cena netto + 5% vat.
Rola i znaczenie utworów audiowizualnych we współczesnym społeczeństwie
informacyjnym stale wzrasta. Udział audiowizualności w formach spędzania czasu wolnego
potęguje rozwijająca się integracja edukacji, a także czasu pracy zawodowej i życia
prywatnego. Nakłada się na to szalone tempo przemian w technice środków przekazu. W
tym stanie rzeczy analiza prawna utworów audiowizualnych, ich powstawania, eksploatacji,
ochrony - z jednej, a dostępności w społeczeństwie informacyjnym - z drugiej strony -
jest niesłychanie ważna.
Temu z powodzeniem służy lektura prezentowanej, nowatorskiej, publikacji przygotowanej
przez wybitnych pracowników nauki oraz praktyki prawniczej.
prof. WSUS dr Tomasz Naganowski
Spis treści:
WSTĘP
Piotr Ślęzak
Pojęcie utworu audiowizualnego
Jan Błeszyński
Konstrukcja praw do utworu audiowizualnego
Monika Gromotowicz
Twórcy utworu audiowizualnego
Dorota Sokołowska
Współtwórczość a utwór audiowizualny
Joanna Sieńczyło-Chlabicz, Joanna Banasiuk
Twórcy dzieł uprzednio stworzonych a wspóltwórczość utworu audiowizualnego
Andrzej Pitrus
Miedzy kreacją a kompilacją. Utwór audiowizualny we współczesnej telewizji
Katarzyna Klafkowska-Waśniowska
Producent utworu audiowizualnego a producent wideogramu
Krzysztof Lewandowski
Film (utwór audiowizualny) na gruncie przepisów wykonawczych do ustawy o prawie
autorskim z 1952 roku
Marcin Balicki
Reemisja utworu audiowizualnego. Wybrane zagadnienia
Grzegorz Rybicki
Wybrane zagadnienia ochrony artystycznych wykonań aktorów w utworach
audiowizualnych
Maciej Rzewuski, Magdalena Rzewuska
Głos ludzki jako element utworu audiowizualnego
AUTORZY
189 stron, A5, oprawa miękka