PSYCHOLOGIA MOTYWACJI W ORGANIZACJI
NIECKARZ ZD. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 47.50 Twoja cena 45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka cena netto + 5% vat.
Termin motywacja jest terminem wieloznacznym, książka porządkuje
definicje i wskazuje najważniejsze czynniki decydujące o tym, jak powinna być
rozumiana, szczególnie w kontekście biznesowym.
Najwięcej zagadnień poświęconych jest praktycznemu wykorzystaniu narzędzi
motywacyjnych (finansowych i poza finansowych). Duży nacisk położony został na
umiejętności menedżerów w zakresie wykorzystania potencjału pracowników: opisano
najważniejsze kompetencje i umiejętności, które odpowiedzialne są za lepsze i
pełniejsze wykorzystanie aktywności zawodowej pracownika. Temat ten wydaje się
szczególnie atrakcyjny, zwłaszcza w kontekście potrzeby zwiększenia efektywności i
wydajności pracowników. Mobilizacja personelu, jego chęci do podejmowania nowych i
trudnych zadań wydaje się być jednym z ważniejszych czynników decydujących o
przewadze biznesowej firmy.
Spis treści:
Wstęp
Bibliografia
Rozdział 1. Wprowadzenie do teorii motywacji
1.1. Ewolucja teorii zarządzania
1.2. Pojęcie motywacji w kontekście psychologii organizacji i zarządzania
1.3. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 2. Proces motywowania a rola czynników zewnątrz- i
wewnątrzorganizacyjnych
2.1. Zewnętrzne otoczenie organizacji
2.2. Wewnętrzne czynniki organizacyjne
2.2.1. Strategia organizacji
2.2.2. Struktura firmy
2.2.3. Doskonalenie organizacji
2.3. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 3. Finansowe narzędzia motywowania pracowników
3.1. Systemy wynagradzania jako podstawa procesu motywowania pracowników
3.2. Funkcje wynagradzania
3.3. Rodzaje systemów wynagradzania
3.4. Projektowanie systemu wynagradzania
3.5. Kształt systemu wynagrodzeń
3.6. Tabele płac jako czynnik motywacyjny
3.7. Podsumowanie rozdziału
Bibliografia
Rozdział 4. Systemowe narzędzia motywowania pracowników
4.1. Twarde narzędzia motywowania pracowników
4.1.1. System rekrutacji i selekcji
4.1.2. System kontroli i okresowych ocen pracowniczych
4.1.3. System rozwoju pracowników
4.1.4. System wartościowania stanowisk pracy
4.2. Miękkie narzędzia motywowania
4.2.1. Kultura organizacyjna
4.2.2. Klimat organizacyjny
4.2.3. System komunikacji
4.2.4. Zaangażowanie organizacyjne
4.3. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 5. Indywidualne narzędzia motywowania pracowników
5.1. Umiejętności przywódcze
5.2. Partycypacja i delegowanie zadań
5.3. Zarządzanie stresem i rozwiązywanie konfliktów
5.4. Efektywne wyznaczanie celów i ocena ich realizacji
5.5. Eliminowanie rutynowego podejścia do pracy
5.6. Budowanie kontraktu psychologicznego
5.7. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 6. Ocena organizacji poprzez pryzmat czynników motywacyjnych
Bibliografia
Podsumowanie. Dlaczego teorie nie działają w praktyce i jak sobie z tym radzić?
Bibliografia
192 strony, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PSYCHOLOGIA STRESU KORZYSTNE I NIEKORZYSTNE SKUTKI STRESU ŻYCIOWEGO HESZEN I.
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
- NEURONAUKA W PSYCHOTERAPII BUDOWA I PRZEBUDOWA LUDZKIEGO MÓZGU COZOLINO L.J.
- INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH KUBACKA-JASIECKA D.
- INTERWENCJA KRYZYSOWA GREENSTONE J. LEVITON SH.
- PSYCHOLOGIA STRESU ŁOSIAK W.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI RED. LEWIS M. HAVILAND-JONES J.M.
- KRYZYSY I ICH PRZEZWYCIĘŻANIE KUBACKA-JASIECKA D. MUDYŃ K.-PROBLEMY INTERWENCJI POMOCY PSYCHOLOGICZ.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|