cena netto + 5% vat.
W pracy przedstawiono teoretyczne rozważania w zakresie użyteczności
Strategicznej Karty Wyników w aspekcie różnych koncepcji zarządzania oraz praktyczne
implikacje wynikające z doświadczeń własnych autorów w zakresie wdrożeń tego
narzędzia w polskich przedsiębiorstwach.
Przedstawiono sześć studiów przypadków implementacji Strategicznej
Karty Wyników oraz propozycję możliwości wykorzystania tego narzędzia w badaniach
benchmarkingowych.
Książka składa się z trzech głównych obszarów tematycznych zapewniających
osiągnięcie założenia holistycznego ujęcia problematyki przedmiotu. Obejmuje część
teoretyczną, w której wobec założeń źródłowego modelu Strategicznej Karty Wyników
opisano te istotne koncepcje zarządzania, które według autorów niniejszej książki
mają kluczowe znaczenie dla kompleksowego zrozumienia skomplikowanego narzędzia, jakim
jest Strategiczna Karta Wyników.
W części drugiej odnoszącej się do praktycznych wniosków, zaleceń i rekomendacji
służących praktycznemu wdrożeniu Strategicznej Karty Wyników przedstawiono zalecane
przez autorów działania mające wpływ na osiągnięcie sukcesu lub porażki w tym
procesie.
Trzeci główny zakres pracy obejmuje szczegółowy opis studiów przypadków wdrożeń
Strategicznej Karty Wyników w różnych sektorach produkcji oraz usług.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Założenia modelu Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard)
Marek Jabłoński
Rozdział 2. Analiza strategiczna i strategia w budowie Strategicznej Karty
Wyników (Balanced Scorecard)
Adam Jabłoński
Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w procesie wdrażania Strategicznej Karty
Wyników (Balanced Scorecard)
Marek Jabłoński
Rozdział 4. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a Strategiczna Karta
Wyników (Balanced Scorecard)
Marek Jabłoński
Rozdział 5. Kontrola zarządcza i controlling a Strategiczna Karta Wyników
(Balanced Scorecard)
Marek Jabłoński
Rozdział 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu a Strategiczna Karta Wyników
(Balanced Scorecard)
Adam Jabłoński
Rozdział 7. Innowacja a Strategiczna Karta Wyników (Balanced Scorecard)
Adam Jabłoński
Rozdział 8. Benchmarking w procesie wdrożenia Strategicznej Karty Wyników
(Balanced Scorecard)
Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
Rozdział 9. Praktyczna implementacja wdrożenia Strategicznej Karty Wyników
(Balanced Scorecard) w przedsiębiorstwach
Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
Rozdział 10. Wspomaganie informatyczne wdrożenia Strategicznej Karty Wyników
(Balanced Scorecard) z wykorzystaniem systemu klasy Business Intelligence – Result
Scorecard
Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
Rozdział 11. Studium przypadków wdrożenia Strategicznej Karty Wyników
(Balanced Scorecard) w warunkach polskich
Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
11.1. Studium przypadku wdrożenia Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) w
sektorze hotelarskim
11.2. Studium przypadku wdrożenia Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) w
przedsiębiorstwie kolejowym
11.3. Studium przypadku wdrożenia Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) w
przedsiębiorstwie branży aluminium
11.4. Studium wdrożenia Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) w
przedsiębiorstwie gospodarki wodno-ściekowej
11.5. Studium przypadku wdrożenia Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) w
przedsiębiorstwie wodociągowym
11.6. Studium przypadku wdrożenia Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) w
wydawnictwie muzycznym
Zakończenie
Słownik podstawowych pojęć
Bibliografia
312 stron, B5, oprawa miękka