Zmiany zachodzące w gospodarce w ciągu ostatnich dwóch lat pokazały, że
przedsiębiorstwa działające na rynku muszą cały czas dostosowywać się do stale
zmieniającego się otoczenia. Sytuacja kryzysowa, która dotknęła większość firm w
Polsce i na świecie pokazała jak ważna w zarządzaniu jest umiejętność szybkiego
reagowania, tworzenia strategii, które pozwolą przetrwać kryzys.
Niniejsza monografia zawiera nowe spojrzenie na pewne aspekty
zarządzania, spojrzenie, które zrodziło się pod wpływem zaistniałej na rynku
sytuacji, w której wiele firm ogłasza upadłość, redukuje liczbę pracowników, ale
jednocześnie ma do dyspozycji nowe technologie i nieoceniony zasób – wiedzę i
umiejętności swoich pracowników.
Spis treści:
Wstęp
Piotr Mikosik, Jan Szupiło
Konkurencja w warunkach globalizacji
Marzena Pytel, Agnieszka Strzelecka
Wiedza jako determinanta w podejmowaniu decyzji w podmiotach gospodarczych
Renata Lisowska, Jarosław Ropęga
Analiza wybranych obszarów zarządzania w procesie transferu wiedzy
Piotr Mikosik
Nauczanie zarządzania w uczelniach wyższych
Joanna Gonicka, Dominika Kaczorowska-Spychalska
Przesłanki wyboru specjalizacji w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej jako
element zarządzania produktem edukacyjnym
Monika Wodnicka
Offshoring usług - strategia zarządzania oparta na
Kompetencjach
244 strony, oprawa kartonowa