Jest to publikacja z pogranicza finansów i marketingu (...), wpisująca się w nurt
badań prowadzonych na świecie, których celem jest poszukiwanie nowej płaszczyzny
integracji wiedzy o finansach i marketingu.
Do podstawowych celów Autor książki zaliczył wyjaśnienie trzech kwestii:
- co wpływa na wartość przedsiębiorstw internetowych?
- w jaki sposób budować wartość przedsiębiorstw internetowych?
- w jaki sposób mierzyć wartość przedsiębiorstw internetowych?
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I.
Nowa ekonomia, nowa gospodarka i kłopoty z wyceną przedsiębiorstw internetowych
1.1. Nowa ekonomia i nowa gospodarka
1.2. Kłopoty z wyceną przedsiębiorstw internetowych
1.3. Bańka spekulacyjna a wycena przedsiębiorstw internetowych
1.4. Rozwój sieci Internet
1.5. Uczestnicy intemetowego rynku
1.6. Społeczności internetowe, portale społecznościowe i Web 2.0
1.7. Portale aukcyjne
Rozdział 2.
Czynniki kreowania wartości przedsiębiorstw internetowych
2.1. Specyfika prowadzenia biznesu i czynniki kreowania wartości
przedsiębiorstw internetowych
2.2. Model budowania wartości w przedsiębiorstwach internetowych
2.3. Profil przepływów pieniężnych dla firm internetowych
2.4. Jak połączyć działalność w świecie on-line i w świecie fizycznym?
2.5. Problem zaufania w Internecie
2.6. Kapitał intelektualny, marka i jej wycena
Rozdział 3.
Metody wyceny przedsiębiorstw i możliwości ich zastosowania w
przedsiębiorstwach internetowych
3.1. Metody, cele i uwarunkowania wyceny przedsiębiorstw
3.2. Metody majątkowe
3.3. Metody dochodowe
3.4. Metoda Venture Capital
3.5. Metoda opcji rzeczywistych
3.6. Metody wskaźnikowe (mnożnikowe)
3.7. Metody mieszane
3.8. Wycena wsteczna (Reverse Valuation). Analiza scenariuszy
Rozdział 4.
Pomiar wartości życiowej klienta i jego zastosowanie do wyceny przedsiębiorstw
internetowych
4.1. Wartość życiowa klienta i jej użyteczność do wyceny przedsiębiorstw
internetowych
4.2. Segmentacja klientów w modelu wartości życiowej klienta i wycena przedsiębiorstw
na jej podstawie
4.3 Model wyceny portali społecznościowych
4.4 Model wyceny portali aukcyjnych
4.5 Wycena przedsiębiorstwa Wycena.com
4.6 Wycena przedsiębiorstwa VolPcall.com
4.7 Wycena przedsiębiorstwa Virtual World
Dodatek A
Monitorowanie wartości przedsiębiorstw, fundusze Venture Capital i ich rola w
rozwoju młodych przedsiębiorstw internetowych
Wykaz symboli
Wykaz ilustracji
Wykaz tabel
Bibliografia
240 stron, B5, oprawa miękka