cena netto + 5% vat.
- Koncepcja zarządzania przez jakość — Total Quality Management
- Koszty wprowadzania zarządzania jakością
- Przygotowanie firmy do wdrożenia norm ISO
- Przyczyny niewłaściwego działania systemu zarządzania jakością
- Narzędzia i metody identyfikacji oraz analizy problemów
- Stosowanie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie
jakością
Obecna rzeczywistość rynkowa charakteryzuje się dynamicznymi zmianami, ciągłymi
wyzwaniami i niemałą konkurencją. Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich
potrzeb i nie decydują się na zakup produktów lub usług niskiej jakości. Jako
przedsiębiorca lub osoba zarządzająca to właśnie Ty jesteś odpowiedzialny za
czytelną politykę jakości Twojej firmy oraz wybór odpowiedniego systemu zarządzania.
Wdrożenie praktycznych metod i narzędzi, pomagających utrzymać standard oferty na
odpowiednim poziomie, pozwoli Ci zyskać pewność, że przedsiębiorstwo ma na celu
ciągłe doskonalenie siebie i swoich usług.
Nim zaczniesz myśleć o udoskonalaniu swojej firmy, zapoznaj się z
dostępną, absolutnie obowiązkową wiedzą. Podręcznik Zarządzanie jakością.
Podstawy, systemy i narzędzia to niezbędnik kadry menedżerskiej i osób
rozpoczynających swoją przygodę z zarządzaniem jakością — studentów oraz
pracowników u progu kariery. W książce opisano obowiązujące aktualnie normy, zasady
ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty.
Przedstawiono tu również systemy zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne
wspomagające ten proces.
- Podstawy, systemy oraz narzędzia zarządzania jakością.
- Wymagania systemu zarządzania jakością (SZJ) zgodnego z normą ISO 9001
oraz omówienie najważniejszych znormalizowanych systemów zarządzania.
- Narzędzia i metody wspomagające zarządzanie jakością.
Spis treści:
Wstęp (7)
Część I. Podstawy
1. Koncepcja zarządzania przez jakość (TQM) (11)
- 1.1. Rozwój idei jakości (11)
- 1.2. Poglądy twórców TQM (17)
- 1.3. Model znakomitości EFQM (29)
- 1.4. Nagrody jakości (33)
- 1.5. Common Assessment Framework (CAF) (41)
2. Ekonomika jakości (43)
- 2.1. Jakość a wyniki ekonomiczne organizacji (43)
- 2.2. Rodzaje i struktura kosztów jakości (44)
- 2.3. Rachunek korzyści i kosztów jakości (49)
Część II. Systemy
3. System zarządzania jakością ISO 9001 (59)
- 3.1. Rozwój znormalizowanych systemów zarządzania (59)
- 3.2. Zasady zarządzania jakością (69)
- 3.3. Wymagania systemu zarządzania jakością (79)
- 3.4. Podstawowe dokumenty systemu (90)
- 3.5. Audyt wewnętrzny (104)
- 3.6. Certyfikacja systemu zarządzania jakością (118)
- 3.7. Przyczyny niewłaściwego działania systemu (121)
4. Wybrane inne znormalizowane systemy zarządzania (129)
- 4.1. System zarządzania środowiskowego ISO 14001 (129)
- 4.2. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy PN-N-18001 (135)
- 4.3. System zarządzania bezpieczeństwem żywności ISO 22000 (142)
- 4.4. System zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001 (146)
- 4.5. Integracja systemów zarządzania (155)
Część III. Narzędzia i metody
5. Narzędzia i metody identyfikacji i analizy problemów (163)
- 5.1. Diagram Ishikawy (163)
- 5.2. Histogram (166)
- 5.3. Metoda Pareto (168)
- 5.4. Karta kontrolna (173)
- 5.5. Burza mózgów (176)
6. Narzędzia i metody projektowania produktów i procesów (179)
- 6.1. Metoda QFD (179)
- 6.2. Metoda FMEA (184)
- 6.3. Wykres kompetencji (191)
7. Zaawansowane narzędzia i metody (197)
- 7.1. Lean management (197)
- 7.2. Kaizen (199)
- 7.3. SMED (203)
- 7.4. Poka yoke (207)
- 7.5. Total Productive Maintenance (209)
- 7.6. Just in time (212)
- 7.7. Kanban (215)
Bibliografia (219)
224 strony, oprawa twarda