ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIEDZA I KAPITAŁ LUDZKI A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORTSW


ŁOSIEWICZ M. / W SKALI REGIONU /

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 46.90 Twoja cena  44,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podjęcie rozważanej w książce " Wiedza i kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw w skali regionu" tematyki uznać należy za jak najbardziej uzasadnione bowiem - jak słusznie zauważa Autorka - przedsiębiorstwa wciąż nie traktują zarządzania wiedzą i kapitałem ludzkim jako istotnego czynnika przyczyniającego się do wzrostu ich konkurencyjności.

Jest to jedna z przyczyn problemów, na jakie w swoim rozwoju napotykają polskie małe i średnie przedsiębiorstwa. Wysoką ocenę należy postawić Autorce za bardzo wnikliwą, przeprowadzoną z dużą znajomością tematu analizę przyczyn, które doprowadziły do znacznych zmian w zakresie wzrostu roli zasobów niematerialnych we współczesnej gospodarce.

Niniejsza publikacja została napisana na podstawie rozprawy doktorskiej autorki Wiedza i kapitał ludzki regionu a konkurencyjność przedsiębiorstw w skali regionu na przykładzie województwa pomorskiego, obronionej w grudniu 2007 r.


Spis treści:

Wstęp

1. Era wiedzy jako podstawa zmiany tradycyjnych realiów gospodarowania
1.1. Istota wiedzy
1.1.1. Cechy wiedzy
1.1.2. Typologia wiedzy
1.2. Zasady zarządzania wiedzą
1.2.1. Modele zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
1.2.2. Rola człowieka w procesie zarządzania wiedzą
1.3. Zarys koncepcji organizacji uczącej się
1.3.1. Organizacja w warunkach regularnego uczenia się
1.3.2. Inteligencja organizacji jako rezultat zarządzania procesem uczenia się

2. Kapitał ludzki jako komponent gospodarki opartej na wiedzy
2.1. Miejsce kapitału ludzkiego w koncepcji kapitału intelektualnego
2.1.1. Rozwój i zarządzanie kapitałem ludzkim
2.1.2. Wartościowanie kapitału ludzkiego
2.2. Gospodarka oparta na wiedzy (GOW) jako nowy paradygmat trwałego rozwoju
2.3. Stan i perspektywy rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce
2.3.1. Gospodarka oparta na wiedzy w Europie
2.3.2. Realizacja założeń Strategii Lizbońskiej w Polsce

3. Konkurencja jako proces rynkowy
3.1. Istota i charakterystyka pojęcia
3.1.1. Rozwój poglądów na problematykę konkurencji w naukach ekonomicznych
3.1.2. Definicja i klasyfikacja konkurencyjności przedsiębiorstw
3.1.3. Czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstwa
3.2. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
3.2.1. Budowa przewagi konkurencyjnej
3.2.2. Mechanizm działania instrumentów konkurowania
3.2.3. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa

4. Region jako przedmiot badań konkurencyjności..
4.1. Rola i miejsce regionu w gospodarce narodowej
4.2. Istota i czynniki rozwoju regionalnego
4.2.1. Znaczenie polityki regionalnej w rozwoju regionu
4.2.2. Rola wiedzy w procesie kreacji regionu uczącego się
4.2.3. Koncepcja Systemu Innowacyjnego w rozwoju regionu
4.2.4. Rozwój kapitału ludzkiego w regionie
4.2.5. Konkurencyjność regionu jako wyznacznik jego rozwoju

5. Zasoby niematerialne w firmach sektora MSP - wyniki badań empirycznych
5.1. Znaczenie sektora MSP w gospodarce rynkowej a sektor MSP w Polsce
5.1.1. Definicja i klasyfikacja małych i średnich przedsiębiorstw
5.1.2. Etapy rozwoju sektora MSP w Polsce
5.2. Prezentacja badania
5.3. Rozumienie konkurencyjności w opinii badanych firm sektora MSP w województwie pomorskim
5.4. Pojęcie gospodarki opartej na wiedzy w opinii badanych firm MSP
5.5. Kapitał ludzki i uzyskiwanie pomocy w firmach MSP
5.6. Wnioski i rekomendacje

Załącznik 1. Jakie cele są najważniejsze dla przedsiębiorstwa - analiza według branż, przedsiębiorstw mikro, małych i średnich (trzy najważniejsze czynniki dla każdej branży)
Załącznik 2. Narzędzia wspomagające zarządzanie wiedzą w firmie - analiza firm mikro, małych i średnich według branż
Załącznik 3. Jakie czynniki wpływają na powstanie wiedzy przedsiębiorstwa? Analiza dla firm mikro, małych i średnich pod względem branż, procent wskazań na każdą kategorię

Bibliografia


232 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022