The Traffic Damage Act of 1975
6.4.Relationship to the Law of Torts
6.5.Summary of Advantages of the Swedish Traffic Insurance System in Comparison with a Tort Liability System
Streszczenie. Kompensacja szkód wynikłych z wypadków samochodowych w Szwecji

7.Main Features of the Norwegian Traffic Accident Compensation System (Roger Stenseth)
7.1.Principles of Liability
7.2.Motor Vehicle Liability Act: Scope of Application and the Main Rules
7.3.Role of the Injured Party: Contributory Conduct
7.4.Conclusions
Streszczenie. Podstawowe cechy norweskiego systemu kompensacji szkód komunikacyjnych

8.Traffic Accident Compensation in Denmark (Ginnie Viberg)
8.1.Background
8.2.Scope of Cover
8.3.Compensation. Reduction of Damages
8.4.Insurance Fraud
8.5.Scenarios
8.6.Uninsured Motor Vehicles in Accidents
Streszczenie. Kompensacja szkód wynikłych z wypadków samochodowych w Danii

9.Roszczenie o zadośćuczynienie na podstawie art. 446 § 4 kodeksu cywilnego na tle doświadczeń europejskich (Ewa Bagińska)
9.1.Wprowadzenie
9.2.Modele normatywne roszczenia o zadośćuczynienie pieniężne z tytułu śmierci osoby bliskiej
9.3.Przesłanki roszczenia o zadośćuczynienie
9.4.Krąg osób legitymowanych
9.5.Rozmiar zadośćuczynienia
Summary. The Claim for Non-Pecuniary Loss based on Art. 446 § 4 of the Polish Civil Code against the Background of European Practices

Część II. Nowoczesne rozwiązania w zakresie likwidacji szkód
Part II. Modern Solutions in the Field of Claims Settlement

10.Direct Claims Settlement System in Third-Party Motor Insurance in Belgium (Daniel Frala)
10.1.When and Why Did We Introduce This System?
10.2.What Are the Main Objectives of the System?
10.3.The Expertise Agreement
10.4.The RDR Agreement
10.5.The Agreement on Settling Reimbursement Payments
10.6.Conclusion
Streszczenie. System bezpośredniej likwidacji szkód komunikacyjnych w Belgii

11.Direct Claims Settlement System in Third-Party Motor Insurance in Italy (Giuseppe Pietrafesa, Fabiola Cipolloni)
11.1.The Italian Direct Reimbursement Scheme
11.2.The Role of Consap
Streszczenie. System bezpośredniej likwidacji szkód komunikacyjnych we Włoszech

12.Direct Claims Settlement System in Third-Party Motor Insurance in Spain (Antonio Guardiola, ManuelMascaraque)
12.1.Main Figures
12.2.Direct Indemnity Agreements
12.3.CICOS (Computer Centre for Loss Compensation)
12.4.Manual de Criterios
12.5.Technical Office
12.6.Other Direct Claims Settlement Systems: SDM
12.7.Impact of the Agreements on the Insurance Market
Streszczenie. System bezpośredniej likwidacji szkód komunikacyjnych w Hiszpanii

13.Direct Claims Settlement System in Third-Party Motor Insurance in Greece (George S. Tzaniś)
13.1.Introduction
13.2.The Direct Settlement Agreement
13.3.Conclusion
Streszczenie. System bezpośredniej likwidacji szkód komunikacyjnych w Grecji

14.Direct Claims Settlement System in Third-Party Motor Insurance in Russia (EvgenyVasiliev)
14.1.Introduction
14.2.The Agreement on Direct Compensation of Losses
14.3.Financial Guarantees
14.4.Operation of the System
14.5.Conclusion
Streszczenie. System bezpośredniej likwidacji szkód komunikacyjnych w Rosji

15.Bezpośrednia likwidacja szkód - aspekty prawnoporównawcze (Marek Monkiewicz)
15.1.Uwagi wprowadzające
15.2.Systemy bezpośredniej likwidacji szkód w wybranych państwach - porównanie rozwiązań
15.3.Uwagi końcowe
Summary. Comparative Analysis of Direct Claims Settlement Schemes

16.Kilka uwag o aspektach prawnych wprowadzania "bezpośredniej" likwidacji szkód w Polsce (Justyna Orlicka, Marcin Orficki)
16.1.Uwagi ogólne
16.2.Uwagi terminologiczne
16.3.Nowe prawo czy porozumienie ubezpieczycieli?
16.4.Fundamentalny warunek: prawo wyboru sposobu likwidacji szkody
16.5.Prawo do sądu
16.6.Rozliczenia ubezpieczycieli: regres w wysokości rzeczywiście
wypłaconych odszkodowań czy ryczałt?
16.7.Bezpośrednia likwidacja szkód a prawo konkurencji
Summory. A Few Remarks on the Legał Implications of Introducing "Direct" Claims Settlement in Poland

17.O doktrynalnych założeniach produktu ubezpieczeniowego i algorytmu likwidacji szkody (Romuald Holly)
17.1.Likwidacja szkód w praktyce ubezpieczeniowej - problem techniczno-proceduralny czy doktrynalno-legislacyjny
17.2.Likwidacja szkód - wedle reguł prawa czy wolnego rynku?
17.3.Konsekwencje likwidacji uproszczonej
17.4.Likwidacja szkody w świetle ubezpieczeniowej doktryny
17.5.Likwidacja szkody w algorytmie na umowę usługi ubezpieczenia
Summary. On Doctrinal Assumptions Concerning Insurance Products and the Algorithm for Loss Adjustment

18.Consumer Motor Insurance Disputes in the United Kingdom (Peter Hinchliffe)
18.1.Background in the United Kingdom
18.2.The Financial Ombudsman Service Motor Insurance Workload
18.3.Resolving Disputes
18.4.Valuation of Cars That Have Been Written Off
18.5.Third Party Disputes over the Valuation of Cars
18.6.Repairs
18.7.Our Approach to Disputes over the Quality of Repairs, Spares etc
18.8.Independent Motor Experts
18.9.Other Problems in the United Kingdom in Consumer Motor Insurance Disputes
18.10.Conclusion
Streszczenie. Spory konsumenckie dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych w Wielkiej Brytanii


260 stron/pages, B5, oprawa miękka / Paperback

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022