ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYBORY DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO W 2009 R W OKRĘGU DOLNOŚLĄSKO-OPOLS


ALBERSKI R. SOLORZ R. RED./ UWARUNKOWANIA KSZTAŁTOWANIA STRATEGII ...

wydawnictwo: WYD U WROCŁ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 23.50 Twoja cena  22,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Książka jest efektem pracy badawczej nad projektem zatytułowanym "Uwarunkowania kształtowania strategii wyborczych w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku na przykładzie okręgu dolnośląsko-opolskiego”, który był kontynuacją badań prowadzonych przez zespół pracowników Instytutu Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego podczas pierwszych wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2004 roku.

Tym razem zainteresowania badaczy skupiły się przede wszystkim na działaniach strategicznych, podejmowanych przez rywalizujące w 2009 roku partie polityczne. Podstawowym celem prowadzonych w 2009 r. badań była analiza czynników wpływających na strategie wyborcze partii politycznych, biorących udział w wyborach. Autorzy skupili uwagę na wpływie prawa wyborczego do Parlamentu Europejskiego, pozycji partii na polskiej scenie politycznej, modelu partii oraz ich zasobów – szczególnie struktur terenowych, zasobów finansowych, bazy członkowskiej. Badaniu poddane zostały wzorce rekrutacji kandydatów do Parlamentu Europejskiego, modele kampanii wyborczych prowadzonych przez komitety, sposoby pozycjonowania oferty wyborczej


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1. Strategia polityczna i taktyka wyborcza (Halina Lisicka)
Rozdział 2. Wpływ systemu wyborczego na strategie wyborcze (Andrzej Antoszewski)
Rozdział 3. Strategie wyborcze w wyborach do Parlamentu Europejskiego a model organizacji partii (Robert Wiszniowski)
Rozdział 4. Strategia polityczna jako czynnik warunkujący kształt strategii wyborczej ugrupowań startujących w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku. Analiza relacji między komitetami wyborczymi (Dariusz Skrzypiński)
Rozdział 5. Kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego. Wybrane aspekty (Joanna Kozierska)
Rozdział 6. Pozycjonowanie wyborczej oferty partii politycznych jako mechanizm strategiczny (Marzena Cichosz)
Rozdział 7. Mechanizmy rekrutacji kandydatów jako element strategii wyborczej (Radosław Solarz)
Rozdział 8. Wyniki wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie (Robert Alberski)
Zakończenie
Aneks I
Aneks II
Wykaz źródeł
Spis tabel i rycin


176 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022