ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKOWANIE W ORGANIZACJACH GOSPODARCZYCH


POTOCKI A. WINKLER R. ŻBIKOWSKA A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 65.60 Twoja cena  62,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


W publikacji czytelnik może odnaleźć odpowiedź na pytania dotyczące istoty, metod, barier i warunków sprawnej komunikacji w obrębie organizacji, jak również w zakresie komunikacji organizacji z otoczeniem.

Pozycja umożliwia zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu tak aktualnych zagadnień związanych z komunikacją, jak: audyt komunikacyjny, komunikacja marketingowa, komunikacja interkulturowa, wykorzystanie komunikacji w zarządzaniu wiedzą oraz negocjacje. W książce omówiono również szereg metod i narzędzi służących usprawnianiu procesów komunikacji wewnętrznej w organizacji.

Publikacja zawiera wiedzę niezbędną osobom zajmującym stanowiska kierownicze bez względu na szczebel zarządzania czy realizowane funkcje.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Potrzeby komunikacyjne w organizacji

1.1. Szkic o komunikowaniu się w organizacji
1.2. Kategoria potrzeby w relacji do systemów
1.3. Obszary potrzeb komunikacyjnych

Rozdział 2. Teoria komunikowania

2.1. Istota i składniki procesu komunikowania się
2.2. Wybrane modele komunikacji

Rozdział 3. Elementy komunikacji interpersonalnej w przedsiębiorstwie

3.1. Komunikacja interpersonalna: formalna pisemna i formalna ustna. Zasady mówienia i słuchania
3.2. Komunikacja nieformalna i sieć przepływu pogłosek
3.3. Języki niewerbalne, ich narzędzia i znaczenia
3.4. Typy zachowań uczestników komunikowania się

Rozdział 4. Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem

4.1. Komunikacja marketingowa organizacji gospodarczych
4.1.1. Promocja jako narzędzie wspierania sprzedaży
4.1.2. Rola public relations w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa
4.1.3. Badania marketingowe jako element komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem
4.2. Wykorzystanie internetu w komunikacji organizacji z otoczeniem
4.3. Negocjacje zewnętrzne

Rozdział 5. Komunikacja, wiedza organizacyjna a zmiany i innowacje zarządcze

5.1. Komunikacja jako proces zarządzania wiedzą
5.1.1. Model komunikacji jako narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
5.1.2. Komunikacja, wiedza organizacyjna a byt przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej
5.1.3. Komunikacyjne zachowania menedżerów i ich współpracowników a zmiany organizacyjne i cele komunikowania w organizacjach opartych na wiedzy
5.2. Grupy, zespoły zadaniowe, komitety
5.3. Obrady i ich formy
5.4. Wspólnoty praktyków (communities of practice)
5.5. Grupy wspólnych interesów
5.6. Grupy i zespoły wiedzy, tzw. Group-TeamWare
5.7. Technologia otwartej przestrzeni (Open Space – Technology)
5.8. Quality Audit Meeting
5.9. Zespoły twórczego kształtowania jakości D. Petersena
5.10. Koncepcja „fermentacji drożdży”
5.11. „Gorąca grupa”

Rozdział 6. Komunikacja interkulturowa w organizacji

6.1. Kultura a komunikacja
6.2. Zakres komunikacyjnych uwarunkowań kulturowych
6.2.1. Płaszczyzna werbalna
6.2.2. Płaszczyzna niewerbalna
6.2.3. Płaszczyzna kognitywna
6.3. Interkulturowa kompetencja komunikacyjna
6.3.1. Kompetencja komunikacyjna – zarys problematyki
6.3.2. Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna
6.4. Kształtowanie procesu komunikowania się w zróżnicowanym kulturowo środowisku organizacji

Rozdział 7. Audyt komunikacji wewnętrznej

7.1. Audyt komunikacyjny – rys historyczny
7.2. Cele audytu komunikacyjnego
7.3. Metody wspomagania audytu systemu komunikowania w organizacji
7.4. Ramowe wytyczne dla przeprowadzania audytu systemu komunikowania w organizacji

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel


264 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022