cena netto + 5% vat.
- Motywuj i utrzymuj dobrych pracowników, nie oferując im dużych bonusów
finansowych
- Stosuj handel wymienny, aby wykorzystać wszystkie środki i dotrzymać
finansowych zobowiązań
- Twórz cenione marki, nie wydając pieniędzy na badania i grupy fokusowe
- Reklamuj swoje dobra i usługi, nie płacąc za to ani grosza
Kryzys ekonomiczny, który odcisnął swoje piętno na praktycznie wszystkich
firmowych budżetach, poważnie zweryfikował myślenie o prowadzeniu biznesu. Recesja
sprawiła, że przedsiębiorstwa musiały zwolnić część pracowników, dokonać cięć
wydatków na marketing oraz ograniczyć inne inwestycje i zakupy. Zarówno dyrektorzy
małych firm, jak i ci, którzy zarządzają największymi korporacjami na świecie, nie
mieli wyjścia — musieli nauczyć się osiągać więcej, mając mniej.
Jako menedżer doskonale wiesz, że nie zawsze trzeba wynajdywać koło od
nowa. Skoro istnieją rozwiązania, które sprawdzają się u Twojego sąsiada, może
warto spróbować ich na własnym podwórku? Jeśli funkcjonują organizacje, dla których
zarządzanie zerowym budżetem i osiąganie sukcesu to chleb powszedni, czas najwyższy
zacząć korzystać z ich doświadczenia.
Przestań więc narzekać na braki finansowe i otwórz swoją firmę na
potęgę zera. Wyzwól w sobie pasję, innowację i kreatywność. Zapytaj sam siebie, co
byś zrobił, gdybyś nie miał nic. Gdybyś zarządzał organizacją społeczną lub
charytatywną. Zdziwisz się, ile pomysłów wpadnie Ci do głowy. W tej książce
znajdziesz jedenaście lekcji, które pozwolą Ci spojrzeć inaczej na swoją firmę — a
może również na organizacje non profit i ludzi, którzy w nich pracują. To także
niezły poradnik dla osób, które już działają w obszarze pro publico bono.
Spis treści:
Wstęp (7)
ROZDZIAŁ 1. Osiągnij więcej, płacąc mniej pracownikom (15)
ROZDZIAŁ 2. Osiągnij więcej dzięki swojej marce (49)
ROZDZIAŁ 3. Osiągnij więcej dzięki ludziom z zewnątrz (77)
ROZDZIAŁ 4. Osiągnij więcej dzięki mądremu formułowaniu prośby (105)
ROZDZIAŁ 5. Zrób więcej dla klientów (133)
ROZDZIAŁ 6. Osiągnij więcej dzięki zarządowi (163)
ROZDZIAŁ 7. Osiągnij więcej dzięki pracownikom (189)
ROZDZIAŁ 8. Osiągnij więcej dzięki swojej historii (213)
ROZDZIAŁ 9. Osiągnij więcej dzięki swoim finansom (243)
ROZDZIAŁ 10. Osiągnij więcej dzięki handlowi wymiennemu (267)
ROZDZIAŁ 11. Osiągnij więcej dzięki innowacji (287)
Podsumowanie (313)
Podziękowania (317)
Skorowidz (321)
328 stron, A5, oprawa miękka