ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA MOTYWACJI W ORGANIZACJI


NIECKARZ ZD.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 47.50 Twoja cena  45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Termin motywacja jest terminem wieloznacznym, książka porządkuje definicje i wskazuje najważniejsze czynniki decydujące o tym, jak powinna być rozumiana, szczególnie w kontekście biznesowym.

Najwięcej zagadnień poświęconych jest praktycznemu wykorzystaniu narzędzi motywacyjnych (finansowych i poza finansowych). Duży nacisk położony został na umiejętności menedżerów w zakresie wykorzystania potencjału pracowników: opisano najważniejsze kompetencje i umiejętności, które odpowiedzialne są za lepsze i pełniejsze wykorzystanie aktywności zawodowej pracownika. Temat ten wydaje się szczególnie atrakcyjny, zwłaszcza w kontekście potrzeby zwiększenia efektywności i wydajności pracowników. Mobilizacja personelu, jego chęci do podejmowania nowych i trudnych zadań wydaje się być jednym z ważniejszych czynników decydujących o przewadze biznesowej firmy.


Spis treści:

Wstęp
Bibliografia

Rozdział 1. Wprowadzenie do teorii motywacji

1.1. Ewolucja teorii zarządzania
1.2. Pojęcie motywacji w kontekście psychologii organizacji i zarządzania
1.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Proces motywowania a rola czynników zewnątrz- i wewnątrzorganizacyjnych

2.1. Zewnętrzne otoczenie organizacji
2.2. Wewnętrzne czynniki organizacyjne
2.2.1. Strategia organizacji
2.2.2. Struktura firmy
2.2.3. Doskonalenie organizacji
2.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Finansowe narzędzia motywowania pracowników

3.1. Systemy wynagradzania jako podstawa procesu motywowania pracowników
3.2. Funkcje wynagradzania
3.3. Rodzaje systemów wynagradzania
3.4. Projektowanie systemu wynagradzania
3.5. Kształt systemu wynagrodzeń
3.6. Tabele płac jako czynnik motywacyjny
3.7. Podsumowanie rozdziału
Bibliografia

Rozdział 4. Systemowe narzędzia motywowania pracowników

4.1. Twarde narzędzia motywowania pracowników
4.1.1. System rekrutacji i selekcji
4.1.2. System kontroli i okresowych ocen pracowniczych
4.1.3. System rozwoju pracowników
4.1.4. System wartościowania stanowisk pracy
4.2. Miękkie narzędzia motywowania
4.2.1. Kultura organizacyjna
4.2.2. Klimat organizacyjny
4.2.3. System komunikacji
4.2.4. Zaangażowanie organizacyjne
4.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Indywidualne narzędzia motywowania pracowników

5.1. Umiejętności przywódcze
5.2. Partycypacja i delegowanie zadań
5.3. Zarządzanie stresem i rozwiązywanie konfliktów
5.4. Efektywne wyznaczanie celów i ocena ich realizacji
5.5. Eliminowanie rutynowego podejścia do pracy
5.6. Budowanie kontraktu psychologicznego
5.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Ocena organizacji poprzez pryzmat czynników motywacyjnych
Bibliografia

Podsumowanie. Dlaczego teorie nie działają w praktyce i jak sobie z tym radzić?
Bibliografia


192 strony, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH
KUBACKA-JASIECKA D.

- INTERWENCJA KRYZYSOWA
GREENSTONE J. LEVITON SH.

- PSYCHOLOGIA STRESU
ŁOSIAK W.

- PSYCHOLOGIA EMOCJI
RED. LEWIS M. HAVILAND-JONES J.M.

- KRYZYSY I ICH PRZEZWYCIĘŻANIE
KUBACKA-JASIECKA D. MUDYŃ K.-PROBLEMY INTERWENCJI POMOCY PSYCHOLOGICZ.

- PSYCHOLOGIA STRESU KORZYSTNE I NIEKORZYSTNE SKUTKI STRESU ŻYCIOWEGO
HESZEN I.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- NEURONAUKA W PSYCHOTERAPII BUDOWA I PRZEBUDOWA LUDZKIEGO MÓZGU
COZOLINO L.J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022